asenkon generatör

saftilki

Üye
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
652
Puanları
31
Yaş
45
beyler elimdeki bu 11kw lık motoru generatör olarak kullanmak için kondanstör seçimini yapamadım nette çok tartışılmış biri demiş motor gücünün 1/3 kadar kondanstör biri demiş motor gücü kadar biri gücün iki katı kondanstör bağla ben 5 kwar bağladım 250 volt yüksüz voltaj aldım ve 100 lük ampul tam yandı bu sefer ketıl bağladım motor anında duruyor 11kw motora kaç kwar kondanstör almalıyım:confused: motor bu 2. el yada satıp senkronmu almalıyım
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
saftilki kardeş bu konuyu merak ediyorum bu elindeki asenkron motor galiba. bu motordan güç alabiliyormusun yada bunun yerine DC motor kullansan daha iyi bir verim alabilirmisin bu konuda bana biraz bilgi verirmisin.
 
ustam bu motorun uc baglantısını degiştirdinizmi yoksa orjinalmi normalde 12 bobin ise 4 lü paralel zannediyorum ki degildir.6 bobin oldugunu var sayarsak ucların cift cıkış olması gerekiyor.ve 7,5 kw kondastör yeterli gelicektir.saygılar.
 
Motoru jeneratör gibi çalıştırmak için milini ne ile döndürdünüz?(Elektrik motoru, rüzgar türbini, dizel motor vs)
 
Motorunuz tam olarak bir asenkron motor görünümünde,tersinir özelliği olmayan bir motordur,yani milini döndürüp de elektrik alamazsınız.(Eğer ortadaki rotoru sabit bir mıknatısla değiştirilmediyse.)Senkron motorlar tersinirdir(Hem motor,hem jeneratördür),mili bir kaynakla çevirirseniz rahatça elektrik alırsınız.Diğer elektrik üretim yolları,sabit mıknatıslı fırçalı olan dc. elektrik motorlarının (Fırçasız olan dc. elektrik motorlarının da ,direkt stator sarımlarından,invertör devresinden ayrılmış olarak) veya araç şarj dinamolarının(Kamyon,otobüs,otomobil,vb.) millerine hareket sağlayan bir kaynak bağlayarak elektrik(12 volt veya 24 volt dc.) elde edilebilir.Mekanik enerjiden elektrik enerjisinin üretim şekilleri genel şekliyle bu tür yollardan yapılabilir.Kolay gelsin.
 
saftilki kardeş bu konuyu merak ediyorum bu elindeki asenkron motor galiba. bu motordan güç alabiliyormusun yada bunun yerine DC motor kullansan daha iyi bir verim alabilirmisin bu konuda bana biraz bilgi verirmisin.

kardeş şu an bende yolun başındayım

Motoru jeneratör gibi çalıştırmak için milini ne ile döndürdünüz?(Elektrik motoru, rüzgar türbini, dizel motor vs)

şu an matkapla çevirdim yanına motor arıyorum 3 kw 5kw neyse artık

Motorunuz tam olarak bir asenkron motor görünümünde,tersinir özelliği olmayan bir motordur,yani milini döndürüp de elektrik alamazsınız.(Eğer ortadaki rotoru sabit bir mıknatısla değiştirilmediyse.)Senkron motorlar tersinirdir(Hem motor,hem jeneratördür),mili bir kaynakla çevirirseniz rahatça elektrik alırsınız.Diğer elektrik üretim yolları,sabit mıknatıslı fırçalı olan dc. elektrik motorlarının (Fırçasız olan dc. elektrik motorlarının da ,direkt stator sarımlarından,invertör devresinden ayrılmış olarak) veya araç şarj dinamolarının(Kamyon,otobüs,otomobil,vb.) millerine hareket sağlayan bir kaynak bağlayarak elektrik(12 volt veya 24 volt dc.) elde edilebilir.Mekanik enerjiden elektrik enerjisinin üretim şekilleri genel şekliyle bu tür yollardan yapılabilir.Kolay gelsin.

sıfır bir asenkon motor elektirk üretmiyor diye biliyorum artık mıknatısiyet olmadığı için bu motor 2. el +bunun rotorunu 1 hafta neodyum mıknatısla kapladım sanırım şoklandı önceden bir müddet döndükten sonra gerilim alıyordum şimdi ilk kalkışta bile üretiyor daha önce 2 adet 75 lik lamba ve vantilatör'ü rahat çalıştırdı +ketılı yükledim durdu

cevaplayan arkadaşlar teşekkür ederim yanına motor bulup biraz daha uğraşalım bakalım matkapla tahrik olmaz zaten neticeyi yazarım

ustam bu motorun uc baglantısını degiştirdinizmi yoksa orjinalmi normalde 12 bobin ise 4 lü paralel zannediyorum ki degildir.6 bobin oldugunu var sayarsak ucların cift cıkış olması gerekiyor.ve 7,5 kw kondastör yeterli gelicektir.saygılar.

hocam ben daha önceki akıbetini bilmiyorum değirmen gibi birşeyden söküldü rediktör vardı ayırdım eklediğim videoyu bir inceleyin isterseniz yıldız'a çevirdim böyle tahrik ettim bobinden de anlamam bi bakın isterseniz
 
Jeneratör denemesi olarak güzel bir çalışma olmuş diyebiliriz,gayretiniz takdire değer.3 fazlı bir asenkron motoru 3 fazlı bir jeneratöre dönüştürüp,çıkışını yıldız bağladıktan sonra,sanırım güç faktörünü yükseltmek için de 3 fazlı "kondaş" marka bir kondansatöre 3 faz uçlarını bağlayarak,bir fazın ve nötr hattın arasını da voltaj ölçümüyle teste tabi tutmuşsunuz.Voltaj avometrenin HV kısmında 320 ila 345 volt ac. arasında gidip gelerek dalgalanmış olarak çıkıyor.Bu da matkapla verdiğiniz dönme gücünün sürekli ayni olmamasından olması gerek diye düşünüyorum.3 fazlı asenkron motorun önceki anma devri ne ise ayni devirle çevirirseniz 3 fazlı sargılardan o kadar iyi ve performanslı elektrik gücünü alırsınız hiç şüphesiz.Çünkü "kutup sayısı-devir-voltaj" birbiriyle uyumlu olarak hesaplanıp motor dizayni yapılıyor bildiğiniz gibi.İyi bir çalışma olmuş,tekrar tebrikler,kolay gelsin.

Merakımı bağışlayın,toplam kaç adet neodiyum mıknatıs kullandınız ve bunların ebatları küçük mü büyük mü,rotor üzerine sıralamayı ne şekilde gerçekleştirdiniz,3 fazlı sargıların tam kutup karşılığı olarak mı,yoksa bunu tam dikkate almadan mı? (Ben de 1 hafta önce meraklı olup da yeni başlayan bir arkadaşımıza,otomobil alternatörü ile ilgili rotorun neodiyumlu mıknatıs tadilatından biraz ayrıntılı olarak açıklama yapmıştım bildiğiniz gibi.)
 
Son düzenleme:
şu an matkapla çevirdim yanına motor arıyorum 3 kw 5kw neyse artık
Jeneratörü matkapla çevirdiğiniz için su ısıtıcı bağladığınızda durmuş, daha güçlü bir motorla tahrik etseydiniz bu problemi yaşamazdınız.
 
evet hocam matkabın deviride gücüde yetersiz uygun kondanstör seçimide yapılacak neyse maddi kriz nedeniyle biraz erteliyorum.

mıknatıs olayına gelince yerleştirme yapmadım öylesine yapıştırdım rotor sacları şoklansın diye tornavida vs gibi şeyleri akşamdan sabaha kadar mıknatısa koyarsanız oluyor size bir mıknatıslı tornavida bilirsiniz.işte o misal rotora hdd mıknatısı ile donattım bir hafta şoklanmış oldu sonra rotoru temizleyip motoru topladım daha ilk kalkışta stator doyuma ulaşıyor şu an rotorda neodyum mıknatıs yok yani.

oto alternatörüne gelince modifiye etmeye hiç gerek yok alternatörü illaki bir kuvvet tahrik edecek örn. rüzgar gücü bir levha gibi düzeneğe siviç yerleştirip rüzgar estiğinde siviç ve akü ile rotora uyartım verilebilir 2. seçenek 24 volt fan motoru ile 1. rüzgar gülü 2. oto alternatörü'nün tororunu uyarmak, mıknatısla modifiye edilmiş alternatörde yeterli amper olacagını samıyorum 80 ah alternatörü modifiye ettiğinizde ortalama 20 ampere düşmüyormu? akım ile uyartım sağlandığında amper gücü daha yüksek olmazmı? bunları iyi bilmediğim için sordum, benim teorim ve deneylerim bu yönde. şu varki sargıdan anlamam. İlgi ve cevaplarınız için çok teşekkür ederim.saygılar
 
Saftilki kardeş bu deneyin bittiğinde bana neler yaptığını detaylı olarak yazarmısın. gerçekten güzel bir çalışma. tebrikler.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,826
Mesajlar
920,800
Kullanıcılar
450,915
Son üye
snapthreads

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst