Bu normalde 4 silindirli ve 4 zamanlı motorlarda distribütör kafasını ileri ya da geri çevirerek yapılır . Neon lamba ile de doğruluk açısı kontrol edilir . Neon lamba kullanmadan eskiden doğaçlama olarak bu işi yapan ustalar da vardı . İki zamanlı motorda da benzeri olsa gerek .HONDA GX 690 2 silindirli benzinli motorun ateşleme avansını değiştirmek istiyorum. Sabit olan avansı öne ve geriye çekerek vuruntuya etkisine bakacağım. Nasıl değiştirebilirim?
Karbüratörde değiştirilen afr ayarıdır . Avans ayarı karbüratörden yapılmazDediğiniz motor 4zamanli iki zamanli motorlarda avans ayari karburatorden yapilir. Dediginiz v motor karburator ayari yaptiginizda sorununuz çözulecektir karburatorun uzerinde ayar vidalari bulunur hava yakit oranini ayarlamak icin
Dediğiniz gibi elektronik ateşleme sistemi varsa avans ayarı yapılması mümkün değil . Elektronik ateşleme sistemlerinde sadece enjeksiyon zamanlarına ecu üzerinden müdahale edilebilir . Onu yapmak için de lisanslı yazılım kablo kıl tüy lazım , ayrıca bu işte çokca tecrübe lazım ki lpg muhabbetlerinde bu işlere çok daldım . Ya şunu bir ara yapayım demekle becerilebilecek işler değil.Cihazınız Elektronik ateşlemeye sahip.Dolayısı ile klasik Distribütör yok.
Vuruntu kontrol devresi üzerinden ayar yapmanız lazım diye biliyorum.Oda varsa ECU üzerindedir yada müstakil haldedir.Gerçi sizin cihaz araç motoru değil ama sistem bu şekildedir.
Cihazın kitapçığı var mı?
Eletironik bobinli 2t ve 4 zamanli motorlarda tabi benzinliyi kast ediyorum avans ayari karbüratör den yapilir denilen avas ayar kolu daha cok dizel motorlarda vardir ve pompanin yaninda bulunur suan bagdayim kullandigim 2 t ve dizel el traktorunun ilgili yerlerini atiyorumKarbüratörde değiştirilen afr ayarıdır . Avans ayarı karbüratörden yapılmaz
Dediğiniz gibi Elektronik ateşleme sistemi varsa avans ayarı yapılması mümkün değil . Elektronik ateşleme sistemlerinde sadece enjeksiyon zamanlarına ecu üzerinden müdahale edilebilir . Onu yapmak için de lisanslı yazılım kablo kıl tüy lazım , ayrıca bu işte çokca tecrübe lazım ki lpg muhabbetlerinde bu işlere çok daldım . Ya şunu bir ara yapayım demekle becerilebilecek işler değil.
Siz sanırım rölanti ve avans kavramlarını birbiri ile karıştırıyorsunuz .Eletironik bobinli 2t ve 4 zamanli motorlarda tabi benzinliyi kast ediyorum avans ayari karbüratör den yapilir denilen avas ayar kolu daha cok dizel motorlarda vardir ve pompanin yaninda bulunur suan bagdayim kullandigim 2 t ve dizel el traktorunun ilgili yerlerini atiyorumEkli dosyayı görüntüle 53038Ekli dosyayı görüntüle 53039Ekli dosyayı görüntüle 53040Ekli dosyayı görüntüle 53041
Bu da distribütördeki platin ayarıdır , yine avans ayarı değil .miknatisin induksiyon bomininden gecerken arasinda ki mesafe orani vardir bu deger araya sentil cakisi sokularak bobinin sikilmasiyla yapilir