Asenkron motor torku hakkında

Ben kutup sayısı değişken demedim zaten.
Bizim yavaş hizi 0.4 Hz ile çalışan asenkron motorlarımiz var.
Verilen formül kullanılırsa teorik olarak cok yuksek tork elde edilir.Fakat pratikte gerçek bu değil 35kw lik motorun 0.4 Hz ile hareket ettirdiği sistemi tek elle rahatlıkla durdurabiliyorum.
Demekki sürücü ile hız kontrolünde formül geçerli mi değil mi tartışılması gerekir.
Önceki cevapta anlatmak istediğim konu buydu yani alakası var.
Kesin olan gerçek motorun kutup sayısı yani devri ile yapılan formül gerçektir.
 
Asenkron motorların Hız-moment eğrileri birbirine benzer ve iki değişken vardır Hız ve moment yani tork. Makina etiketinde kutup sayısı yazar bu bir değişken değildir. Bende bir önceki mesajımda motorunuza ait hız-moment eğrisini temin edin inceleyin dedim zaten.
Eğriyi değiştiren sadece kutup sayısı değildir yani kullanılan malzemelerin içeriği, tasarım kriterleride etkileyicidir.
 
Ben kutup sayısı değişken demedim zaten.
Bizim yavaş hizi 0.4 Hz ile çalışan asenkron motorlarımiz var.
Verilen formül kullanılırsa teorik olarak cok yuksek tork elde edilir.Fakat pratikte gerçek bu değil 35kw lik motorun 0.4 Hz ile hareket ettirdiği sistemi tek elle rahatlıkla durdurabiliyorum.
Demekki sürücü ile hız kontrolünde formül geçerli mi değil mi tartışılması gerekir.
Önceki cevapta anlatmak istediğim konu buydu yani alakası var.
Kesin olan gerçek motorun kutup sayısı yani devri ile yapılan formül gerçektir.


0.4 HZ Dediğiniz anda işler değişti bu motor ile alakalı bir durum değil. Genel sürücüler V/f (Volt frekans) çalışır motor devri düştüğünde sürücünün motora uyguladığı Elektrik gerilimi de düşer. Bunu aşmak için eğer sürücünüz destekliyor ise V/f yerine Vector modu ile motoru sürmenizi öneririm. Ayrıca bahsettiğiniz frekans 50HZ de etiket değeri olan bir asenkron motoru için çok düşük bir değer.

Eğer sürekli 0.4 Hz ile çalışmanız gerekiyorsa sistem mekaniğinde iyileştirme yaparak motorun daha yüksek devirde çalışmasını sağlayabilirsiniz.
 
hız kontrol cihazımız varsa 0Hz-50Hz tork hep vardır ve nominal değeridir motorun..hızın değişkenliği torku düşürmez yada artırmaz (anlık tork artışları haricinde) ..tabi bu düzgün devreye alınmış ve iyi bir vektor modda çalışan sürücü için geçerli.. Moment-Hız formulu sadece direk yol verilen motorlarımız için geçerli..
 
hız kontrol cihazımız varsa 0Hz-50Hz tork hep vardır ve nominal değeridir motorun..hızın değişkenliği torku düşürmez yada artırmaz (anlık tork artışları haricinde) ..tabi bu düzgün devreye alınmış ve iyi bir vektor modda çalışan sürücü için geçerli.. Moment-Hız formulu sadece direk yol verilen motorlarımız için geçerli..
evet başlıktaki tek doğru bilgiyi bu arkadas vermiş.

daha da açarsak,

Frekans azaltıldığında besleme gerilimi frekansa orantılı olarak düşürülürse, manyetik akışı sabit kalan motor sabit döndürme momentinde yüklenebilir. Döndürme momenti sabit tutulursa, akım ve güç katsayısı değişmez. Düşük frekansta döndürme momentinden yüksek değeri ile yükleme yapabilmek için, gerilimin frekansa orantılı olmaktan biraz daha fazla arttırılması gerekir. bunu yapmanız ile statordaki gerilim düşümünü de karşılamış olursunuz.Bir frekans dönüştürücü şebeke geriliminden daha büyük değerde bir gerilim veremediğinden, frekans anma değerinin üzerine çıkınca motor manyetik alanı ve akışı zayıflar.Bunun sonucunda motor anma gücünü verebilir, fakat döndürme momenti azalır
 
tüm hız kontrol cihazlarında v/f kontrol vardır .. ama vektör kontrol farklı bir durumdur..
V/f te sistem akımı sadece güvenlik için kontrol eder. fakat vektör kontrolde hız kazancından gelen referansı, akı kazancında da kullanarak mükemmel bir kontrol sağlamakta..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,840
Mesajlar
930,680
Kullanıcılar
452,679
Son üye
kenan7777

Yeni konular

Geri
Üst