osm27
Üye
- Katılım
- 24 Tem 2008
- Mesajlar
- 6
- Puanları
- 1
- Yaş
- 40
Arkadaşlar merhabalar,
4 kutuplu 3 fazlı bir asenkron motorun stator sargısı 2 kutuplu sarıldığında:
1. Motorun gücü nasıl değişir? Bir bağıntı var mıdır?
2. Tel kesitinde değişiklik yapmak gerekir mi? (Eğer gücü düşüyorsa kesit azaltılabilir, artıyorsa kesiti artırmak gerekir gibime geliyor.)
3. Spir sayısında değişiklik yapmak gerekir mi? Bununla bağlantılı olarak bir motorun sargısının spir sayısı neye göre belirlenir? Bunun bir çok şeyle bağlantılı bir çok işlemin neticesinde motorun tasarım aşamasında yapılan hesaplamalarla ortaya çıktığı ortada. Bu işlemlerin neler olduğu konusunda bilgisi olan arkadaşların cevaplarını bekliyorum.
Forumdaki tüm konuları araştırdım ama bununla ilgili bilgilere rastlamadım. İlginize şimdiden teşekkürler.
4 kutuplu 3 fazlı bir asenkron motorun stator sargısı 2 kutuplu sarıldığında:
1. Motorun gücü nasıl değişir? Bir bağıntı var mıdır?
2. Tel kesitinde değişiklik yapmak gerekir mi? (Eğer gücü düşüyorsa kesit azaltılabilir, artıyorsa kesiti artırmak gerekir gibime geliyor.)
3. Spir sayısında değişiklik yapmak gerekir mi? Bununla bağlantılı olarak bir motorun sargısının spir sayısı neye göre belirlenir? Bunun bir çok şeyle bağlantılı bir çok işlemin neticesinde motorun tasarım aşamasında yapılan hesaplamalarla ortaya çıktığı ortada. Bu işlemlerin neler olduğu konusunda bilgisi olan arkadaşların cevaplarını bekliyorum.
Forumdaki tüm konuları araştırdım ama bununla ilgili bilgilere rastlamadım. İlginize şimdiden teşekkürler.