Tam tersi olmuş abicim. Benzinli ve gazlı daha yüksek devirde vites değiştirmeli.

Dizel ve benzinli motorda farklı devirler ister. Dizel motorlar daha yüksek devirli kullanılmalı. benzinde 2500 dizelde 3500 devirde vites değişir.
 
Hararet yapan araba kesinlikle istop edip beklememelidir. Bu durumda parçalarda ısıl yığılma olur, motor kilitlenebilir. Sonrasında ya büyük arıza doğuracak şekilde çalışır ya da çalışmaz. Üzerinde biriken ısıyı atmak için hem yağ, hem su hem de parçalar hareket halinde olmalıdır.



Kullanım kılavuzunu yazanlardan çok belkide çevirenler hata yapmış olabilirler çünkü normal şartlarda motor kendi halinde çalışırken ve soğutma sisteminde herhangi bir arıza yoksa geç ısınır. Zaten bu yüzden motor üreticileri artık arabayı çalıştırıp zorlamadan hemen yola çıkın ve hemen motor ısınsınve yağlama daha iyi olsun diyorlar. Malum motor soğukken yağlama daha az olacak ve motora zarar verecektir. Soğutma sisteminde ise bu olayda başka bir çelişkiden bahsedeyim, Eğer motor içindeki suyun devirdaim pompası rölantide 1 birim su çevirebiliyorsa daha yüksek devirde 3-5 katı fazla su çevirecekler diye bir kural yok. Haa var ise bu kadar su bu radyatörden geçerken radyatör içerisinde daha az süre ile kalacağından daha iyi soğumayacaktır. Yani anlıyacağınız tüm araç kitaplarında yazdığı gibi araç hararet yaparsa en kısa sürede kenara çekip soğumasını beklemektir. Belkide araç içinde su kalmamıştır!..
 
İlk yorumlarda dizel aracın devirli kullanılmasından söz edilmiş ama o bilgiler eskidendi artık günümüzdeki araçların bi çoğu yeni nesil turbo dizel araçlar . Bunların amacıda turbo sayesinde en yüksek torku ve beygiri en düşük güçte üretmektir . Örnek 1,5 crdi vgt dizel Accent Era'nın max torku 235 nm'dir . Turbo sayesinde bu kadar güç üretebiliyor ve bu torku üretme aralığı 1750 - 2200 rpm aralığındadır . Bu devirden sonra tork görevini bitirmiş olur ve yerini beygir gücüne bırakır . yaklaşık 3000 3500 devirden sonrada motor daha fazla güç üretemez ürettiği güçle aracın anca hızlanmasını sağlar . O yüzdende turbo dizel araçlar yokuşlarda benzinli araçları kolay kolay affetmezler torkları yüksek olduğu için . Dolayısıyla turbo dizel araçlar yokuşlarda vs benzinli gibi bayılmaz ve düşük devirdede işlerini bitirirler 2500 devirde 120 130 km gibi hızlarda olabiliyorlar . Benzinli birçok araç ise 130 km hızı 4000 devirden aşşağı kolay kolay gitmiyor atmosterik motorlar olduğu için. Vites değişme aralığına gelincede bence devire bakılmamalı motor kulağı olmalı şöförde . Mesela ben hafif inişine meğilli yollarda boşuna yüksek devirde vites değiştirmem 1500 en fazla 2000 devir yeterli oluyor gaza basmadan değiştiriyorum . Düz yolda ise kullanımıma bağlı seri hızlanmak istiyorsam 5500 6000 lerde vites değiştiririm ama sakin gidiyorsam 2500 yeterli oluyor . Daha doğrusu devir saatine hiç dönüpte bakmadım yani motor sesindne bi üst viteste aracın çekip çekmiyceğini anlıyabiliyo insan bi yerden sonra. Yol durumu çok önemli yokuş yukarıysam 4-5-6-7000 devirlerde değişirim vitesi :)
 
10 satırlık yazılımmış :) Gerçi windowsta 1CD lik yazılım ama dünyanın en çok para kazandıran CD si di mi?
dogru diyorsun.amma :D yazılımlar insan gibi insiyatif kullanmazlar.benim şahsi fikrim .gelişime karşı değilim ama vites değiştiriken en iyi kararı ben veririm.:)
 
emre fırat a katılıyorum. Şu aralıkta vites değiştirilir diye bir şey yok. O sizin o andaki araç kullanım tarzınıza göre değişir. Sakin kullanıyorsanız 2200 de de değiştirebilirsiniz yok aceleniz var bir yere yetişecekseniz o zaman sürat kazanmak için daha üst devirlerde vites değiştirirsiniz. otomatik arabalarda bile bu böyledir. Dikkat edin her zaman otomatik aracınız aynı devirde vites atlamaz. Diyelim abandınız gaza ve hiç geri çekmediniz ayağınızı o zaman 6000 devire kadar çıkıp vitesi öyle değişitirir.. ama hafifçe bastınız devir geldi 2500 e ordayken ayağınızı gazdan gevşetip tekrar basarsanız o devirde bile vites atlar.. deneyin görün.. (ford focus 1,6 otomatik)
 
1. ve 2. vitesleri araba limitöre girmeden değiştirmem genelde.
3. vitesten sonra motorun sesine göre vites değiştiririm. Devire falan ehliyeti ilk aldığım dönemlerde bakardım :) 2500'ü geçtiğinde hemen vites değiştirirdim :)
 
hararet yapan araç kesinlikle stop edilmez (suyu bitmiş dahi olsa). su takviyesi yapıla bilir. 1-2 dakika çalıştıktan sonra araç stop edilmeli. su sıcaklığı ile motor blok sıcaklığı aynı değildir. metali genleştirip pistonlar eriyebilir. peki rölanti de çalışırsa ne fark eder ? motor boşta çalıştığı için blok ısısı düşecek silindiri kurtarmış olur. en azından conta yakar, daha kötüsü silindir kapağı değişir. motor değiştimekten iyidir... ;)
 
Ben 2. vitese 20 km 3. vitese 40 km 4.vitese 60 km ve 5. vitese 80 km de alıyoruım.ve devir saati de 2000 - 2500 arasında oluyor.arabam 1999 toyota corolla
 
vites değiştirme zamanı herkes o anki ruh haline göre ayarlayabilir ...:) Ekonomi yapmak için dijital gösterge olmalı .yakıtın geçtiği borulara ölçme cihazları konmalı .gaza bastığımızda depodan gelen miktarı hesaplayan yada gösteren Elektronik devreler olabilir.
 
evet anlatıldığı gibi dizel araçlarda vites değiştirme aralığı kısadır,benzinlide 2-3bin arası.aracın motoru bağırdığı zaman bilki vites istiyor.motordan motora değişir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,845
Mesajlar
930,719
Kullanıcılar
452,697
Son üye
ozgurmaker

Yeni konular

Geri
Üst