Haklısın abi işte o yüzden tartışıyoruz ya normalde tartışmadan sorsak bu kadar detay ortaya çıkmıycak.
En iyisini artısıyla eksisi ile bu sayede görebiliyoruz benim gibi arkadaşlar böyle konulara yabancı oldugu için çok fazla soru var kafamızda bunları gidermeye çalışıyoruz kızma abim hemen
Tartışmak için biliyor olmak gerekir.
Konulara yabancı olmamak için okumak gerekir.
En az 10 yerde açıklanmış konular.
Yanılıyorsun , hava uç tarafına doğru üflenir ama etrafı açık kanallara.
Resimlerine bakmak yeterlidir.
Okunmuş olsa idi aklı evvel arkadaşlarımızın etrafına kılıf geçirip kalem ucuna yönelttiği ve hem kalemi soğuttuğu hem de tozu kesilen yerden uzaklaştırdığı ve hatta kalem çevresine " cırtlı plastik etek " geçirerek tozu emdiği ve hatta özel toz tutucular kullanıldığını kolayca öğrenebilirdin.
Kızıyorum çünkü bu konularda yeni arkadaşlara kolaylık olsun yol göstersin diye emek sarf edip tecrübelerini paylaşan arkadaşların bu emeklerini okumayarak hiçe sayıyorsunuz.
----------
İnvertörler şebeke frekansını pwm tekniği ile "taklit" ederler.
Örnek 50Hz üretirken 4000~~16000 Hz gibi arka planda "aç-kapa" yaparlar.
Düşük sayılar ses yapar şeklinde yazılar olur.
Bu ses öyle havalı kırıcı sesi gibi bir şey değil !
Kısmen motor saçlarından gelen , "tam modifiye" edilememiş sinüs dalgasının sebep olduğu dikkat edilirse duyulacak "cızırtı" gibi bir şeydir.
Kondansatör bağlanması da yukarıda yazdığım aklı evvel gibilerin elektronikten anladıklarını sanmaları ve tatmin olmaları yönünde bir çalışmadır.
---------
Motor boşta çalıştırılmaz zaten neden çalışsın ki
Elektrik bedava mı ?
Yoksa siz motor çalış-dur komutlarını bilmiyor musunuz ?..
Kesilen her parça arasında çay molası verirken motorunuz açık kalınca patron siz çalışıyor sanıyorsa evet durdurmayın..