Tehlikeli işler. Aradaşların dediği işlemleri yaptınız, dikiş tutmadıysa çok zorlamamak gerekli.bu yeni tip bakımsız akü dedikleri de bittikten şarj tutmadıktan sonra içindeki sıvı asitli suyla değişince biriki defa daha tekrar kullanılabiliyormuş, youtube de videoları var.
Muhtemeldir ki rekabet koşulları kaliteyi düşürüyor.Eskiden araca fabrikada takılan aküler uzun ömürlü oluyordu. Akü bakımı yapılırsa 10 seneye kadar kullanmak mümkündü. Şimdi firmaların araca fabrikada taktıkları akülerde uzun ömürlü olmuyor. Örnek 2019-2020 corolla sahipleri mutludan çok dert çektiler. Araca sonradan piyasadan alınıp takılan aküleri 3 bilemedin 4 sene kullanabilirsen iyi.
Kesinlikle.Kısa sürüşler akünün ömrünü yer. Kısa sürüş yapılıyorsa yada araç yatıyorsa arada aküyü haricen şarj etmek lazım. Bazı sistemlerimiz için yedekte beklettiğimiz akülerimiz oluyor onları sürekli şarjda bekletirim.Muhtemeldir ki rekabet koşulları kaliteyi düşürüyor.
Kalite yanında kullanım şekli de çok önemli. Aracın yatma süresi uzadıkça akünün ömrü kısalır.
Aynen öyle, Ataba AT-7012 7 aşamalı şarj cihazımla kullanmadığım ara uzadıkça arada, 10-15 günde bir şarj ediyorum.Kesinlikle.Kısa sürüşler akünün ömrünü yer. Kısa sürüş yapılıyorsa yada araç yatıyorsa arada aküyü haricen şarj etmek lazım. Bazı sistemlerimiz için yedekte beklettiğimiz akülerimiz oluyor onları sürekli şarjda bekletirim.
güzel insan, konuyu başından beri takip ediyorum. ustalarım gerekli olan her şeyi söylemişler zaten. beklemiş/ tükenmiş akülerin canlandırılması için desülfatör denilen cihazla şarj edilmelidir. bu cihazla yapılan işlemlerde bile geri dönüş garanti değildir. kulaktan dolma bilgilerle, elimde bu var bununla yapsam olmaz mı demek. pimi çekilmiş el bombasıyla gezmeye benzer. hani 3-5 lira cepte kalsın derken, evdeki bulgurdan olmayın. piyasa araştırması yapın, bu işi yapan ustaları bulun ve onlara yaptırın.aküyü 16 volt 2,5 ampelik adaptöre bağladım, 1 saat kadar bekledim, aküden su kaynaması gibi cızırtı sesleri geliyor, açıkçası biraz tırstım, ne yapmam lazım.