3 fazlı akımı motora veren kontaktör kontaklarından birinde,kontakların periyodik bakımlarının aksaması nedeniyle bir aşınma,yanma olduğunda,faz kablolarından birinin gevşeyip de yerinden çıkması durumlarında,bir faz bu sebeplerle eksik olarak gidebilir.İki faza kalan 3 fazlı bir asenkron motorda ise, yine dönen kapalı bir değişken mağnetik akı oluşacak ve rotora da döndürme momentini uygulayacaktır.Ancak verilen güç,faz sayısıyla orantılı,yani 3/3 olmayıp 2/3'ü kadar olacağından,stator sarımları,motorda eksilen bu "BG"nün toplam bileşkesinin düşüklüğü yüzünden,rotorda kayma da daha fazla olacağından,güç katsayısı(Cos fi) iyice düşerek ve iyice verimsizleşerek sargıların aşırı ısınıp yanmasına sebebiyet verecektir.Başka bir deyişle,motorun Elektrik güç tasarımında elde edilecek mil gücü(1 Beygir gücü(BG)=75 kgm/sn=0.736 kWatt.) bu 3 fazlı elektriğin tam olarak geleceği varsayılarak hesaplandığından ve emniyetli motor gücü de buna bağlı olarak seçildiğinden,2 faza düşen yükteki bir motor da,kısa sürede sargıları aşırı ısınarak yanacaktır.Buna engel olabilmek için faz koruma rölesi kullanılır ki,2 faza düşüldüğünde otomatik olarak verilen akım da kesilmiş olur.Kolay gelsin.