Bisiklet Dinamosu Testi

zekitalhas

Üye
Katılım
15 Şub 2015
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
25
Merhaba arkadaşlar. Benim şu şekilde bir projem var.
YBV292.jpg


NqG6da.jpg


Bu projede bir deney yapmak istiyorum. Mesela 5 km/h hızla 1 saat çevirsek ne kadar enerji depolayabiliriz.

Bisiklet dinamosu : 6 V 3 W
Akü : 6V 2.8Ah

Volt yada % cinsinden olsa çok güzel olur. Bir de arada doğrultmaç var. Alternatif akımı doğru akıma çevirmek için. Ama işte formülünü bilmiyorum. Bugün yardımcı olursanız çok sevinirim. Yarına yetiştirmem lazım. Şimdiden teşekkürler ... :):):)
 
en basiti doğrultmaç çıkışına seri ampermetre ve voltmetre bağlamak.

Güç = Voltaj x Amper formülünden devreden ne kadar güç geçtiğini hesaplayabilirsiniz.

Örnek ;

Voltaj : 6 Volt amper ise 0.5 amper

Güç = 6 x 0.5
Güç = 3 watt / saat

Eğer bu sistemi 1 saat aynı devirde döndürürseniz 1 saat sonunda 3 watt gücü depolamış yada kullanmış olursunuz.

Yukarıdaki sorunuzdaki 5 km / h hızı nasıl tutturursunuz onu bilemiyorum. Orası hız hesabı yapılması lazım.
 
ne kadar guc oldugu onemli degil. eldeki aku 6 volt 2 a gucunde. ceyrek gucu ise bu durumda 0.5 amper maks ile sarj edilir.
bunu da bir hizli bir normal diyotu seri baglayarak 6 ya indiririz.
anca dinamo ile aku ayni gerilimde. akuyu sarj edecek baskin gerilim yani cycle use voltage yok.
sadece akuyu calisir tutan stand by voltaji var.
akuyu sarj edemez. 3.7 lion ya da nikel pil sarj ediniz.
3 watt ise dogrultmadaki 0.7 v dusum ile 6 voltta 3 watt 5.3 voltta 2.7 watt civari guc kazanci olacaktir.
ya da sekildeki gibi telefonu bir silisyum bir germanyum diyotla 5 volta indirerek sarj edebilirsiniz.
baska turlu ise yarqmaz.
 
Bisiklet dinamosu 6volt üretmiyor, devir arttıkça ürettiği voltaj artar. Hızlı dönen birşeye bu dinamoyu dokundurursan fena çarpılırsın dolayısıyla voltaj derdi yok. Yüke bindiği zaman voltaj tabi ki yüke göre düşecek. Yani gerekirse çıkışa bir direnç koyularak dinamonun çok yüklenmesi önlenebilir. Ama bence gerek kalmayacak 6 volt aküyü şarj eder. Çıkışa shottky diyot koyup aküye bağlarsan olur bu iş
 
Ayrıca bu dinamo içinde uyduruk bir silindirik mıknatıs var. Hassas bir işçilikle bu mıknatısı değiştirirsen süper bir dinamoya çevirebilirsin
 
bisiklet dinamosu uzwrindeki voltaj zaten maks devirde uretecegi guctur. o dinamolari kullandim. normal hizda 3 volt ampulu yakmak icin tasarlanir. cok cok hizli gidersen bile lamba kilayca patlamaz.
oysa ki aku sabit gerilim ister. oynak gerilimle sarj kotu souclar dogurur ve sarj gerilimi akunun 1.5 volt ustu olur.
misal benim elime bir ara gelmis bir sarj aleti 1.2 v pil icindi ancK soguk lehim nedeni ile atan yollar sayesinde 1.2 ye dusmustu. ben duzeltinceye kadar pil sarj edemiyordu.
ha istersen sarj etmeye calisirsin ama o dinamo o gucu veremez,
 
Senin mantığına göre 3 tane seri led takarsak çıkışına ancak yakacak öyle mi. Ben 6-7 tane seri ledi yakacağını iddia ediyorum
 
bak/guzel kardesim istersen 50 tane led yak:) sana ne diyorum kafan basmiyor mu?
akuler 1.5 fazlasi bir gerilim ve ceyrek akim ile sarj edilir. bu degerler asilir ya da dusulurse aku sarj olmaz. sen 6 volt dinamo ile stand by use yani bekleme gerilimi verebilirsin. ki 6*2=12 watt bir aku elimizde. sen 6 volt 3 wattla bunu ancq step up ile gerilim katayarK sarj edebilirsin ki smps kayiplari sayesinde 3 olur 2. bu degerle aku cok yavas sarj olur. dumduz 6 volt versen de arj olmaz. hadi oldu. 317 ile kontrolcu koysN 3 volt dusum olacak. 3 voltla aku mu sarj edeceksin:)
o dinamo anca nikel ya da lityum pil sarj eder. senin dedigin benim dedigim onemli degil. bu kantar bu sikleti cekmez kardesim.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,801
Mesajlar
930,215
Kullanıcılar
452,603
Son üye
MFK12123

Yeni konular

Geri
Üst