Büyük Motorla Yol verme

manyeto

Üye
Katılım
14 Nis 2009
Mesajlar
353
Puanları
6
Yaş
44
Konum
Usa
Merhaba arkadaşlar

iki adet 550 kw asenkron motorun kullanıldığı bir işletme de motorlar ilk kalkış anında tesiste ki tüm elektriği tüketiyor soft starter kullanıldığı halde akımlar ilk kalkış anında 3500 amper değerlerine ulaşılıyor.Bende bu ilk kalkışta ki aşırı akımları nasıl düşürürüm diye araştırırken aklıma bir fikir geldi o da şu motorları birbirine seri bağlayıp ardından da önce seri yıldız akabinde her bir motoru ayrı ayrı yıldız ve son olarakta her motoru üçgen şebekeye bağlasak ne olur.var mı ? fikri olan.
 
Bu motorlar neyi sürüyor?

Söylediğiniz yöntem yiliz üçgen motor kalkış yöntemine benziyor.

Bu gucteki motorlar imkan var ise önce yüksüz, kalkışan sonra yüke bağlanacak bir mekanizma sistem ile sürülmesi daha mantıklıdır.

Hizmet verdiğim cihazların üzerinde de 500 kW civari motorlar yolverme akimlarini düşürmek mekanik sorunları azaltmak için aşağıdaki şekilde sürülüyor.

Kompresor kısmında emis vanası %90 kapatılarak mekanik yuk azaltılır. Sonra motor frekans sürücüsü ile 30 hz e rampali olarak kaldırılır. Sonra yataklar ve yağlama sorunu yoksa 50 hz e yukseltilir. Bu işlem 5 dakikaya kadar çıkıyor. Plc sorun yoksa bu sefer emis vakasını açarak kompresoru yükler.

Sizin sistemi tanışsak belki farklı önerilerde bulunabiliriz.
 
Yükün cinsi nedir ?
yük ağır bir rotor ve ucunda bağlı büyük bir volan bizde yükü motorlar kalktıktan sonra veriyoruz
Bencede daha fazla bilgi vermelisiniz. Trafonuzun gücü nedir. Yük profili nedir.
trafomuz ~2000 kva yük profili değirmen,ağır hizmet değirmeni,boşta motor rotoru ve değirmen rotoru var
Bu motorlar neyi sürüyor?

Söylediğiniz yöntem yiliz üçgen motor kalkış yöntemine benziyor.

Bu Gültekin motorlar imkan var ise önce yüzsüz, kalkışan sonra yüke bağlanacak bir mekanizma sistem ile sürülmesi daha mantıklıdır.

Hizmet verdiğim cihazların üzerinde de 500 kW civari motorlar yolverme akimlarini düşürmek mekanik sorunları azaltmak için aşağıdaki şekilde sürülüyor.

Kompresor kısmında emis vanası %90 kapatılarak mekanik yuk azaltılır. Sonra motor frekans sürücüsü ile 30 hz e rampali olarak kaldırılır. Sonra yataklar ve yağlama sorunu yoksa 50 hz e yukseltilir. Bu işlem 5 dakikaya kadar çıkıyor. Plc sorun yoksa bu sefer emis vakasını açarak kompresoru yükler.

Sizin sistemi tanışsak belki farklı önerilerde bulunabiliriz.
Sistemde ABB soft starteri kullanılıyor % 50 gerilim ile 50 saniyede max gerilime ulaşıyor
 
Böyle bir sisteme,Y / ∆ yol verilmez.Eski-
den,böyle sistemler için,bilezikli asenkron
motor / şrage motor / hidrolik kaplin sis-
temleri kullanılırdı.Şimdilerde,bir üst güç
seçilmek şartiyle soft starter veya en uy-
gunu olarak sürücü kullanılyor.Devreye ilk
alınması şartiyle 2000 kva trafo gücü so-
run olmayabilir.2500 kva olsa,daha sorun-
suz olabilirmiş.Motorunda klas 13 karak-
teristiğinde olması gerekir.
 
Sadece iki seçenek görüyorum. Hız kontrol cihazı için fiyat araştırın, 2500 veya 3000 KVA trafo fiyatı araştırın. Hangisi daha mantıklı gelirse ona göre hareket edin. Tahminimce Trafo gücünü büyültmek soft starter ile yol verilmesine devam edilmesi şartı ile en optimum çözüm olur. Mevcut trafoyu paralellemek de iyi olur bence. Kolay gelsin.
 
Böyle bir sisteme,Y / ∆ yol verilmez.Eski-
den,böyle sistemler için,bilezikli asenkron
motor / şrage motor / hidrolik kaplin sis-
temleri kullanılırdı.Şimdilerde,bir üst güç
seçilmek şartiyle soft starter veya en uy-
gunu olarak sürücü kullanılyor.Devreye ilk
alınması şartiyle 2000 kva trafo gücü so-
run olmayabilir.2500 kva olsa,daha sorun-
suz olabilirmiş.Motorunda klas 13 karak-
teristiğinde olması gerekir.
ilk anda iki motorun sargılarını birbirlerine seri bağlayarak kalan x y z uçlarını yıldızlama yıldız üçgenden farklı değil mi ?. motor başına düşen gerilim daha da azalmaz mı ?
 
Öyle hayali ! şeylerle vakit geçirmeseniz
iyi olur bence.
resim_2022-03-26_202613.png


Anlatmaya çalıştığım bu
 

Forum istatistikleri

Konular
129,734
Mesajlar
929,358
Kullanıcılar
452,456
Son üye
WasTR

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst