Abi peki aracın gazlı oluşuda buna nasul etki eder ? Yani araç zaten 1300 motor ve bide gazlı olunca , bana öyle geliyorki 2200 devirde değiştirmek ( motorun sesine göre ) en uygunu.İşi şöför olan çoğu arkadaş bile bu konuda o kadar bilgisizki , söylediklerine çok şaşırıyorum . Benim araba için 3500 devirlerden bahsediyor ..
Gzaın ekonomisini yaşamak istiyorsan deviri düşük kullan..Yani 2300-2500 gibi değiştir vitesi..kesin devir verilmez çünki yolun durumuna göre (düz,yokuş...) bu aralıklarda kullanman gerekir..yokuş çıkarken biraz yüksek değişirsin,düz yolda biraz altta..Gazın motorda yanma ısısı ve patlama basıncı yüksektir...Benzinde 3000 idealdir..
 
aracı boğmuyosan vites değiştirirken bide har har bağarttırmıyosan olay tamamdır. yukarda yazmışlar dizel araba daha yüksek devirde kullanılır diye. yanlışş.. benzinli araba dizele göre daha yüksek devirde çalışır.
 
Benzinlilerde yüksek devir önerimiz ama performans ve zevk acısından genelde deviri kullanım tercih edilir ama asıl deviri kullanılması gereken araçlar dizellerdir
 
Arkadaşlar araç vites değiştirme devirleri en iyi araç teknik bilgi kataloğunda yazar. Sizlerin dediği şu devirde vites değiştirelim eskide kaldı. Günümüz araçlarının motorları teknolojiye ayak uydurduğu için artık en az devirde yüksek performanslar sergileniyor. Örneğin GM MOTORS' un Multijet motarları (bilmeyenler için albea motorlar) 1750 rpm de maxisimum güce ulaşıyor ve yakıt tasarrufu ve güç açısından da 2500 rpm'i geçmeden vites değiştirilmesi gerekiyor ( Tabi ki yol ve yük durumuna bağlı olarak). O yüzden genel kanıyı bırakıp biz kataloglara bakalım. Yada motor sesine...
 
Araba marka model ne olursa olsun tasarruflu ve devirli kullanmak için vites 2500 3000 devir arasında değiştirilmeli diye biliyorum. bir üst vitese geçildiğinde devir düşecektir. tekrar 3000 e geldiğinde yine bir üst vitese geçilir. arabanın viteslerini sıralamak gerekirse ;
bize direksiyon hocamın anlattığı örnekleri vereceğim.belki komik gelebilir ama mantıklı ve çok kolay anlaşılır.

1.vites Duran arabanın kalkışı için kullanılır. Örn : 1.vites boğa gücü derler. duran bir cismi gücüyle kaldırır ama boğa güçlü olup hızlı olmayan bir hayvandır.o yüzden fazla hızlanamazsınız.2.vitese geçmeyi ister.
2.vites eşek gücüdür. yükü hafifleyen(hareket etmeye başlamış) aracı biraz hızlandırır.çekim gücü boğaya göre daha azdır.
3.vites at gücüdür. yükü hafiflemiş hızlanmaya başlamış aracı daha da koşturmaya başlar.
4.vites yılan hızıdır. sürtünme iyice azaldığı için yolda kayıp gitmenizi sağlar.
5.vites çita gücüdür. artık tamamen sürat yapmaya yönelik vitestir.

dediğim gibi hayvanlarla örnek verecek olursak viteslerin tanımı budur.
şimdi gelelim asıl soruya,siz boğayı ne kadar koşturabilirsiniz ki ? belirli bir hıza ulaştıktan sonra şişmeye başlayacaktır hayvan kesilir kalır :D o yüzden 3000 devir idealdir. ne çok yorar(motoru çok fazla zorlar), ne de hayvanı keser(yakıtı fazla harcatmaz)
 
bmw 520ia kullanıcısıyım 6000 devirden önce vites değiştimem
 

Forum istatistikleri

Konular
129,843
Mesajlar
930,714
Kullanıcılar
452,695
Son üye
emrah5939

Yeni konular

Geri
Üst