Cep telefonu & elektrikli arabaların geleceği

3 soru var kafamda.

-Döğlet baba akaryakıttan aldığı vergiyi nasıl alacak?
-Sivasın soğuğunda nası ısınacaz arabada?
-Tüm sistem dolar üzerinden dönerken 10 yıl sonrası maliyetler için (pil teknolojisi ilerler fakat daima yavaşca halka arz etmek firmaların ekonomik sürdürülebilirlik modellerindendir) öngörülen hiç birşey tutmayacak gibi görünüyor. Neden biz kötüyü pahalıyı kullanmak zorundayız ülke olarak; bu elektrikli araçlara nasıl yansıyacak?
 
elektrikli araçlar çoğalırsa şarz ücretleride artar. iranda 3, 5 tl olan benzini 35 tlden satıyorlar.
 
Açıkçası bu araçların bataryası gelecekte büyük sorun olacak gibime geliyor. Öyle olmasa bile fiyat bazında zorlayacak gibi görünüyor. Türkiye'de yaygınlaşmaya başladı ama buradaki etkileri nasıl olacak henüz belli değil.
 
Elektrikli araçların batarya teknolojisi günden güne gelişiyor elbette özellikle üst segment araçlarda.Ancak bu süreç içerisinde bana göre sıkıntıyı yaşayacak olanlar piyasaya ilk giren elektrikli araç sahipleri olacak.Çünkü bu araçların üretimindeki teknoloji ile yapacakları km belli ve uzun şarj süreleri.Hele bir de yıllar geçtikçe düşen batarya kapasiteleri nedeniyle 2. el piyasasında satışları çok zor olacak.Bir de alan kişi batarya masrafına katlansa da aracın teknolojisi gereği kilometresi yeni teknoloji ile üretilen elektrikli araçlar gibi uzun olmayacak.Şarj olma süresi de çok uzun olarak kalacak.Bugün yollarda 1970- 1980-1990 lı araçların hala gittiğini görüyoruz.Yani 40-50 yıllık araçlar.Ama şimdilerde üretilen elektrikli araçların 40 yıl sonra hala yollarda olabileceğini zannetmiyorum.
 
Elektrikli arabalar daha 10 küsür senedir yollarda olan bir teknoloji. Fosil yakıtlı araçlar gibi kullanım ömürleri, 40-50 seneleri bulur mu, onu ancak zaman gösterecek. Şimdiden tahminde bulunmak isabetli olmayacaktır. Zaten bu batarya teknolojisinde menzil ve maliyet sorunu geliştirilemezse geçiş süreci olarak kalacak. Nihai çözüm Toyota'nın iddia ettiği hidrojen yakıt sistemi olabilir. Hidrojen kainatın temel ve en bol orandaki enerjisidir.

Tesla, batarya ömrü hızlı şarj konusunda bir veri paylaşmıştı.
https://www.yazarhaber.com.tr/tesla...nikliligi-inanilmaz-hizli-sarj-zarar-verir-mi
 
Tesla, batarya ömrü hızlı şarj konusunda bir veri paylaşmıştı.
https://www.yazarhaber.com.tr/tesla...nikliligi-inanilmaz-hizli-sarj-zarar-verir-mi
Kaynak güvenilmez.

Bu kaynak farklı anlatıyor.
https://ev-lectron.com/blogs/blog/how-long-does-a-tesla-battery-last
1500 cycle ömrü için takribi 500.000 mil yani yaklaşık 800.000km olarak ifade edilmiş.
Hızlı şarj olayı ise zaten tamamen hücrelerin yapısal özellikleri ile ilgilidir.
Teknik kesin olarak belirtir ki bir hücrenin hızlı şarj esnasında ne kadar ısındığı ve bu sıcaklık doğrultusunda ömrün ne kadar olabileceğidir.
Dolayısı ile 3X hızlı şarj özelliği olabilen bir hücre zaten max 3X ile şarj edilmelidir.
 
Şahsen mevcut batarya teknolojisi ile bu işin daha gelişme aşamasında yeterli olduğunu düşünüyorum. Şehir içi kesinlikle ideal. Hele bu petrol fiyatları ile.. Şehir dışı yolculuğu için hızlı şarj ve şimdiki fiyatlara ve ev elektriğine göre 5-6 kat fiyatı göze almak gerekiyor. Henüz denemedim ama 1200km şehir dışı için bir buçuk şarjla varışa ulaşılabiliyor.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…