Caddy aracın da kaçak kontrolünde kaçak olmadığı ortaya çıktı. Evet arkadaşlar bu tip araçların kaçak kontrolü yapılırken mutlaka en az 10 dakika beklenmesi gerekiyor yoksa benim gibi kaçak var diye usta usta gezersiniz. !!!
Caddy aracın da kaçak kontrolünde kaçak olmadığı ortaya çıktı. Evet arkadaşlar bu tip araçların kaçak kontrolü yapılırken mutlaka en az 10 dakika beklenmesi gerekiyor yoksa benim gibi kaçak var diye usta usta gezersiniz. !!!
Şaka bir yana önceki mesalarjda da dediğim gibi, corsanın 13 ay önce üretilmiş aküsünü satın aldığım elektrikçi bu aküyü 1 saat göstermelik şarj edip bana verdi. Akü voltajı 12.9 volt olarak bana verildi ama gerçek voltajı 10 voltlardaydı. Ben buna ilk kullanım şarjı yapmadığım için akü voltajı 1 hafta sonra tekrar 10 voltlara kadar indi. Sonra 24 saatlik eşitleme şarjı yaptım 15.6 voltluk ve bir süre 16.1 voltluk. Bu şarjla oluşan katı sülfatları çözmüş ve aküyü kurtarmış oldum. Dün baktığımda Corsa akü voltajı 12.7 volt idi. Yine akü sağlık durumunu ölçen 100 amperlik bir cihazım var onla da test yapacağım. Caddy akü voltajı 12.9larda ve sağlıklı. Caddynin önceki aküsünün(Çelik marka aküydü) 2 yıl gitme sebebi büyük ihtimalle kaçak değil aküyle alakalıydı.
Aracın marş almasında kullanılan enerjiyi tekrar yerine koyması için ne kadar çalışması gerekir? Bu hesaplanabilir mi? Ben hesapladım
Bununla ilgili 2 video çektim. 1. si marş alırken akünün verdiği amperi gösteriyor . 2. si çalışırken akünün şarj olma amperini veriyor zaten akım eksi olduğundan şarj olduğunu anlıyoruz ..
Hesaba geçecek olursak
Marş alırken 3 saniye boyunca görülen en yüksek amperi çektiğini düşünelim. 329 Amper
Çalışırken çekilen enerji=güç *zaman =12*329*3=11844 watt.saniyelik enerji çekmiş
Şarj olurken aldığı güç=13.87*2,80=38,8 watt.
Güç=Enerji/ zaman
zaman=Enerji/güç
zaman=11844/38,8=305 saniye
zaman =305/60=5 dakika.
Demek ki araç 5 dakika çalıştığında, marş alırken harcadığı enerjiyi yerine koyabiliyormuş.
video izlerken sağ alt köşedeki ayar düğmesiyle yavaşlatma yapılabiliyor.