Araba aküsü şarjı nasıl olmalıdır?

Dikkat edilirse pensampermetrelerin sadece AC olanları yanında, her iki tür akımı AC ve DC ölçenleri de var. Ayrıca bu tür bir sarfiyati ölçecek hassasiyette olmasına dikkat edilmeli. Yani cihaz en az 10mA duyarlılığında olmalıdır.
Bana da bir akücü oem teypler çok akım çekiyor, aküyü çabuk bitirirler demişti. Benim araba en tasarruflusundan, ne yağmurdan ne güneşten etkilenmez, genelde garajda yatar. O sebeple haftada ya da 10 günde bir şarj cihazıyla arabanın üzerinde şarj ederim. Bazen kutup başını sökerek bazen olduğu yerde şarj ediyorum. Neticede ben de teypten şüphelendim ve arabayı kilitleyip bekleme moduna geçmesini bekledikten sonra kaput altındaki Sigorta kutusundaki radyo/teyp sigortasını bulup bir tarafını çıkartarak araya ampermetreyi bağladım ve 4-5mA bir akım okudum. Dolaysıyla teypte herhangi bir sorun yoktu. Sorun arabanın yatmasındaymış. Sizde de belki ek bir donanım vardır. Ya da herhangi bir donanımda kaçak olabilir. Aküdeki sızıntı tespitinden sonra bahsettiğim yöntemle hangi donanımda olduğu sigortalar ayrı ayrı ölçülerek daha net bir veriye ulaşabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Standardı max 50 ma sonrası arıza demek.
600 ma lık kaçağımız vardı

Bu aynı zamanda kaçağı da kesiyor mu?
Konuyu takip edenler için ;yaklaşık 5 elektrikçiye gittim. İkisi özel Opel servisiydi. Hepsi kaçağı tespit etti. Ama tam olarak bulamadılar. Ben Lcd ekrandan şüphelendim çünkü gizli menüde lcd Ekran sıcaklığı 53 derece gösteriyordu.

Son gittiğim elektrikçi park sensörlerinin elektriğini kesti o zaman akım azaldı. Büyük bir ihtimalle park sensörü kaynaklı bir sorun var ama bu park sensörünü taktıktan sonra da akım yükselmedi ve 10 mili amper düzeyinde seyretti.

Eve gelince sarı avometreyle tekrar ölçtüm. Şuanda kaçak 10ma altına indi. Nasıl olduğunu tam anlamış değilim. Acaba park sensörü kaçağı,çıkartp takınca düzelmiş olabilirmi?
 
Son düzenleme:
Araç Elektrik kaçaklarıyla ilgili birçok video izledim . Ama linkteki video en iyisi diyebilirim. Kaçağın nasıl tespit edileceğine kadar anlatmış üstad.

 
ben şahsen sonradan eklenen ve aracın alt kısmıyla suyla teması olabilcek kısmlarına bakardım şalteri koyardım uzun yatıcaksa ondan keserdim artı ve eksiye koyardım.
 
Muhtemelen sensörde ıslanma benzeri bir kaçak oluşuyordu. Düzelse bile ara ara kontrol ederek takip etmekte fayda var.
 
Durum belli oldu. Araçta kaçak yok. Olay şöyle oldu.
Varta akü üretim tarihi sorgulama
http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama

Bu linkten sorguladığımda akünün üretiminin Q42019 olduğunu gördüm. Yani 2019 10 ,11 ya da 12. Ay üretimi. Tabi akü yaklaşık 1 senede deşarj oldu.
Usta aküyü takmadan önce 1 saat kadar şarj etti dedi. Ama bu tamamen voltajı 12.5 üstü göstermek için göstermelik bir şarjdı.

Ben aracı 1 hafta çalıştırmayınca araç deşarj olmaya devam etti ve akü bitti. Oysaki ilk aldığımda aküye doygunluk şarjı yapsaydım bu sorunu yaşamayacaktım.

Keşke o şarjı yapsaydım. Neyse sizin de dediğiniz gibi biligisayarlı araçların kaçak kontrolünü yapmadan önce 5-6 dakika beklemek lazım. Tam eve girerken Caddy'e de bir kaçak akım kontrolü yapayım dedim.
Aracın ledi söndükten sonra araç 140 ma çekmeye devam etti. Yani aslında sorun Caddydeymiş. Zaten bundan önceki aküyü 2 yılda bitirdi. O zamanlar kaçak akım ölçmeyi bilmiyordum ve ölçmemiştim. Yarın bir daha ölçeceğim yine 140 ma gibi değer alırsam aracı kontrol ettireceğim.

Led gösterge yanarken 0.46 amper çekiyordu. Led sönünce 0.14 ampere düştü.
 

Ekli dosyalar

  • 20201128_214301.jpg
    365.5 KB · Görüntüleme: 13
Bir yıl rafta bekleyen aküyü bence iade edip daha tazesini talep edin. Bu akü garanti sürtesi olan iki seneyi bile dolduramaz. Zaman geçtikçe de kullanım hatası diye değişime yanaşmazlar. Ya da sürekli uğraşmayı göze almalısınız. Kaldı ki akü ömrü iki sene değil. Sağlıklı, bakımlı ve sülfatlaşmaya bırakılmayan bir akü 10 sene üzeri kullanılabilir.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…