Çok özel donanım ve tezgah olmadan müdahale etmenin zor olduğu -örneğin çok katlı baskılı devreler ihtiva eden- kartlar için gezer77 ye katılıyorum. Fakat yarısı boş durumdaki bir bulaşık makinesi kartının üzerindeki ucuz bir parça yüzünden tüm donanımın değişmesi, tüketiciye karşı ayıp etmenin yanı sıra eknomiye de zarardır. Ampul arızalandı diye avize değiştirilmez.
Ayrıca eğer, benden çıkan parça tamir edilip yeniden sirkülasyona sokuluyorsa, ek bir kazanç elde ediliyor demektir. Ivır zıvır bir arıza için komple kartı değiştir, kocaman bir rakam tahsil et, eskiyi de yeniden sirkülasyona sok, bir daha kazan. Ne güzel düzen.
Son kullanıcının teknik detaylara boğulmasını kastetmiyorum ancak, servis elemanının da sorulan sorulara biraz usturuplu yanıt vermesinde de bir mahzur göremiyorum.
LED arızalı kart değişecek dediler, söküp götürdüm kartı, kontrol ettirdim, LED sağlam çıktı. Nasıl güveneceğim ben bir dahaki sefere teknik servise?
Son kullanıcının hakkını hakkıyla arayabileceği bir sistem oluşturulmadıkça bu böyle devam eder. Garanti müessesi de düzgün çalışmıyor zaten. Bir ürün alırsınız, bozulur, garantisi vardır, allem ederler, kullem ederler ya kapsam dışıdır, ya da kullanıcı hatası, daha da tutturamazlarsa günlerce, haftalarca parça beklersiniz, yapıldı diye teslim ederler, 3 gün sonra yeni bir problemle, belki de aynı problemle tekrar karşılaşırsınız.
444 lü numaraları olan müşteri hizmetleri var bir çoklarının, hepsi de bize daha iyi hizmet verebilmek için görüşmeleri kaydediyorlar (bunun aldığım hizmeti nasıl iyileştirdiğini anlamış değilim ama oldukça havalı geliyor sanırım). Şunun için buna bas, bunun için ona bas, tut aklında tutabilirsen, hadi dön geri bir daha dinle, benim derdim hangi numarada bilemedim, canlı birisi yokmu, maalesef müşteri temsilcilerinin hepsi başkalarına hizmet veriyorlar, işin yoksa bekle, atsın kontürler, nihayet birini buldun, şanslıysan derdini anlar çözüm bulunur, daha az şanslıysan başka bir numara verip aramanı tavsiye eder sil baştan yaparsın, hiç şansın yoksa saçını başını yolar kapatırsın.
Bu numaralar ücretsiz idi, beleş diye arayıp sohbet edenler oldu herhalde ki, ücretli yaptılar. Tarifesi meçhul, pakete dahil değil, bedava dakikaları kullanamazsın vs. vs. Düzen soygun düzeni. Hiç birisinde normal bir numara kalmadı. Herkes 444 lü oldu.
İstisnaları tenzih ederim ancak istisnalar kaideyi bozmuyor maalesef. Defalarca yaşadım bu sıkıntıları.
Neyse konuyu biraz dağıttım galiba, zamanınızı aldığım için kusura bakmayın.