asenkron motorlar

3 fazlı akımı motora veren kontaktör kontaklarından birinde,kontakların periyodik bakımlarının aksaması nedeniyle bir aşınma,yanma olduğunda,faz kablolarından birinin gevşeyip de yerinden çıkması durumlarında,bir faz bu sebeplerle eksik olarak gidebilir.İki faza kalan 3 fazlı bir asenkron motorda ise, yine dönen kapalı bir değişken mağnetik akı oluşacak ve rotora da döndürme momentini uygulayacaktır.Ancak verilen güç,faz sayısıyla orantılı,yani 3/3 olmayıp 2/3'ü kadar olacağından,stator sarımları,motorda eksilen bu "BG"nün toplam bileşkesinin düşüklüğü yüzünden,rotorda kayma da daha fazla olacağından,güç katsayısı(Cos fi) iyice düşerek ve iyice verimsizleşerek sargıların aşırı ısınıp yanmasına sebebiyet verecektir.Başka bir deyişle,motorun Elektrik güç tasarımında elde edilecek mil gücü(1 Beygir gücü(BG)=75 kgm/sn=0.736 kWatt.) bu 3 fazlı elektriğin tam olarak geleceği varsayılarak hesaplandığından ve emniyetli motor gücü de buna bağlı olarak seçildiğinden,2 faza düşen yükteki bir motor da,kısa sürede sargıları aşırı ısınarak yanacaktır.Buna engel olabilmek için faz koruma rölesi kullanılır ki,2 faza düşüldüğünde otomatik olarak verilen akım da kesilmiş olur.Kolay gelsin.
 
motor ne amacla kulanılıyor belirtimemiş yükte akım düşüyurmu detay verilirse iyi olur
 
Son düzenleme:
Selam
sorulan soruların forum üyeleri tarafından doğru anlasılıp cevaplanabilmesi için;soruların anlasilabilir olması ,gereksiz yorumları ve tartısmaları ortadan kaldırabileceği gibi,doğru bilgiyi arayan ve zamanı kısıtlı olan arkadasların da zamanını bosuna harcamamıs oluruz.Bir Elektrik motoru mekanik bir sisteme bağlıdır.Bu bir redüktör olabileceği gibi baska bir düzenek te olabilir.Bu durumda Yüksüz durumda demek muğlak bir durumdur.Ancak motor bosta çalısıyorsa miline akuple bir mekanik sistem olmadığı anlasılır. Bu nedenle anlatılan sorunla ilgili yorum yapmak sadece tartısma olur.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…