Araç sahipleri dikkatt!kış lastiği kullanımı zorunlu olacak

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
6,267
Puanları
3,256
Konum
BURSA

fufpr.jpg


Araç sahipleri için önemli haber

2011’de 1 milyon 228 bin araç lastiğinin muayene sırasında kusurlu çıktığını gören Bakan Yıldırım olaya el koydu. Gelecek yıl kış lastiği zorunlu hale geliyor.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, gelecek yıldan itibaren kış lastiğinin zorunlu olması, takmayanlara gelecek yıldan itibaren trafik cezası kesilmesi için harekete geçti. Bakan Yıldırım, milyonlarca otomobilin can ve mal güvenliğini hiçe sayarak, özellikle kış mevsiminde ‘çürük ya da kusurlu’ lastikle trafiğe çıkmasına isyan ederek yeni önlemler almak üzere kolları sıvadı.

1.2 MİLYON ARACIN LASTİĞİ SORUNLU

Bakan Yıldırım’ı bu kararı almasına araç muayenelerindeki lastik denetim sonuçları getirdi. Verilere göre 2010 yılında lastiklerle ilgili 7 milyon 664 bin muayeneden toplam 981 bin 332 adet, 2011 yılında 7 milyon 845 bin muayeneden 1 milyon 228 bin adet aracın lastiği kusurlu çıktı. Lastiklerde 2010 yılında 178 bin 360, 2011 yılında 174 bin 589 adet ağır kusur saptandı. Tüm bu rakamları gören ve bu araçların yarattığı tehditten rahatsız olan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, hemen harekete geçti.

EMNİYET İLE ORTAK ÇALIŞMA

Ulaştırma Bakanlığı Kaynakları, bu konuda Emniyet Genel Müdürlüğü ile ortak bir çalışma yapılması gerektiğine işaret etti. Söz konusu kaynaklar, “Trafikle İlgili Yönetmelikte değişiklik yapılması gerekliliğini söylüyor. Bu değişikliğin ardından kış lastiği zorunluluğu uygulamaya girebilir” diyerek sürecin devam ettiğini dile getirdi.

İŞTE TÜRK USULÜ YÖNTEMLER!

* Özellikle TIR ve kamyonlarda takım lastiğin fiyatı 20 bin TL’yi buluyor. Kendini uyanık gören bazı sürücüler kendilerini tehlikeye atma pahasına muayene öncesinde ödünç lastik alıyor. Muayeneden sonra ödünç lastiği teslim ediyor, eski lastiğini alıp trafiğe çıkıyor.

* Ödünç yangın söndürme tüpü de oldukça yaygın. Hatta araç muayene istasyonlarının çevresinde ‘kısa süreli yangın söndürme tüpü kiralayan’ dükkânlar oluştu. Bakanlık yangın söndürme tüpünü ‘ağır kusur’dan ‘hafif kusur’a çevirdi. Bu dükkânlar, tek tek kepenk kapattı.

GAZETE HABERTÜRK / OLCAY AYDİLEK haberturk.com dan alınmıştır.

Alıntıdır.

KIŞ LASTİĞİ İLE İLGİLİ YANLIŞ BİLİNENLER VE DOĞRULARI

Yine kış geliyor ve gözler bize, yani Güvenli Sürücülük Teknikleri uzmanlarına çevrildi. Nedense sadece kar yağdığında ve buzlanma olunca akla geliyoruz. İnsanlar karda ve buzda hem bilgi eksiklikleriyle, hem de tecrübesizlikleriyle yüzleşiyorlar. Bu sayede de ana haber bültenlerinde ‘karda nasıl araba kullanılır’ haberleri rating yapıyor. Biz de vatandaşı en doğru şekilde bilgilendirmek için kış lastikleri kullanmaları gerektiğini ısrarla belirtiyoruz. Hatta validen tutun da havayı koklayan adama kadar herkes bunu vurguluyor.

Ülkemizde son 4-5 yıldır kış lastiği kullanımı arttı. Az da olsa bir bilinçlenme olduğunu yolda kalanların azalmasına bakarak gördüğümü sanıyordum. Meğer binek kış lastiği toplam pazarın sadece % 15’ine sahipmiş. Yani insanlar kış lastiği almak yerine araçlarını hiç yola çıkarmamayı tercih etmeye, diğer bir deyişle ucuz kahramanlık yapmamaya başlamış. Olsun bu da bir bilinçlenme sayılır. Bu ayki yazımda kış lastiği kullanımının çok düşük olmasından ötürü, özellikle kış lastiğinden ve lastik kullanımı konusunda yapılan yanlış uygulamalardan bahsetmek istiyorum.

Kış lastiklerinin -40 dereceye varan soğukta işe yaramasını sağlayan sertleşmesini önleyen özel bileşimleridir. Yaz lastikleri sıcak hava şartlarına göre daha sert hamurlu bir yapıdayken, kış lastikleri hem daha yumuşak bir hamura, hem de karlı ve buzlu yollarda tutunmayı artırıcı kılcal desenlere sahiptir. Bu nedenle yaz lastikleri gece-gündüz hava sıcaklığı ortalaması +7 derece üzerindeki sıcaklıklarda tercih edilmeli, kış lastikleri ise gece-gündüz hava sıcaklığı ortalaması +7 derece altında kullanılmalıdır. Bu durumda İstanbul’da Aralık ayında ancak kış lastikleri takılacak gibi havalar soğudu. Geçen yıl Nisan ayına kadar ise kış lastikleri çıkarılacak kadar havalar ısınmamıştı. Bakalım bu yıl bahar erken mi başlayacak? Yoksa kış ayları kavramı global ısınma sayesinde değişiyor mu?

