Asenkron motor omajını bulma

Markaya ve devir sayısına göre bile farklı
olabilir.Daha fazla bilgiyi Kulman'ın Elekt-
rik Makinaları kitabında bulabilirsiniz.İs -
terseniz,o kitaptan yararlanarak,kendiniz-
de istediğiniz motoru hesaplıyabilirsiniz.
Tavsiye için teşekkürler, youtube de bir hocamız detaylı anlatmış. İletkenin kesiti ve sipir sayısıyla alakalı olarak değişiklik gösteriyor. Ama etiket değerleriyle bulabilir miyim bilmiyorum. Sanırım bunun için bi kaç parametre daha olması lazım ya da motorun Dataseet i varsa ancak ordan.
Bazı güçlü motorlarda 1,2 ohm gösteriyor ve multimetre kısa devre zili çalıyor, sanırım böyle durumlarda dışardan direkt olarak voltaj verip denemek en iyisi
 
Son düzenleme:
Direnç,hassas ölçülemez ise,sipir kısadev-
releri tesbit edilemez.Büyük güçlü motor-
lar için bu büyük handikaptır.Bunun tesbit
edilmemesi halinde,motor saclarının kav-
rulmasına ve motorun elden çıkmasına sebep olunur.O nedenle,55 kw güç üstün-
deki motorların,mikroohm kademeside bulunan kaliteli cihazlarla ölçülmesi gere-
kir.Normal bir motorun,kavrularak yanma -
sı demek,o motor artık,asgari %10 verim
kaybına ! uğramış demektir.
 
Son düzenleme:
Büyük güçlü motorların, 1-2-3-4-5 ..gibi ohm göstermesi normaldir.
hocam 67kw motoru bugun olctum.1.0-1.3-1.3 cikiyor sargi omajlari...bacak akimlari 45-80-83 idi.ve bugun motor ucgene gecerken asiri yuk cekmeye basladi ve kontaktor devreyi kesti aniden.bobin omajlari arasinda en fazla % kac fark olabilir.bu motor kesin yanikmidir yoksa motora giden kablolarda bi kisa devre olabilir mi?
 
ölçü aleti bozuktur yada başka faktörler vardır . direnç ölçmenin en iyi yöntemi weston köprüsü ile yapmaktır . megerde kabul edilebilir. elimizdeki ölçü aletleri maalesef direnç ölçmek için uygun değildir. onlar günlük haytatta yaklaşık değer verirler fluke yaca chavouin arnoux nasıl yazılıtyordu bilmiyom bir yere kadar ölçebilir ama o ucuz ölçü aletleri doğru ölçmez .. netice itibari ile onlarda direnç ölçerken kendi iç yapılarında veston köprüsünden faydalanırlar . burdaki en önemli faktör aletin pilinin şarj durumuyla alakalı . köprü direnci sıfır varsayılarak ve batarya 9 volt varsayılarak bu ölçümü yapıp hesaplıyorlar ama batarya 3 volta düştüğünde muhtemelen bu direnç doğru çıkmayacaktır . artı zaten prop sapmasıda olacaktır . eğer direnç ölçmek hassayiyet gösteriyorsa dediğim yöntemler en sağlıklısıdır ..
bizim kafa eski olup eskide kaldığı içinmi , yada atadan dededen böle öğrendiğimiz içinmi bilmiyorum ben hep böle sağlamasını yapıyorum . elemanlarda 14.000 euroluk aletler var şirkete aldık kalibresşi 1200 euro genede ona güvenmiyorum . kullanıyom ama çok darda kaldığımda illaki analog kullanıyorum .. işin kötüsü artık bulunmuyorda ... içinizden gülenler dalga geçenler olabilir saygı duyarım ama şu soruyu sormak isterim bir voltajdaki dalgalanmayı en iyi nasıl tespit edersiniz 1 dijital ölçü aleti ilemi 2- analog ölçü aletiilemi 3 akkor flamanlı lamba ilemi? deneyin görün bakın bakalım nasıl oluyor...
bizim 1mwa 2 mwa alternatör sargılarını ölçerseniz sıradan her ölçü aleti 1 gösterecektir kısa devre algılayacaktır rotor sargısınında 2.345 ohm olması gerekir ama fluke az yaklaşıyor chauvin arnouxla beraber diğerleri sınıfta kalıyor bu nedenle üzerinden kalibre edilmiş bir voltajla ve dirençle beraber akım geçirip aradaki akımın farkıyla çıkan akım farkı ve voltaj belli olduğuna göre direnç %2 sapmayla bulunabiliyor. ilginç en ilkel yöntem en doğru sonucu veriyor. bilemiyorum BELKİDE SÜMERLERİN HİTİTLERİN MISIRLILARIN sırır budur. ha milyonluk cihazlarımız var ama onları TSE ye gösteriyoruz var işte
yanlış anlaşılma olmasın deye tekrar belirtmek isterimki bu direnç ölçmenin çok ama çok hasas olduğu yerler için yazılmış bir yazı . yoksa günlük hayatta ölç gitsin nolacak kaç ohm sapar ... ilginç olan bir konuda bir sürü meger aldık maalesef eski kollu megerlerin tadını vermiyor . bu dijital megerlerde her ölçüm yaptığımız gün pilleri değiştirmek durumunda kalıyoruz 3gün sonra ölçün değer bambaşka çıkıyor
yada 20 30 ölçümden sıonra gene değişik değer veriyor buda ayrı enteresan bir konu . her pille farklı değerler çıkabiliyor .. ne bilim yav gene boş beleş konuşuyom bakmayın siz bana
 
Büyük güçlü motorların, 1-2-3-4-5 ..gibi ohm göstermesi normaldir.
67 kw motor her sargiyi 1,2 ohm gosteriyor. govdeye kacak olan ayni motor, 1,0-1,3-1,3 gosteriyordu.bir motora yanik diyebilmemiz icin sargilar arasi ne kdr lik bi fark olmasi lazim en az
aynen 90 hp lik 1,2 ohm gosteriyor bendede
sarginin bir ucuna faz bir ucunada notr verip , fazin arayada ampulu atip, ampul yanarken ,iki sargi ucundan voltajmi olculecek? ne kadarlik voltaj farki motorun yada sarginin yanik oldugunu gosterir
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…