Basinc altindaki sisteme yag basma

serkan_48

Üye bildiğin dümdüz üye
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
14,292
Puanları
4,156
Yaş
44
Konum
Antalya
Degerli arkadaslar merhabalar,

Merkezi sistem sogutma gruplarina servis hizmeti veriyorum. Zaman zaman vakti geldiginde sistemdeki yagi basinc altindayken bosaltip yine basinc altinda el pompasi ile yeni yagi sisteme sarj etmem gerekiyor.

Bu noktada yorucu olan bisiklet pompasi gibi bir urun olan el pompasi ile basinc altindaki bir sisteme 50 - 60 litre yagi basmak oluyor. Birden fazla cihaz varsa bu is hem uzun suruyor hemde bedenen cok yorucu oluyor saatlerce pompayi pompalamak zorunda kaliyorum. Isim geregide tek kisi calisiyorum. Yorulunca gorevi baskasi devralmiyor malesef.

Karsi basinc r134a icin 4-5 bar iken r410a li bir sistemde 11 bar civarinda olabiliyor.

Boyle bir sisteme daha kolay nasil yag basabilirim?

bu gun bir is makinasina yakit ikmali yaptiklarini gordum. Bir varilden 12 volt yanlis görmediysem su aritma cihazlarindakina benzer bir pompa ile yakit basiyorlardi.

Bunun gibi isimi kolaylastiracak bir yontem basit bir cozum olusturabilirmiyiz?
 
Farklı meslekten biri olarak bence mümkün hatta daha önce niye kalkışmadığına şaşıyorum. İlaçlama bidonlarına pompa takılması gibi sizin de yapacağınız işlem pek farklı görünmemekte yani bir depo ve bir pompada ibaret.
 
Eskiden kireç pompaları vardı, epeyce ağır düdüklü tencere benzeri bir tank, içine kireç (duvara sürülmeye müsait durumdaki) doldurulup üstten hava basılıyor sonrada duvara zerk ediliyordu, oto boyar gibi. Buna benzer bir sistem olabilir. Yağın doldurulacağı sağlam bir tank ve üzerine basılacak hava ile sisteme doldurulabilir. Avantajı, dezavantajı var tabi.

Mazot ikmal pompaları çok düşük basınçta çalışır, sizin işinizi görmez hocam.

Saygılar....
 
sistem basit görünüyor fakat 11bar bayağı yüksekmiş...Dayanacak malzeme önemli yoksa sonu iyi olmaz
 
Bu konuyu uzun zamandir dusunuyorum.

Ilk ve en mantikli cozum olarak dislili pompa kullanmakti. Bir adet 0.5 kW Elektrik motoru ve bir adet eski fuel oil brulor yakit pompasi buldum. Bunlari tornada yapturdigim aparat ile birbirine akuple ettirdim.

Bu tur dislili pompalar hem yuksek basinclara (18 bar gibi ) cikiyor hem.mekanik olarak cok saglam hemd eyag basmak icin idealler.

Ancak yaptigim duzenegi tam verimli kullanamadim hava yapma sorun oldu. Ilk calistirma cok sorunlu. Havayi atmak zor attiktan sonra tekrar hava alirsa sistem yine duruyor.

Ilac pompalari daha cok akiskan sivilari basiyor 10 barlara basarmi uzun omurlu olurmu emin degilim. Elektrik motoruna akuple edilirmi incelemek lazim.

Hava ile ittirme olayi cok kontrollu degil sisteme yag disinda farkli bir akiskan girmemeli kontrollu olmaz ise havayi sisteme kacirirsak cok buyuk sikinti yasariz. Birde karsi basinc sistem basincin dan yuksek olmali yani 10 barlardan yüksek hava kompresoru tasimak lazim ekipman cogaliyor agirlasiyor daha kompak bir uygulama olsa iyi olur. Nihayetinde tek calisiyorum.

Yorumlar icin tesekkurler.
 
Ben Balıkçılık yaptım balıkçılıkta ağ çekmek için makara vardır Bu hidrolik ile çalışır yag tankından Yag alir ondan sonra makarada bu yağ gücüyle döner
Denizli havalarda motor sallanirdi hiç hava yapma durumu olmuyordu ama biraz düzenek hantal olabilir.
 
Dişli pompalı sistem daha uygun, pompa sürekli pozitif basınç altında çalışırsa hava yapma sorunu olmayacaktır. Daha doğrusu el arabası gibi mobil bir sistem olmalı, her seferinde sök-tak olursa hava yapma sorunu bir yerde olur. Birde çıkışında basınç ayar valfi olmalı, geri tanka dönüş yapmalı belli bir basınca gelince. Pistonlu pompada bakabilirsiniz hocam.

11 bar ifadesini sonradan gördüm, bu basınçta mobil kompresörle hava basmak emniyetli olmaz.

Saygılar...
 
En basit olay hidrolik pompa kullanacaksın hava olayı ise bağlantı noktasından vana koyacaksın şuda var basınç geri gelmemesi için çek valf kullanacaksın aşırı başınç için basınç şalteri kullanacaksın buda aşırı başınçta kesecek çalışmayı bir çok sistem var
 
Araç yıkama makineleri yüksek basınçlı diye biliyorum, hava yapmaması için hortum uçlarında çekvalf yer almalı, askerliğimde köprü tankının piston hidroliğinde dahi vardı.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,598
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst