Batarya BMS sorunu?

onurivan

Üye
Katılım
21 Nis 2016
Mesajlar
30
Puanları
1
Yaş
43
Ustadlarim selam
13s 5p li-ion batarya kurulumu yaptim. Malum bms montajini da yaptim. Ancak bir talihsizlik yasadim. Bms e ait sarj kablolari yani bataryanin sarjini sagladigimiz son + ve - kablo birbirine degerek tek bir pat sesi ile ksia devreye yol actim. Tamamen kendi sakarligim sonucu. Bms ten bir iki saniye duman cikisi oldu. Aceleyle calisip calismadigini yani sarj olup olmayacagini denemek istedim. Baktim sarj ve desarj olayi calisiyor. Full sarj ettim 52v gerilim olctum. Aktif kullandigim batarya su an sikintisiz calisiyor. Merak ettigim o dumanla bms devresinden biseyler gitmismidir. İleride sorun yasayabilirmiyim. İcim kan agliyor :\
Saygilarimla
 
Aleyküm selam.

Öncelikle geçmiş olsun. Çok kötü olmuş. Duman çıkışı hat üzerindeki bir elemanın yada bakır yollardan birinin deformasyonu kavrulması yanması sonucu çıkmıştır. Kısa devre sürekli olmadığı için belki gözle gözlemlenmeyen bir durum olabilir.

BMS üzerinde bataryayı şarj eden bakır hatlarda renk değişimi kalkma var mı?

Şu an çalışıyor diyorsunuz ancak bu lityum piller çok tehlikeliler. Yanlış şekilde sürekli voltaja tabi kalırsa patlama ve yangın riski doğuruyor biliyorsunuzdur.

Emniyeti elden bırakmayınız. Kolay gelsin.
 
Sayin ustad bms te yada pillerin baglanti yerinde renk degisimi vb bir durum gormedim saliselik bir temas ta pat sesi cikti sadece ama duman gordum. El emegi puntalarim lehimlerim bitmis konektor lehimine gecmistim buyuk talihsizlik.montajini yaptigim elektrikli bisikletim icin yapmistim bu bataryayi. Performans voltaj degeri harikulade. Ama dedim ya kil kucuk mode bulandirir. Batarya icin yedek bms im de vardi ancak usendim diyelim cunku 14kutba bms lehimi yaptim gozumde buyudu sokup tekrar yapmak. Sarj ve desarj performansi su an iyi ancak yarin ne olur bilmem ayri ayri pillerin ve unitenin sarj desarj durumu da fevkalade. Bakalim burdan paylasacagim umarim yanma olmamistir. Allah biliyor su an
 
Tek tek takip edin bakalım hücre voltajlarını 4.2 voltu aşan var mı ? risk bölgesidir. Şarj akımınıda takip etmek lazım ama o biraz zor 13 hücrenin şarj akımını kontrol etmek.
 
Ben toplamnvolatj olcebildim 51.8 total full sarj voltaji ordan sorun olmadigini kabaca soylemem mumkun gibi. Cc cv 54v sarj adaptoru full sarjda kesmisti sarji. Bakalim isallah masallah diyerek...
 
Geçmiş olsun duman kablo uçlarından ise sııntı değil ama kartın üzerinden ise illaki bir eleman gider, inceldiği yerden kopar!
 
karttan geldi üstat sorma.... benim de merak ettiğim işte bu. yani şu an düzenli şarj ve deşarj oluyor sorunsuz 3 tam şarj ve deşarj yapabildim. yani voltaj değerlerine bakabiliyorum. tam şarjda 51.8 in altına inecek mi onu merak ediyorum. oyle ise sıkıntı başladı demek sayacağım.
 
Çok net yüksek çözünürlüklü resim altlı üstü at belki fark edebiliriz veya büyüteçle kendin, yolları elemanları tek tek incele ince çatlak yarık ile kendini belli eder!
 
Tam şarz gerilimini ölçün 54.6 civarı olması gerekiyor. Dolum sırasında 13 bataryayı da ölçün her biri 4.2 voltun üzerine çıkmamalı. Pahalı bir gurup yazık olmasın sonra keşke dersiniz. İhmal etmeyin ölçümlerde sorun çıkarsa yeni bms ile değiştirin. Bataryalarınız yeni olduğundan kısa vadede sorun çıkarmayabilir.
 
abi ful şarj edince 52V ölçtüm. yani adaptör dolduktan sonra şarj etmezken. benim bildiğim 54.6v batarya şarj adaptörünün voltajı yani 4.2 x13. ama tam şarj edilen bir lityum pilin voltajını 4v x13 şeklinde hesaplıyoruz sanıyorum ki kafam iyice karıştır yani tam şarjlı bir 18650 pilin şarj değeri 4.2 v olmalı. bendeki yanan elemanlar muhtemelen bu voltajın altında şarj olmasına sebep oldu. özetle bms değişecek. teşekkürler.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,784
Mesajlar
930,071
Kullanıcılar
452,560
Son üye
𐱅𐰇𐰼𐰚🐺

Yeni konular

Geri
Üst