asenkron monofaze motorda alüminyum sargı hk?

Alüminyum sargılı motorlar,genelde,soğuk ülkelerde kullanılmak üzere tasarlanmıştır.Teorik
olarak,her yerde kullanılabilir gibi sunulmalarına rağmen,maalesef,Türkiye'de kullanımları so-
run olmaktadır.90-250 kw arası Asea marka 30 a yakın alüminyum sargılı motorlarımızın bo-
binajlarını,3-4 yıl süre içerisinde ( sargları yandığı için ) bakıra çevirmek zorunda kalmıştık.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
çok gördüm ben piyasada çok var kaynak makinalarındada çok çıkıyor.
 
Asenkron motor ve trafo motor hesabı bir kaç deyişiklik harici aynıdır Yani eş deyer devresi bu tip motorlarda bakır kaybı çok düşük olduğundan aliminyuöla arasında pek fark olmaz Zira havacılıkta hafif olması ve yüksek frekanslara tepkisi daha az olması nedeni ile kullanılıyor çinliler bunu maliyet için kullanmış:))
 
Aliminyum malzeme kullanarak sarım yapmanın iyi tarafı kilogram olarak daha az malzeme kullanılır,maliyet azalır.İyi olmayan tarafı ise özdirencinin bakıra göre yüksek olmasından dolayı ısınma iki kat fazla olur.İyi soğutulan ortamda kullanılabilir.Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,826
Mesajlar
920,804
Kullanıcılar
450,915
Son üye
snapthreads

Yeni konular

Geri
Üst