Karikatür yurt dışı olduğu için bazı ince nüansları da içeriyor.Adam fiyatı duyunca elektriğe çarpılmış gibi olmuş.
Bugünkü fosil yakıtla araçlara yapılan Expertiz testi;Bence güzel bir konu. Kendi fikrimi söylüyorum: Elektrikli araç sahipleri, batarya ömrunun bitmesine yakın araçlarının satılığa çıkaracak ve bu masrafı aracın sonraki sahibinin sırtına yükleyecek. Başka ülkelerdeki yönetmeliklerde bu durumu konu alan kanun varmı bilmem. Ama ülkemizde olduğunu sanmıyorum. Zaten Türkiye de yeni yaygınlaşmaya başladı elektrikli otomobiller. 2. ele düşmesi biraz zaman alır.
Aspilsanın ürettiği lityum bazlı piller de >500 çevrimden sonra %80 kapasite ile kullanıma devam...mevcut pillerin Lityum bazlı olduğu ve bu teknoloji ile üretilmiş ürünlerin takribi 500 cycle şarj ömrü olduğu bilinmektedir.
Araç kullanım sıklığına göre tahminim birkaç sene içerisinde belli olacaktır.Bence güzel bir konu. Kendi fikrimi söylüyorum: Elektrikli araç sahipleri, batarya ömrunun bitmesine yakın araçlarının satılığa çıkaracak ve bu masrafı aracın sonraki sahibinin sırtına yükleyecek. Başka ülkelerdeki yönetmeliklerde bu durumu konu alan kanun varmı bilmem. Ama ülkemizde olduğunu sanmıyorum. Zaten Türkiye de yeni yaygınlaşmaya başladı elektrikli otomobiller. 2. ele düşmesi biraz zaman alır.
100hp için (yaklaşık 80kW) ise, günde 1 kez şarj ediliyorsa, 500/365=1.3 sene sonunda %80 kapasite. 1 sene daha sonra kapasite kaça düşecektir bilinmez.Aspilsanın ürettiği lityum bazlı piller de >500 çevrimden sonra %80 kapasite ile kullanıma devam...
İki ihtimal görüyorum.Elektrikli araçlardan geri dönüş olacağını sanmıyorum.
Fosil yakıtlı araçlar , ilerleyen süreçte kullanım ömrünü tamamlayacaktır.
Alıcının tercihi elektrikli araçlar olacaktır. Hem ekonomik hem Bakım masrafları az.
İlerleyen süreçte pil teknolojileri daha da gelişecektir.
Belki de araç üstündeki enerji panelleri kullanılarak aracın elektriğinin üretilmesine katkı sağlayacaktır.
Olacaktır yeni yeni gelişmeler.
Elektirkli araçlar emekleme çağındadır, derim..
Tek şarjla 600 km giden araç var.100hp için (yaklaşık 80kW) ise, günde 1 kez şarj ediliyorsa, 500/365=1.3 sene sonunda %80 kapasite. 1 sene daha sonra kapasite kaça düşecektir bilinmez.
Bu da aracın kullanım süresini %80 den daha fazla etkiler mi bilemiyorum.
Bu tür araçların milyon dolarlar seviyesinde olduğunu duymuştum. Ancak birkaç milyon TL ile alınabiliyorsa haklısınız.Tek şarjla 600 km giden araç var.
Bir araç, her gün 600 km gitmez ki...
Fosil yakıta göre 10/1 enerji maliyeti/masrafı var.
Yine de elektrikli araç bugünkü şartlara ekonomik..
yeni bir duyum aldım doğru yalanbilmem .Çoğumuz cep telefonu kullanmaktayız. Günümüz teknolojisine göre en pahalı ekipman enerji kaynağı (batarya) olup, çoğu telefonların bataryaları ömürlerini bitirdiğinde, hurdaya gitmekte ve yenisi temin edilmektedir.
Peki elektrikli arabaların geleceği tahmin edilebilir mi?
Yabancı bir kaynakta yayınlanmış olan bu karikatür sizce mantıklımıdır?
Ekli dosyayı görüntüle 103614
Cep telefonu teknolojisi ile kıyaslarsak, mevcut pillerin Lityum bazlı olduğu ve bu teknoloji ile üretilmiş ürünlerin takribi 500 cycle şarj ömrü olduğu bilinmektedir.
Peki elektrikli araç üreticileri bu konuda ne kadar garanti vermektedir.
Mevcut teknoloji ile büyük bir araç batarya grubu ortalama 1 saat kadar çalışabilmektedir.
Bir aracın uygun hızda kullanılabilmesi için gerekli olan güç (hp) ve akü grubu kapasitesi karşılaştırıldığında yaklaşık bir sonuç elde edilebilecektir.
Araçların pilleri de eskidiğinde yenisini bulabilmek mümkün olacak mıdır. Hadi yenisini bulduk, orijinal olup olmadıkları konusunda ne gibi kaygılarımız olacak. Cep telefonlarındaki orijinal batarya konusunu hepimiz bilmekteyiz.
ASTARI YÜZÜNDEN BAHALI
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?