makinanızdaki su seviyesini kontrol eden (prosestat) su seviye şalteriniz .hatalı olabilir .eger mekanik PGS (beyin) varsa kontak yapışması olabilir motor kömürlerinizin bitmesi orjinal kömür kullanmamanızdan ,(sertlik seviyesi)!!!bakır dilimlerin aralarını saglıklı bir temizleme yapmamanızdan ,eger zımpara ile bakırı temizlemişseniz kömürler tıpkı (kesekli tarlada traktörün gittigi gibi) zıplama yapar. bu zıplama anında bakır yüzeye basması gerken kömürün alanı azalır dar bir alana basan kömürler ark üretir , ısınır .ısı baskı yaylarını deforme eder ,kömürleri birleşim alanlarını birbirinden ayırır vede kömürün yatakta şişmesine neden olur . kömür degiştirilirken dikkat edilmesi gereken fakat hiç bir uygulayıcımızın önemsemedigi bir konu var bakırın yüzeyinin polisaj yapılması kollektörün kendi calışma alanının üzerinde kömürün sertlik seviyesine uygun aşındırıcı taşla (ark) taşı ile düşük devirden yavaş yavaş yükselterek kıvılcım cıkan alana 25- 28 derece acı ile bastırmadan uygulanır kömürleriniz yeni ise ark bogucu kanallardan igne ucu kadar ark gözlene bilir bunlarında silinmesi için düşük devirde TEBEŞİR sürülür kollektörnüz fabrika ayarlarına döner tüm uygulamacılara kolay gelsin (BİLGİ PAYLAŞILDIGI ZAMAN GÜZELDİR )bu vesile ile eski ustalarımıza da sesleniyorum teknolojide küçük sırlar artık sır degil uygulanması gereken mecburi adımlardır gencler bu deneyimleri sizlerle aşarsa gelecek kuşaklara taşırlar yoksa sizlerle mezara gider!!!