şimdi anladığımı söyliyim
mesela 1.5 kw 50 hz deyken 2800 devir ile dönen motorun torku 5.11
ben sürücü le frekansı düşürdüm devir 1400 e düştü tork 10.23 oluyor
peki 50 hzde 1.5 kw 1400 devir ile dönen motorun torkuda 10.23 çıkıyor
2800 devirlik motor 25 hz düştüğünde 10.23
1400 devirlik motor 50 hzde frekansla oynanmıyor 10.23
Tork örnekte de görüldüğü gibi "breakdown" kırılma noktasındaki devir sayısına kadar artar. Kırılma noktasından sonraki devrin arttırlması durumunda da ani düşüşe geçer (kırılma keskindir.)
Adam inverterle hız kontrolü yapıyor devirde kutup sayısına bağlı değişir ancak motorda kutup sayısı bellidir ve sabittir yani değişken değildir. O yüzden verdiğin bilginin konuyla hiç bir ilgisi yok !