BÜT Sınavı için Sorum Var Yardım Lütfen!!

Katılım
23 Ocak 2013
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
31
Arkdaşlar nette çok araştırmama rağmen şu sorumun cevabını bulamadım birde sizlere soruyim dedim yardımlarınızı bekliyorum;

ASM larda Kaymayı değiştirerek yapılan hız kontrol yöntemlerini maddeler halinde yazınız.Bu yöntemlerden birini açıklayınız.Varsa sakınca ve avantajlarını yazınız?

Yorum yazıcak Arkadaşlara Teşekkürler...
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Kardeş elektrik makinaları kitaplarında bulamadın mı? Ben AÖF elektrik enj. ürtm iltm ve dağtm bölümü 2. sınıftayım. Bildiğim kadarıyla kayma; Asenkron motorlarda stator döner alan hızı ile rotor döner alan hızı arasındaki farka deniyordu, bu yüzden de asenkron motorlar ismini alıyordu. Statora uygulanan gerilim azaltılırsa rotor devri de azaltılıyordu, bu kontrol frekans ve kutup sayısı değiştirme ile de yapılıyordu sanırım. Kutup sayısı değiştirme olanağı pek olmadığı için frekans ile de devir kontrolü yapılıyordu diye biliyorum.
 
ilgilendiğiniz ve yorum yaptığınız için çok teşekkür ederim tam olmasa da yararlı bilgilere ulaştım.
 
n=60.f/p devir sayısı
bulursun devir sayısını sonra çıkarırsın döner alan devrinden rotorun devrini al sana kayma budur
 
Anladığım kadarıyla sizin sorunuzun cevabı Shcrage (şırage) bu motorlarda rotor sargılı olur ve rotor sargı uçları fırçalar yardımıyla tıpkı D.c. motorlarda olduğu gibi dışarı çıkarılır tek farkı fırçalar hareket ettirilir biçimde yapılır ve bu fırçalar kaydırılarak kısmi olarak değiştirile biliyor Arama motorlarından birine Shcrage motorlar diye yazıp aratırsan bir çok cevap bulursun soruna
 

Forum istatistikleri

Konular
129,240
Mesajlar
924,551
Kullanıcılar
451,622
Son üye
mftanrikulu
Geri
Üst