iki adet 550 kw asenkron motorun kullanıldığı bir işletme de motorlar ilk kalkış anında tesiste ki tüm elektriği tüketiyor soft starter kullanıldığı halde akımlar ilk kalkış anında 3500 amper değerlerine ulaşılıyor.Bende bu ilk kalkışta ki aşırı akımları nasıl düşürürüm diye araştırırken aklıma bir fikir geldi o da şu motorları birbirine seri bağlayıp ardından da önce seri yıldız akabinde her bir motoru ayrı ayrı yıldız ve son olarakta her motoru üçgen şebekeye bağlasak ne olur.var mı ? fikri olan.
Söylediğiniz yöntem yiliz üçgen motor kalkış yöntemine benziyor.
Bu gucteki motorlar imkan var ise önce yüksüz, kalkışan sonra yüke bağlanacak bir mekanizma sistem ile sürülmesi daha mantıklıdır.
Hizmet verdiğim cihazların üzerinde de 500 kW civari motorlar yolverme akimlarini düşürmek mekanik sorunları azaltmak için aşağıdaki şekilde sürülüyor.
Kompresor kısmında emis vanası %90 kapatılarak mekanik yuk azaltılır. Sonra motor frekans sürücüsü ile 30 hz e rampali olarak kaldırılır. Sonra yataklar ve yağlama sorunu yoksa 50 hz e yukseltilir. Bu işlem 5 dakikaya kadar çıkıyor. Plc sorun yoksa bu sefer emis vakasını açarak kompresoru yükler.
Sizin sistemi tanışsak belki farklı önerilerde bulunabiliriz.
Söylediğiniz yöntem yiliz üçgen motor kalkış yöntemine benziyor.
Bu Gültekin motorlar imkan var ise önce yüzsüz, kalkışan sonra yüke bağlanacak bir mekanizma sistem ile sürülmesi daha mantıklıdır.
Hizmet verdiğim cihazların üzerinde de 500 kW civari motorlar yolverme akimlarini düşürmek mekanik sorunları azaltmak için aşağıdaki şekilde sürülüyor.
Kompresor kısmında emis vanası %90 kapatılarak mekanik yuk azaltılır. Sonra motor frekans sürücüsü ile 30 hz e rampali olarak kaldırılır. Sonra yataklar ve yağlama sorunu yoksa 50 hz e yukseltilir. Bu işlem 5 dakikaya kadar çıkıyor. Plc sorun yoksa bu sefer emis vakasını açarak kompresoru yükler.
Sizin sistemi tanışsak belki farklı önerilerde bulunabiliriz.
Böyle bir sisteme,Y / ∆ yol verilmez.Eski-
den,böyle sistemler için,bilezikli asenkron
motor / şrage motor / hidrolik kaplin sis-
temleri kullanılırdı.Şimdilerde,bir üst güç
seçilmek şartiyle soft starter veya en uy-
gunu olarak sürücü kullanılyor.Devreye ilk
alınması şartiyle 2000 kva trafo gücü so-
run olmayabilir.2500 kva olsa,daha sorun-
suz olabilirmiş.Motorunda klas 13 karak-
teristiğinde olması gerekir.
Sadece iki seçenek görüyorum. Hız kontrol cihazı için fiyat araştırın, 2500 veya 3000 KVA trafo fiyatı araştırın. Hangisi daha mantıklı gelirse ona göre hareket edin. Tahminimce Trafo gücünü büyültmek soft starter ile yol verilmesine devam edilmesi şartı ile en optimum çözüm olur. Mevcut trafoyu paralellemek de iyi olur bence. Kolay gelsin.
Böyle bir sisteme,Y / ∆ yol verilmez.Eski-
den,böyle sistemler için,bilezikli asenkron
motor / şrage motor / hidrolik kaplin sis-
temleri kullanılırdı.Şimdilerde,bir üst güç
seçilmek şartiyle soft starter veya en uy-
gunu olarak sürücü kullanılyor.Devreye ilk
alınması şartiyle 2000 kva trafo gücü so-
run olmayabilir.2500 kva olsa,daha sorun-
suz olabilirmiş.Motorunda klas 13 karak-
teristiğinde olması gerekir.
ilk anda iki motorun sargılarını birbirlerine seri bağlayarak kalan x y z uçlarını yıldızlama yıldız üçgenden farklı değil mi ?. motor başına düşen gerilim daha da azalmaz mı ?