Asenkron motor torku hakkında

povulon

Üye
Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
58
Puanları
1
Yaş
37
Merhaba

elimde 380V 5.5kw 11.3 A Cos fi = 0.9 devir sayısı 2880 d/dk motor var

bu motoru hız kontrol cihazı ile kontrol ediyorum hız kontrolün frekansı 50 hzde iken

motor max hızla döneceğinden devir 2880 d/dk oluyor

torku hesapladığım da 18.23 Nm çıkıyor

eğer sürücü frekansını 25 Hz düşürürsem devir yarıya düşeceğinden 1440 d/dk olucak

bu devire göre torku hesaplarsam 36.49 Nm oluyor

Tork artmış oluyor bu izlenen yol doğrumudur ???

Teşekkürler
 
Sabit guc altinda tork ile devir arasinda ters oranti vardir.

T = ( 9550 x P )/N ile hesaplanir.

T tork ,birimi Nm
P güç ,birimi kw
N devir, birimi d/dk

Kayiplari da goz onunde bulundurun,formulde degerleri yerine koyun ayni sonucu alacaginizi goreceksiniz
 
yanlız sormak istediğim sürücü frekansı düştüğünde tork artarmı teorik olarak artıyor fakat pratikte böylemi
 
Kardes asenkron motorlarda devir zaten frekansla ayarlanir.surucunun frekansini dusurmek demek motora dusuk frekans vermek demektir.bunun neticesinde devir duser tork artar.
 
şimdi anladığımı söyliyim
mesela 1.5 kw 50 hz deyken 2800 devir ile dönen motorun torku 5.11
ben sürücü le frekansı düşürdüm devir 1400 e düştü tork 10.23 oluyor

peki 50 hzde 1.5 kw 1400 devir ile dönen motorun torkuda 10.23 çıkıyor

2800 devirlik motor 25 hz düştüğünde 10.23
1400 devirlik motor 50 hzde frekansla oynanmıyor 10.23

doğrumudur
 
Kardes farkli motorlardan bahsediyorsun.simdi bakin

Devri belirleyen sey frekans ve kutup sayisidir.

N=120xf/ 2p formulunden hesaplanir.50 hertz de 120xf = 6000 cikar.motor 4 kutupluysa 1500 devir ,2 kutupluysa 3000 devir olur.devir belli olduktan sonra ilk mesajimda belirttigim formulu kullanip tork hesabi yaparsiniz.
 
asenkron motorlar için klasik devir-tork eğrisi

Tork örnekte de görüldüğü gibi "breakdown" kırılma noktasındaki devir sayısına kadar artar. Kırılma noktasından sonraki devrin arttırlması durumunda da ani düşüşe geçer (kırılma keskindir.)

Motorunuza ait Hız-moment eğrisini inceleyiniz.
 
Arkadaşlar motorun Torku sarimi ile alakalıdır kutup sayısına yani

Adam inverterle hız kontrolü yapıyor devirde kutup sayısına bağlı değişir ancak motorda kutup sayısı bellidir ve sabittir yani değişken değildir. O yüzden verdiğin bilginin konuyla hiç bir ilgisi yok !
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
930,998
Kullanıcılar
452,756
Son üye
umtdogru

Yeni konular

Geri
Üst