keremx
Üye
- Katılım
- 24 Nis 2014
- Mesajlar
- 168
- Puanları
- 1
- Yaş
- 38
merhabalar,
uzmanlık alanım elektrik-elektronik olmamakla birlikte şirketimdeki bir tekstil makinasında küçük çaplı bir revizyon ile mekanik olarak uğraştığımız bi konuda daha hızlı ve sağlıklı olmak adına yenilik yapmak istiyorum.
makinanın çalışma prensibini şu şekilde en kısa haliyle anlatabilirim;
ana motordan çıkan güç belirli dişliler ve aktarımlar vasıtası ile belirli bir dönüş hareketi yapıyor. bu dönüş hareketinde en son takılan bir dişli bizim ana oyuncumuz. o dişliyi değiştirerek farklı değerler elde ediyoruz. bu son dişlinin çevirdiği milin hızı yani bizim ana etkenimiz.
ayrıca ana motorumuzun hızını sürücü ile kontrol etmekteyiz.
şimdi burda sormak istediğim eğer son dişliyi taktığımız ana mile redüktörlü bir motor koyarsak (sürücü ile kontrol edilecek) ana motorun sürücüsünün hızını %10 arttırdığımda bu ana mildeki sürücünün hızının da %10 artması gerekir ki aradaki orantı sabit kalsın.
ama şöyle birşey var; şuan dişli ile yakaladığımız değer bu sefer mildeki motorun sürücüsüne makinayı açmadan girmem gerekiyor. veya nasıl yapmam gerekiyor? bu noktada kafam karıştı böyle birşey mümkün müdür? veya bilmem anlatabildim mi derdimi?
işin uzmanları fikir verebilirlerse çok sevinirim.
teşekkürler
uzmanlık alanım elektrik-elektronik olmamakla birlikte şirketimdeki bir tekstil makinasında küçük çaplı bir revizyon ile mekanik olarak uğraştığımız bi konuda daha hızlı ve sağlıklı olmak adına yenilik yapmak istiyorum.
makinanın çalışma prensibini şu şekilde en kısa haliyle anlatabilirim;
ana motordan çıkan güç belirli dişliler ve aktarımlar vasıtası ile belirli bir dönüş hareketi yapıyor. bu dönüş hareketinde en son takılan bir dişli bizim ana oyuncumuz. o dişliyi değiştirerek farklı değerler elde ediyoruz. bu son dişlinin çevirdiği milin hızı yani bizim ana etkenimiz.
ayrıca ana motorumuzun hızını sürücü ile kontrol etmekteyiz.
şimdi burda sormak istediğim eğer son dişliyi taktığımız ana mile redüktörlü bir motor koyarsak (sürücü ile kontrol edilecek) ana motorun sürücüsünün hızını %10 arttırdığımda bu ana mildeki sürücünün hızının da %10 artması gerekir ki aradaki orantı sabit kalsın.
ama şöyle birşey var; şuan dişli ile yakaladığımız değer bu sefer mildeki motorun sürücüsüne makinayı açmadan girmem gerekiyor. veya nasıl yapmam gerekiyor? bu noktada kafam karıştı böyle birşey mümkün müdür? veya bilmem anlatabildim mi derdimi?
işin uzmanları fikir verebilirlerse çok sevinirim.
teşekkürler