Bant sisteminde motor ve redüksiyonda aşırı ısınma

admer

Üye
Katılım
16 Ağu 2009
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
35
18042012004.jpg


18042012003.jpg


18042012002.jpg


Arkadaşlar bir fabrikaya hortum imalatı için bir makine yaptık fakat kesilen hortumları taşıyan bantta bir problem yaşadık resimde motoru ve sürücüsünü paylaştım sorun şu

motor çalışmaya başladıktan 15 dk sonra aşırı ısınıyor motorun normal çalışma akımı 1.23/0.71 sürücüde ise çalışma anında 0.73 a akım çektigi görünüyor ayrıca bu sistemde birde potansiyometre var bant hızını ayarlayan redüktör sürtme olup redüktörü ısıtıp bu ısıyı motora yansıtır diye düşündük redüktörün hareket verdigi milde hafifi salınım var göbek yaptırıyor sonra boşta çalıştırdık pek bir degişiklik olmadı neden ısınyor olabilir
 
Sayın Admer

Bu tip konularda gerekli tüm bilgi verildiğinde uzmanlar konuyu anlayıp; yorumlarını sunabiliyorlar. Yalnız malumdur ki birçok sebebi olabilen konularda sadece yorum almış oluyorsunuz.

Motoru boşta çalıştırmaktan bahsetmişsiniz. Banttan sökülüp de boşta da aşırı ısınıyorsa zaten sürücüde, motorda veya mekanikte hata olduğu rahatlıkla düşünülür. Motorun trifaze veya monofaze bağlantıları da kontrol edilebilir.

Bahsettiğiniz mil eksantrikliği çok önemli bir sorundur. hele ki vidalı redüktör olduğu anlaşılan sisteminizde başlı başına bu durumun sebebi olabilir. Bu arada bantın boşta ne derece zorlukta döndüğünü kabaca veya ölçerek kontrol edebilirsiniz. Sürücü devresi de kontrol edilebilir.

Hepsinden evvel zaten sorun olduğunu ilettiğiniz motor mil eksantrikliğini halletmeniz gerek. Redüktörün yağı da sıkıntı oluşturabilir. Muhtemelen gres olan yağını kontrol etmek gerekir. Yalnız eksantriklik; sistemi veya eksantrik kısmı değiştirmenizle çözülmesi gerekebilir.

Isının nereden başlayıp yayıldığı da ısınma süresince yapılan takip ile anlaşılabilir. Elinizle de kontrol edebilirsiniz, ölçebilirsiniz de.

Başarılar dilerim.
 
bilgiler için cok teşekkürler banta hiçbir sorlanma yok battan tamamen söktük sadece redüktör baglıyken bile ısınma var herşeyi denedik hatta farklı bir motorda denedik yine olmadı milde atıklık var redüktörün kecesini bozdu sanırım yağ damlatmış onu yarın giderip tekrar bir deneme yapıyım olmazsa ayrıntılı bir bilgi paylaşımı yapıyım biraz eksik bilgi oldu haklısınız
 
Allah(c.c.) yardım etsin.

Belki pahalı sayılmazlar size göre. Tamir ettirmek için yenisine yakın para vermiş olmayın.

Mil kaçıklığı tornada düzeltilebilir belki ama hem servis zamanı(tamirli parçanın) hem de maliyeti açısından incelemek gerekir. Sanayide redüktör imlatçılarından veya varsa yedek parça satıcılarıdan belki parça temini olabilir.

Hayırlı günler
 
Sistemde sürücü kullanuyırsunuz, reduksıyon oranlamasını tam yapamadıysanız, devamlı düşük hızda calısıyorsunuz, Motor yuksek devırde dönmediğinden, kendı fanı sogutmada yeterli olmuyor.
1. Öncelıkle, motorun munkun oldugu kadar yuksek frekansda calısacak şekılde, zincir dişli ayarlarını kontrol edin.
2. Motora harici sogutma fanı takın, fan pano elektiriğiş. açık oldugu sürece motora hava üflesin. Düşük hız dolayısıyla frekansda çalısmak motorda ısınmaya neden olur.
 
Sürücünüzün çıkış voltajı ile motorun bağlantısı uygun mu acaba:?Aklıma öylesine geldi.Motorunuzun etiketi 220/380 üçgen/yıldız yazmakta.Sürücünüzün çıkış voltajı 220 V ise motorunuzu üçgen, 380 V ise motorunuzu yıldız bağlamanız gerekir sanırım.
 
Sonsuz disli reduktorler surtunme esasli calistigi icin genellikle digerlerinden daha fazla isinir. Bu tip reduktorlerde sonsuz dislinin taslanmis olmasi gerekiyor. Kaldi ki motor eger bosta da normalden fazla isiniyorsa reduktore bagladiginizda birbirlerinin isisini daha da fazla arttiracaklardir.
 
motoru düşük frekansta çalıştırıyorsanız motor kendini soğutamıyordur.
 
motoru redüktörsüz çalıştır bak ısınacakmı eğer ısınıyorsa arkadaşların dediği gibi düşük frekenstandır eğer ısınmıyorsa redüksüyon problemin var demektir kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,068
Mesajlar
932,758
Kullanıcılar
453,062
Son üye
alidağ07

Yeni konular

Geri
Üst