Sanıldığının aksine kış lastikleri sadece karda ve buzda değil, +7 derecenin altında ıslak ve kuru hava şartlarında da çok iyi performans gösteriyor. Kuru havada +7 derecenin altında yaz lastiği ile kış lastiği birbirine yakın sonuç veriyor. Ancak yağmur yağınca kış lastiği bir adım öne geçiyor. Kar yağdığında yaz lastiğinin hiç şansı kalmazken, buzda ise kış lastiği ile yaz lastiği arasındaki fark gittikçe artıyor. Bu sonuçlar güvenlik anlamında kesinlikle kış lastiğinin kullanılmasını zorunlu kılmaktadır. Yeni nesil kış lastikleri (özellikle kar lastiği demiyorum) sanıldığı kadar da pahalı değildir. Ama siz kar yağdığı gün mecbur kalıp lastik satıcısına giderseniz fahiş fiyatlarla karşılaşabilirsiniz. Kar lastiği olarak da bilinen M+S kodlamalı eski nesil lastikler, hem hız limiti düşük olduğundan, hem fazla ses yaptığından, hem fazla yakıt harcadığından, hem de asfalt performansı zayıf olduğundan pek tercih edilmezdi. Araziye gidilecekse tamam ama normal kullanımda yeni teknoloji lastikler, neredeyse yaz lastiklerinin sürüş konforu ve sürüş güvenliğini yakalamış durumda.

Bir çok insan 4 tane yeni kış lastiği almak istemiyor. İdare edebileceğini zannediyor. Ekstra masraf olarak görüyor. ‘Zaten benim dişleri iyi durumda 4 yaz lastiğim var. Gerekirse zincir takarım’ diyor. Senede 3-4 kez kar yağacak diye almıyor ve riske giriyor. Oysa yaptığı kilometreyle bağlantılı olarak 2 yılda yaz lastikleri aşınan bir sürücü, 2 yılın sonunda 4 yeni yaz lastiği daha almak zorunda. Yani 4 yıl içinde 2 takım lastik harcıyor. Oysa 4 senelik periyotta bir takım yaz lastiği, bir takım kış lastiği olsa ve olması gereken zamanda, olması gereken lastiği kullansa belki de bir çok yaşayacağı ciddi kazayı yapmayacak. Aslında kış lastiği için ekstra bir harcama değil bu. Unutulmaması gereken en önemli şey ise lastiklerin değişimini diş derinliği yaz lastiğinde 2 mm, kış lastiğinde ise 3 mm’ye indiğinde mutlaka değiştirmelisiniz. Lastiğin ömrü azaldıkça, yani diş derinliği kısaldıkça tutunma ve suyu tahliye etme limitleri de aşağı iner.

Bazıları ise sadece çekiş olan tarafa (önden çekişse sadece ön tekerleklere) kış lastiği alıyor. Maksat yokuşu çıkabilecek bir tutunma sağlamak. Ancak arka lastikleri aracın kaymasına, savrulmasına ve fren mesafesinin uzamasına neden oluyor. İdeal olan 4 lastiğin de aynı marka ve desen olması, yere hepsinin eşit şekilde tutunmasıdır.

Kış lastiklerinin performansları da birbirinden farklı olabilir. Lastik testlerinde kuru havada birinci olan ıslakta yedinci, karda onbeşinci olabiliyor. Ya da yoğun kış şartlarında birinci olan lastik, ıslak ve kuruda alt sıralarda kalabiliyor. Bilinçli tüketici, öncelikle araç üreticisinin tercih ettiği lastik ölçülerine sadık kalarak, daha çok hangi hava ve yol koşullarında araç kullanacağına bakarak, bunu karşılayan lastik modelini seçmeli. Eğer uzun süre karın yerden kalkmadığı bir şehirdeyseniz ve buzlu yollarda araç kullanıyorsanız çivili kış lastikleri kullanmalısınız.

4X4 ve SUV araçlar kendilerine fazla güvenmemeli ve onlara da mutlaka kış lastiği takılmalıdır. Tutunmayan lastiklerle ne güçlerini yere verebilirler, ne de aracın yönünü değiştirebilirler. Eğer kış lastikleriniz takılı şekilde karlı bir yola girerseniz zincir takmanıza bile gerek olmadan, çok daha güvenli ve stressiz seyahat edebileceksiniz. Etrafta yolda kalanları veya bocalayanları gördükçe, emin olun kendinizi çok daha iyi hissedeceksiniz. İnsanlar araçlarını iterken, size imrenerek bakacaklar. Siz de ‘ustalık bende’ diye gerine gerine gezeceksiniz.

Özellikle karlı ve buzlu yollarda kaza sayısının arttığını düşünerek, emniyet kemerlerinizi önde ve arka koltukta takmayı, kısa farlarınızı gündüzleri de yakmayı unutmayın…

Hepinize kazasız ve keyifli yolculuklar dilerim.

Alıntıdır.Kaynak:

http://www.gusem.com/kosefull.php?pageID=5&hid=43

 
bu konuda aydın izmir ilinde bu kanunun valilik tarafından uygulnammaması kararı aldındı. vede burada sadece ticari araçlarda kış lastiği zorunlu hale geldi yada m+s dediğimiz lastiğin de olması gerekmektedir. güzel bir uygulama ki bu sene ilk defa kış lastiği satınaldım iyikide almışım karda ve soğukta acayip güzel oluyor herkese tavsiye ederim. (soğuk yerde yaşayanlara :) )
 

Forum istatistikleri

Konular
129,757
Mesajlar
929,714
Kullanıcılar
452,507
Son üye
China Fiberfuture

Yeni konular

Geri
Üst