Bu motor ile elektrik üretilir mi?

taner şen

Üye
Katılım
12 Ara 2016
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
32
Merhaba. Öncelikle Elektrik konusunda pek bir bilgim yok sadece bu motor ile rüzgar gülü yapılır mı? Yapılırsa nasıl yapılır?
Şimdiden teşekkürler.
IMG_20161212_141313.jpg
 
Son düzenleme:
Bu motor çamaşır makinası motoruysa (Asenkron veya üniversal tip) ucuna bir pervane takılıp bu haliyle enerji üretmesi mümkün değildir,bu motorlardaki sarımın özel alternatör sarımı şeklinde yeniden yapılması şekliyle değiştirilip sabit mıknatıslı rotor tadilatından sonra elektik üretimi yapılabilir.

Sadece deneysel amaçlı çok küçük üretim kapasitesinde bir şey yapmak istiyorsanız,küçük,sabit stator mıknatıslı,fırçalı bir dc motor veya rotoru sabit mıknatıslı fırçasız bir dc motoru bulup,fırçasız dc motorun inverter devresini (devre kartını) iptal edip direk çıkış sargı uçlarından ac'yi alıp köprü diyotla dc.'ye doğrultup dc çıkışlı olarak tadil edeceğiniz her iki motora pervane bağlarsanız,mekanik dönme kuvveti ile küçük çapta (kapasitede,yani volt*amper=güç değerinde Elektrik elde edilebilir.

Bu güç küçük bir şarj kontrol devresiyle tam regüle edilip küçük bir kuru aküde depolanması sonrası akü kutuplarıyla küçük ampül (6-12 volt, veya 12 volt dc ile yanan,5-7 watt.'lık bir tasarruf ampulü) yakılabilir.Dc fırçalı tip elektrik motorunun dc çıkışında geri boşalmayı her halükarda önlemek için bir de seri diyot bağlamak gerekir.Kolay gelsin.
 
Bu motor çamaşır makinası motoruysa (Asenkron veya üniversal tip) ucuna bir pervane takılıp bu haliyle enerji üretmesi mümkün değildir,bu motorlardaki sarımın özel alternatör sarımı şeklinde yeniden yapılması şekliyle değiştirilip sabit mıknatıslı rotor tadilatından sonra elektik üretimi yapılabilir.

Sadece deneysel amaçlı çok küçük üretim kapasitesinde bir şey yapmak istiyorsanız,küçük,sabit stator mıknatıslı,fırçalı bir dc motor veya rotoru sabit mıknatıslı fırçasız bir dc motoru bulup,fırçasız dc motorun inverter devresini (devre kartını) iptal edip direk çıkış sargı uçlarından ac'yi alıp köprü diyotla dc.'ye doğrultup dc çıkışlı olarak tadil edeceğiniz her iki motora pervane bağlarsanız,mekanik dönme kuvveti ile küçük çapta (kapasitede,yani volt*amper=güç değerinde Elektrik elde edilebilir.

Bu güç küçük bir şarj kontrol devresiyle tam regüle edilip küçük bir kuru aküde depolanması sonrası akü kutuplarıyla küçük ampül (6-12 volt, veya 12 volt dc ile yanan,5-7 watt.'lık bir tasarruf ampulü) yakılabilir.Dc fırçalı tip elektrik motorunun dc çıkışında geri boşalmayı her halükarda önlemek için bir de seri diyot bağlamak gerekir.Kolay gelsin.
Açıklama için teşekkür ederim. Peki en iyi şekilde direk pervane bağlayıp rüzgar türbini yapabileceğim alternatör mü var?
 
Evet,çok doğrudur,en nizami (Daha verimli,önceden tasarlanan özel sarımları,elektriksel verimleri çok iyi hesaplanmış) şekliyle bu amaç için kullanılan rüzgar türbini (gülleri) ile birlikte çalışan rüzgar türbini alternatörleri vardır.Kişisel olarak,özel imalatla evde,işyerlerinde,vb. yapılanlarında neodyum (çok kuvvetli olan) özel mıknatıslar ve özel sarım kalıpları kullanılır.Sn.ŞEF'imizin" yenilenebilir enerji kaynakları" kısmında ayrıca bu konularda kendi özel tasarımları,sıradan Elektrik motorlarını rüzgar gülüyle çalışan alternatörlere çevirme tadilatları mevcuttur.Kolay gelsin.
 
yani ellerini kirletmen gerek...
Elektirik üretimi için ac servo motorları tavsiye ederim döndürüldüğünde iyi elektirik üretiyor veya elektirikli bisiklet arka tekerleri sabit neodyum mıknatıslı oluyorlar direk 3faz ac veriyorlar internette 50 lira çivarındada hazır akü şarjlarıda mevcut

VSP250s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Açıklama için teşekkür ederim. Peki en iyi şekilde direk pervane bağlayıp rüzgar türbini yapabileceğim alternatör mü var?

Örneğin araçlardaki şarj dinamosu ancak normal ve yüksek devirlerde volt*amper=güç çıkışını tam verimli olarak verebilir,rölantide amper üretimi nispeten çok daha düşüktür.Siz bunun miline örneğin bir pervaneyi direk bağlayıp normal rüzgardaki dönüşle elektriği çok verimli olarak da üretemezsiniz.

Zaten bu amaç için özel yapılan altenatörlerde de asıl hedef budur.Yani arada bir redüktör,şanzıman kullanmayıp devri yükseltmeden (Devirin redüktörle çok yükselmesi torkun da ayni oranda çok düşmesi demektir) mile akuple (Direk) olarak pervaneyi bağlayıp ayni yüksek devirle dönüyormuş gibi ayni Elektrik gücünü elde edebilmek içindir.Bu amaçla özel rüzgar türbini alternatörleri yapılmaktadır,nette birçok sitede bu ayrıntılı yapımın paylaşılabildiği gibi.Kolay gelsin.
 
Hepinize cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Nasıl bir yol izlemem gerektiği kafamda canlandı sanırım.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst