Araç için amerikan park yapimi

Katılım
5 Haz 2020
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
26
Herkese merhabalar oncelikle

Yaklasik bir ay once arac sahibi oldum ve aracin stoplarinda kucuk bir calisma yapmayi planliyorum ancak akim ve gerilim ile ilgili konularda yeni yeni bilgi edinmeye basladim.
Dolayisiyla yanlış birşey yapmadan sizlere danismak istedim.

Aracimin stoplarindaki park ampulleriyle birlikte arka sislerin de kisik bir sekilde yanmasini istiyorum (normal park ampulleri siddetinde).

Sol stoptan arka sag sis ampulune kablo cektim ve bagladigim gibi sag ve sol sis yanmaya basladi. Sol arka sise kablo cekmedim yandigi için

Suan arka sisler standart yuksek parlaklikta yaniyor ama dedigim gibi kisik sekilde yanmasini istedigim için voltaj regulatoru siparis ettim.

Siparis ettigim lm2596 regulator 3a yuk tasima yetenegine sahip ve dc 1.25-30v cikis ayarlamasi sagliyor.

Regulatoru direk stoptan aldigim kabloya baglamayi dusunuyorum

Sorularim sunlar:
1. siparis ettigim regulator isimi gorur mu? Stoptan aldigim akimin ne kadar oldugunu bilmiyorum acaba regulator bozulur mu baglayinca?
2. tek kablodan, normalde tek ampül calistiran kablo 3 ampül calistiracak herhangi bir sorun teskil eder mi?
3. regulatorde isi emici mevcut değil 3 ampere cektiginde isi problemi olur mu?
4. tustan aracin sislerini yakinca on ve arka birlikte yaniyor direk. Yani normal park ampulunden belli bir voltaj alacak parklar yaninca ve paralel bir sekilde sisleri yakinca kendi hattindan 12v daha gerilim binecek sorun teskil eder mi?

Ne gibi bir yol izlemeliyim? Yardimci olursaniz çok sevinirim.

Islem amerikan park yapimina çok benzedigi için bu basligi kullandim

Ampulun parlakligini kismak için voltajini mi kismaliyim amperini mi?

arastirmalarima gore birbirinden farkli gerilimler paralel baglanmiyormus yani yukarida belirttigim plan tutmuyor

ne yapmaliyim?
 
Merhaba. Bakın, amper ve volt konusunda yeteri kadar bilgi ve tecrübe kazansanız bile bu tadilatları yine yapmayın, çünkü araçlarda oto elektriğin oto elektrikçilerin müdahelesi dışında (far kuvvetlendirme rölesi, sis farı tadilatları, vb.) binilen bu araçlarda gelişigüzel ve hobi amaçlı kullanımı olası yangınlara her zaman kolayca davetiye çıkarabiliyor. Bir de araç muayenesinden (fenni muayeneden) bu tür tadialatlar kesinlikle geçmiyor, genellikle ağır kusurlu olarak da kabul görüyorlar.

Örneğin sis farını besleyen + kablo ucunu, şehir (park) ampulünden direk alır, eğer yanması onun açılmasına bağlı olursa fenni muayeneden kesin olarak bu tadilat geçmiyor, başka bir anahtarla bağımsız + ucu araçta bulunup oradan alınarak anahtardan sonra bağımsız olarak sislerin yanması gerekiyor. Lm2596’yı başka uygulamalarda veya hobilerinizde göre değişik voltaj ihtiyaçları olunca yine evde kullanırsınız, saklayın. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba. Bakın, amper ve volt konusunda yeteri kadar bilgi ve tecrübe kazansanız bile bu tadilatları yine yapmayın, çünkü araçlarda oto elektriğin oto elektrikçilerin müdahelesi dışında (far kuvvetlendirme rölesi, sis farı tadilatları, vb.) binilen bu araçlarda gelişigüzel ve hobi amaçlı kullanımı olası yangınlara her zaman kolayca davetiye çıkarabiliyor. Bir de araç muayenesinden (fenni muayeneden) bu tür tadialatlar kesinlikle geçmiyor, genellikle ağır kusurlu olarak da kabul görüyorlar.

Örneğin sis farını besleyen + kablo ucunu, şehir (park) ampulünden direk alır, eğer yanması onun açılmasına bağlı olursa fenni muayeneden kesin olarak bu tadilat geçmiyor, başka bir anahtarla bağımsız + ucu araçta bulunup oradan alınarak anahtardan sonra bağımsız olarak sislerin yanması gerekiyor. Lm2596’yı başka uygulamalarda veya hobilerinizde göre değişik voltaj ihtiyaçları olunca yine evde kullanırsınız, saklayın. Kolay gelsin.

Ikaziniz için tesekkur ederim ama kararliyim. Aracin normal park ampulunu yetersiz buluyorum. Ayrica goruntu olarak da kisik sislerle daha güzel duruyor. Ekledigim fotografa bakin demek istedigimi anlarsiniz.
1812DDFB-B72C-4C74-9C16-B030533C7624.jpeg

Ortadakiler sis fari

Park ampulunden aldigim kabloya on off anahtari bagladim regulatorden once. Yani istedigim zaman acip kapatiyorum. Bu sekilde muayenede sorun olacagini dusunmuyorum.

Suanki tek sorun sisleri far ayarindan acinca paralel olarak farkli gerilim gidiyor ampule. Bu yuzden sisleri yakmadan once regulatoru bagladigim tustan kapatmam gerekiyor.

Sis farina aim geldigi an regulatorun kapanmasi gerekiyor. Bunun için ne yapmaliyim?

Normal hazir amerikan park modulu baglasam daha saglikli mi olur?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,164
Mesajlar
933,891
Kullanıcılar
453,288
Son üye
mdmertcan

Yeni konular

Geri
Üst