Merhaba.
1-Bu araçları tam olarak sattığınıza göre,onları sattığınız anda bu araçların hiç borcu yokmuş,yoksa satışları hiç bir şekilde de mümkün olamazdı. Sattığınız araçlarda şu an itibariyle görünen yeni borçlar ise yeni alıcıyı ilgilendirir, sadece o kişi o aracını satamaz veya fenni muayeneden bu aracı borçlu olarak da geçiremez.
2-Hidrolik (Servo) direksiyon sisteminde;
a-Hasarlı,uygun monte edilmemiş,emniyetsiz hali ağır kusur,b-yetersiz,yeterince etkili değil, mevcut fonksiyonu az (Hidrolik olduğu halde mekanik direksiyondaki gibi zor dönmesi,sizdeki gibi) hafif kusur olarak gösterilmiştir.
Oysa mekanik fren sistemli bir direksiyonda ise direksiyonun zor dönebilme durumu,bir ağır kusurlu olarak kabul edilmektedir,servo (Pnömatik veya hidrolik) sistemli, yani ek sistem takviyeli bu fren sistemlerinden daha farklı olarak,sadece mekanik fren sistemli direksiyon sistemlerinde bu durum bir ağır kusuru oluşturuyor.
3-Lastiklerin markası veya marka farklılığıyla ilgili madde karayolları yönetmeliğinde bir metin olarak hiç geçmiyor. Ancak araç ebadına uygun olmayan lastiklerle,janta uyumlu olmayan lastiklerin takılmasıyla ağır kusur durumu olarak geçiyor.Lastik diş derinliği araçtaki her lastik için belirli bir sınırın (Can güvenliği için 1.6 mm.nin altına inmemelidir) altında ise,yani lastik profil derinlik sınırı fazla aşılmış ise karayolları yönetmeliğine göre ağır kusur olarak da gösteriliyor.
4-Araç muayenesinden (1-2 gün) önce aracınızın yaşı ne olursa olsun,bu muayeneye bir ön hazırlık olarak,bir fren testi yaptırıp,bu test değerlerinde ön aks ve arka aksta, sağ ve sol lastiklerin fren gücü farkını (Newton) bizzat görmeniz muayeneye hazırlık bağlamında çok da iyi olur. Bu fren gücü farkında üst sınır % 25’dir,yani %25’i geçmeyen (Örneğin sanayideki Bosch‘ta yapılan bir fren testinde % 18 ve % 15 olarak çıkan ön ve arla akslardaki sağ ve sol tekerdeki frenleme gücü farkları (Newton) % 25’den küçük olduğundan kabul edilebilir değerler olup, 2015’teki asıl TÜVTÜRK’teki fren test muayenesinden başarıyla geçebilmiştir.) değerler,% 24 bile olsa bu muayeneden yine geçer,ama bu fark değerlerinin olabildiği kadar % 25’den daha uzak olabilmesi,eğer bu değere çok yakınsa,iyi bir frencide fren sisteminizi detaylı olarak gözden geçirtmenizde (Hidrolik yağ kaçağı,hid. boruların,rekorların mevcut durumu,yağ kaçağı,yıpranan,sızdıran hid. borular olup olmadığının,vb.) büyük yarar olacaktır.
Kolay gelsin.Saygılarımla.