AMD07
Üye
- Katılım
- 15 May 2019
- Mesajlar
- 8
- Puanları
- 1
Merhaba, annemin 96 model Hyundai Elantra aracı var. Araçta şu an 4lü düğmesi ve sinyaller çalışmıyor.
Evvelinde ne olduğunu anlatmam gerekirse en son 2019 da böyle bir durum olmuştu ve yine 4lü ve sinyaller çalışmıyordu. O zamanki sorun 4lü düğmesi basılı kalmış ve kendini salmamış. (4lü düğmesine normalde basınca çıtçıt eder ilk çıt dibine kadar gidince olur, ikinci çıt sesinde dibinden biraz yukarı kalkar ama 4lüler yanar ve düğme artık basılıdır, biraz olan basma payı ile kapatmak için basıp 2 kere çıt sesi ile düğme yukarı kalkardı.)
Düğme kendini salmadığı için 4lü sürekli açık kalmış, ve sonra 4lü düğme basılı olduğu halde 4lü de yanmaz olmuş. O zaman ben işte çalıştığım için babam sanayiye götürmüş bir oto elektrikçi yapmış. Sadece düğme değişmeli demiş. Ben akşam eve gelince 4lüye bastım düğme yine basılı kaldı. Hemen evden elektronikçi spatulalarımı (adından emin değilim resmini ekliyorum ↓ ) alıp geldim ve düğmeyi yerinden çıkarttım.
Sonra tekrar düğmeye basıp geri çıkardım. Bir sorun görünmüyordu sadece düğenin içinde muhtemelen 1 yay var ve işlevini yitirmiştir diye düşündüm. Düğmeyi değiştiririm nasılsa diye düşünüp o an bir geçici çözüm düşündüm ve düğmenin üstüne elle tutup çekmelik 2cm lik sıcak silikon yapıştırdım. Yani yayın gördüğü işlevi elle manuel görüp 4lüyü spatulasız kullanabilmek için böyle yaptım. Aşağıdakine benzer olmuştu paintte çizdim.
Bir müddet böyle kullandık çünkü araba çok nadir bulunan bir araba olduğu için yedek parçası da zor bulunduğundan düğmesi hiçbir parçacıda yoktu. 1 yıl kadar zaman sonra düğmenin yayı da kendiliğinden düzelmişti. Silikonu sökmedim ne olur ne olmaz dite ama silikonda araba güneşte kaldığında kendiliğinden tutunduğu yerden salmış vitesin önüne düşmüştü. Sonra da düğme nasılsa artık sağlam diye geri takmamıştım.
Hoşuma gitmeyen tek nokta, nedense kontak kapalı iken artık 4lü çalışmaz olmuştu. Eskiden yani babam oto elektrikçiye gitmeden önce kontak kapalı da olsa 4lü yanardı.
İlk sorum burada elektrikçi ne yapmış olabilir de kontak kapalı iken 4lü artık yanmıyordu? 3 senedir bu şekilde kullanılıyordu, ama yine de kontak kapalı iken yanması iyi olurdu.
Bugün ise önceki seneryonun aynısı sadece düğme bozuk değil(en azından yayı değil geri salıyor) ve basılı kalmamış durumda. 4lü ve sinyaller çalışmıyor. Sizce ne olmuş olabilir çözüm önerileriniz nedir?
Yardımlarınızı ve fikir önerilerinizi rica ederim teşekkür ederim
Evvelinde ne olduğunu anlatmam gerekirse en son 2019 da böyle bir durum olmuştu ve yine 4lü ve sinyaller çalışmıyordu. O zamanki sorun 4lü düğmesi basılı kalmış ve kendini salmamış. (4lü düğmesine normalde basınca çıtçıt eder ilk çıt dibine kadar gidince olur, ikinci çıt sesinde dibinden biraz yukarı kalkar ama 4lüler yanar ve düğme artık basılıdır, biraz olan basma payı ile kapatmak için basıp 2 kere çıt sesi ile düğme yukarı kalkardı.)
Düğme kendini salmadığı için 4lü sürekli açık kalmış, ve sonra 4lü düğme basılı olduğu halde 4lü de yanmaz olmuş. O zaman ben işte çalıştığım için babam sanayiye götürmüş bir oto elektrikçi yapmış. Sadece düğme değişmeli demiş. Ben akşam eve gelince 4lüye bastım düğme yine basılı kaldı. Hemen evden elektronikçi spatulalarımı (adından emin değilim resmini ekliyorum ↓ ) alıp geldim ve düğmeyi yerinden çıkarttım.
Sonra tekrar düğmeye basıp geri çıkardım. Bir sorun görünmüyordu sadece düğenin içinde muhtemelen 1 yay var ve işlevini yitirmiştir diye düşündüm. Düğmeyi değiştiririm nasılsa diye düşünüp o an bir geçici çözüm düşündüm ve düğmenin üstüne elle tutup çekmelik 2cm lik sıcak silikon yapıştırdım. Yani yayın gördüğü işlevi elle manuel görüp 4lüyü spatulasız kullanabilmek için böyle yaptım. Aşağıdakine benzer olmuştu paintte çizdim.
Bir müddet böyle kullandık çünkü araba çok nadir bulunan bir araba olduğu için yedek parçası da zor bulunduğundan düğmesi hiçbir parçacıda yoktu. 1 yıl kadar zaman sonra düğmenin yayı da kendiliğinden düzelmişti. Silikonu sökmedim ne olur ne olmaz dite ama silikonda araba güneşte kaldığında kendiliğinden tutunduğu yerden salmış vitesin önüne düşmüştü. Sonra da düğme nasılsa artık sağlam diye geri takmamıştım.
Hoşuma gitmeyen tek nokta, nedense kontak kapalı iken artık 4lü çalışmaz olmuştu. Eskiden yani babam oto elektrikçiye gitmeden önce kontak kapalı da olsa 4lü yanardı.
İlk sorum burada elektrikçi ne yapmış olabilir de kontak kapalı iken 4lü artık yanmıyordu? 3 senedir bu şekilde kullanılıyordu, ama yine de kontak kapalı iken yanması iyi olurdu.
Bugün ise önceki seneryonun aynısı sadece düğme bozuk değil(en azından yayı değil geri salıyor) ve basılı kalmamış durumda. 4lü ve sinyaller çalışmıyor. Sizce ne olmuş olabilir çözüm önerileriniz nedir?
Yardımlarınızı ve fikir önerilerinizi rica ederim teşekkür ederim