Rica ederiz Sayın Berk4y3
Son bahsedilen pistonun sürekli ileri geri hareket etmesi ihtimali diye bahsettiğimiz sorun olsa gerek.
Bu biçimde kontrol için geri besleme uygulaması butonun bırakılması halinde aktif edilmesine dayandırılması ile sorun çözümü incelenebilir.
Ayrıca bu bahsettiğimiz sürekli hareket sorunu uygun gecikme sistematiği vb ve ya daha gelişmiş mantık uygulaması ile de aşılabilir. Diğer taraftan kapılara konulan dokunma butonları yani kapılar dokunduğunda giriş almış olan (ve bunun geri besleme olarak uygun kontrol kısmında kullanılması le) mekanik butonlar ile bu devre çok daha basit yapılır durumda.
İlk çizdiğimiz devrelerdeki vanalar da sonraki vanalar da temel pnömatik mantığındandır. Bahsettiğimiz gibi mühim olanı mantığı kuramlamak. Festo Fluidsim in uzmanı olmayarak; demo versiyonu olmasından kaynaklanan birtakım eksiklikler pnömatik bir tasarım için belirleyici değildir. Mesela tırnaklı olmaması istenilen bir buton varsa (ki biz tırnaklı olarak seçmedik, olanlar içinde en uygun olanını aldık) resimdeki buton yerine kullanılabilir. Zira programda uygun butonun olmaması haliyle olan butonlara mecbur bir tasarım yapmak başlı başına basit bir sorunu zekasal olarak üst seviyelere taşıyabilir.
Bu mesajda verilen resimdeki üst vana pnömatik kontrol(vana yön değiştirici) kısmının kontrol edildiği tasarım dışında, alt vana yön değiştirmenin aynı haliyle kontrol edilmesinin ne gibi sorunlar çıkarabildiği, butonun çekili haline ayrı bir atama yapmadan(çekili halinden bilgi almadan) sistemin daha üst düzey mantık kuramları ile nasıl yapılabildiği ele alınabilen gelişmeye açık konulardır. Sadece tekil bir problem çözümü değil geniş bakış açılarıyla zekasal tasarımların konuşulması gelişim namına değerli olsa gerek.
Konuyu açan cevabı bulsa da sistemin avantaj-dezavantajlarının değerlendirilmesi, sorunlarının ele alınması, geliştirilmesi namına yapılabilenlerin incelenmesi, eğer uygulanıra(deney) sonuçlarının paylaşılması izleyenlere ve web ortamına faydalı olur.
Başarılar dileriz.