Bunun adı neydi? (bobinli hız kontrol devresi)

farketmezzzzzzzzzz yav neyli olursa olsun asenkron motorun devir formulu belli N (rpm) = (60 x f) / 2p ha bu formul yanlışsa tabi orasını bilemem

Bilezikli asenkron motorda bileziklere eklenen direnc ile motorun yol alma karakteristigi degisiyor. Amac hiz kontrolu degil fakat bir miktar hiz ayari yapmak da mumkun tabiki.

Sizin verdiginiz baginti asenkron motorda doner alanin hizi yani senkron hiz. Bunu kayma ile carparsak asenkron devir sayisi ortaya cikiyor ve bildiginiz gibi asenkron devir senkron devirden daha kucuk.

Siz kaymayi bileziklere bagli reostalarla degistiriyorsunuz bu da motor devrinde degisime neden oluyor.
Tabiki verim de degisiyor. Fakat bu motorlarin kullanildigi donemleri dusunursek hiz kontrol icin elde fazla bir imkan yoktu.

Bilezikli asenkron motorlarin en ilgi cekici ozelligi servo amplifikatorlere gerek kalmadan birden fazla motorlar senkronize edilebiliyordu. Bu sebeple de baraj kapaklarinin acilmasinda kullaniliyordu.

Keza anten yonlendirme icin de kullaniliyorlardi.
 
Bilezikli asenkron motorda bileziklere eklenen direnc ile motorun yol alma karakteristigi degisiyor. Amac hiz kontrolu degil fakat bir miktar hiz ayari yapmak da mumkun tabiki.

Sizin verdiginiz baginti asenkron motorda doner alanin hizi yani senkron hiz. Bunu kayma ile carparsak asenkron devir sayisi ortaya cikiyor ve bildiginiz gibi asenkron devir senkron devirden daha kucuk.

Siz kaymayi bileziklere bagli reostalarla degistiriyorsunuz bu da motor devrinde degisime neden oluyor.
Tabiki verim de degisiyor. Fakat bu motorlarin kullanildigi donemleri dusunursek hiz kontrol icin elde fazla bir imkan yoktu.

Bilezikli asenkron motorlarin en ilgi cekici ozelligi servo amplifikatorlere gerek kalmadan birden fazla motorlar senkronize edilebiliyordu. Bu sebeple de baraj kapaklarinin acilmasinda kullaniliyordu.

Keza anten yonlendirme icin de kullaniliyorlardi.
öyle değil abi heryerde kullanılıyordu fanlarda konkrosörlerde ama mantık o değil .
 
Yüksek güçlü vinçlerde kullandık , hala da kullanıyoruz bilezikli asenkron motoru. Kontaktör sıkıntılarından başka sorunda yaşamadık . Döver ölmez biz sistemdir . Ne harmonik ne sürücü . Takır tukur küt küt hızlan aynı tempoyla yavaşla .
 
yumuşak yol vericilerin yokluğunda kalkış momentleri asenkron motorlara göre çok daha yüksek olduğu için tercih ediliyordu. varsa böyle ızdıraplı yükün tak bileziği kurtul kim ne diyecek.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,330
Mesajlar
935,837
Kullanıcılar
453,620
Son üye
recep.smssk

Yeni konular

Geri
Üst