Dişli pompa çıkışına paralel bağlı basınç emniyet subabı (valfi) varsa (mutlaka olması gerekir) iç yayları deformeyle bozulmuş ve çıkan yağ basıncı bu yüzden basınç oluşturmadan direk tanka by-pass olup sıfırlanıyor olabilir. Normalde çıkışa paralel bağlı çalışan basınç emniyet subapları, çok normal (fonksiyonel) olarak çalıştığında, dişli pompa çıkışındaki yağ basıncı belirli limitler dahilinde kalınıp bu basınç kontrol subabıyla kontrol altında olur, ama örneğin yağ basıncının normal basınçlı çıkışı eğer filtre, boru içi tıkanması, vb. gibi herhangi bir nedenle tıkandığında, yağ tanka geri dönmeyip artan bu geri basınçla iyice yükseldiğinde bu yüksek basınç, emniyet subabıyla hidrolik borularınna, hidrolik tesisata zarar vermemesi için basınç emniyet subabıyla yüksek olan bu basınç tanka by pass edilir. Bu elemanlar ayni düdüklü tencerelerin üzerindeki basınç emniyet subaplarının yüksek buhar basıncında açılıp çalışabilmesi gibidir. Bu subaplar bu tencerelerde bozulursa tencere içinde yine basınç artışı olamaz. Bence öncelikle bu yönüyle basınç düşmesini (sıfırlanmasını) araştırın. Kolay gelsin.