brülör

Arkadaşlar meme seçimi kazanın külhan boyu ve çapına göre yapılır ayrıca memelerin üzerinde açılar bulunmaktadır bunlara da dikkat etmek gerekir.
Sayın ykara bey öncelikle brulör üzerindeki yakıt pompanızın üzerinde bulunan manometreye bakmalısınız manometre basıncı her iki meme devrede ise 16 bar olmalıdır.
Brulör selonoidleri çift memeli brulörlerde 1 nci meme selonoidi normalde açık 2 inci meme selonoidi ise normalde kapalıdır.
Pompanın önündeki kapağı söküp içinde bulunan filtrenin temizliğini kontrol ettinten sonra.
İkinci memenin şalterini kapatıp brulör çalıştıktan sonra fotosele harici bir ışık tutup pompa basıncını da kontrol ettikten sonra her şey normal ise ve sönüyor ise sorun damper motorun fazla hava vermesinden kaynaklanır damper motorun pozisyon ayarı yapılmalıdır.Eğer her şey normal ise ikinci memenin şalterini açıp alevi ve damper motoru takip edin eğer alev kopuyor ise olası üç neden vardır
1 Damper motoru ikinci hava ayarı gerektirir
2 İkinci selonoid açmıyor
3 Beyin arızalı ikinci selonoidi açtırmıyır
Kolay gelsin
 
arkadaşlar çok sağolun bi iki haftadır sorun yaşamıyorum.sadece sabahları ilk yakışta problem oluyor. şimdi gayet iii çalışıyor. merak ettiğim meme numarasını neye göre belirliyoruz.ben 3,4 4 4,5 numara kullanıyorum. ilginize sağolun vermiş olduğunuz biilgiler çok işime yaradı
 
meme nosunu kazan kapasitesine göre ayarlıyorsunuz her 50000 kaloriye 1 nolu meme hesaplıyorsun örnek: kazan 400 000 kalori 8 nolu meme kullanırsın çift memeli ise kazan 3-5 nolu meme ile rahat çalışır birde kazan tipine göre meme açısını seçiyorsun kazan kare şeklinde paket kazan ise 45 derece,yuvarlak uzun kazan ise 60 derece meme kullanabilirsiniz.birde yakıt sogut oldugundan ilk yanışta sorun çıkar yakıt ısı ayarlarını biraz yükseltmen ilk yanmada faydalı olur
 
SensÖr arizali
 
brulor 1-2 dakika sonra sonuyorsa fotoselden olabilir,toz + mazot yaktigimiz brulorde sadece toz yakarken alev kesinti capiyor ve bruloru sonduruyordu. fotosel 0,3V uretiyor, fotosele paralel cok kucuk bir kondansator bagladim, problem cozuldu, kondansatorun kucuk olmasina dikkat edin,

sorununuz bu degilse bile kandansator baglayarak daha uzun deneme yapabilirsiniz,

baska bir sorunda mazot tanklarindan geliyor, uzun zaman sonunda mazot icindeki pislikler tank icinde birikme yapiyor, dolayisiyla yakit icindeki pislik artiyor,
bunu farkedene kadar defalarca mazotlara kalite analizi yaptirdik, sonucta hepsi standartlarda cikti, sorun uzun sure kullanilan mazot tanklari, arada bir tankin bosaltilip tamamen temizlenmesi gerekiyor,
 
kardeş namlu ve yayı yakıttan bozulmuştur değiştir rahat et
 
Doğalgaza geçmeden önce senelerce apartmanımızda fuel oil brülörü kullandık.
Sık sık benim müdahale etmem gerekiyordu. Hemen hemen 2 akşamda bir arızaya geçiyordu. Seneler sonra anladık ki yakıt tankı demir sacdan, oracıkta imal edilmişti. imal edilirken de kaynak tozları, pislikleri tankın dibinde birikmişti.
ön ısıtıcı kullanmamıza rağmen,pisliklerden dolayı yeterli yakıt akışı, vizikozitesi sağlanamadığı için arızaya geçiyordu. Temizleme ile sorun tamamen çözülüyor. Tabi düzenli Bakım da şart.
 
Merhaba arkadaşlar 2.200.000 kcal/h kazanlarımızda yakıt olarak doğalgaz kullanılmaktadır. Kenarda yaklaşık 10 yıldır bekleyen fuel oil i kullanmak istiyoruz. Hangi memeyi tercih etmeliyiz? Fuel oil kullanılabilr mi?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,706
Mesajlar
929,109
Kullanıcılar
452,409
Son üye
oguz7291

Yeni konular

Geri
Üst