BÜT Sınavı için Sorum Var Yardım Lütfen!!

Katılım
23 Ocak 2013
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
31
Arkdaşlar nette çok araştırmama rağmen şu sorumun cevabını bulamadım birde sizlere soruyim dedim yardımlarınızı bekliyorum;

ASM larda Kaymayı değiştirerek yapılan hız kontrol yöntemlerini maddeler halinde yazınız.Bu yöntemlerden birini açıklayınız.Varsa sakınca ve avantajlarını yazınız?

Yorum yazıcak Arkadaşlara Teşekkürler...
 
Kardeş elektrik makinaları kitaplarında bulamadın mı? Ben AÖF elektrik enj. ürtm iltm ve dağtm bölümü 2. sınıftayım. Bildiğim kadarıyla kayma; Asenkron motorlarda stator döner alan hızı ile rotor döner alan hızı arasındaki farka deniyordu, bu yüzden de asenkron motorlar ismini alıyordu. Statora uygulanan gerilim azaltılırsa rotor devri de azaltılıyordu, bu kontrol frekans ve kutup sayısı değiştirme ile de yapılıyordu sanırım. Kutup sayısı değiştirme olanağı pek olmadığı için frekans ile de devir kontrolü yapılıyordu diye biliyorum.
 
ilgilendiğiniz ve yorum yaptığınız için çok teşekkür ederim tam olmasa da yararlı bilgilere ulaştım.
 
n=60.f/p devir sayısı
bulursun devir sayısını sonra çıkarırsın döner alan devrinden rotorun devrini al sana kayma budur
 
Anladığım kadarıyla sizin sorunuzun cevabı Shcrage (şırage) bu motorlarda rotor sargılı olur ve rotor sargı uçları fırçalar yardımıyla tıpkı D.c. motorlarda olduğu gibi dışarı çıkarılır tek farkı fırçalar hareket ettirilir biçimde yapılır ve bu fırçalar kaydırılarak kısmi olarak değiştirile biliyor Arama motorlarından birine Shcrage motorlar diye yazıp aratırsan bir çok cevap bulursun soruna
 

Forum istatistikleri

Konular
130,065
Mesajlar
932,701
Kullanıcılar
453,050
Son üye
alperen343

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst