cnc yağlama tankı santrafüjü

uçak16

Üye
Katılım
3 May 2009
Mesajlar
439
Puanları
31
Yaş
62
cnc yağlama tanklarındaki santrafüj kapalı bir sistem dışında iki adet dişli var.Yukarıdan motora bir mil vasıtasıyla kuple edilmiş sıkıntı hiç basınç yok
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20171003_140423.jpg
    206 KB · Görüntüleme: 73
  • IMG_20171003_140405.jpg
    226.1 KB · Görüntüleme: 65
evet temizlik yaptım
fakat basınç yok
 
Üstündeki pompa basit dişli pompadır,montajı hatalı yapmış olabilirsiniz.Hatta yağ basıyormu peki?
 
Bir hidrolik ci olarak soyluyorum bu tip unitelerin omru cok kisa dir altinda duran pompaya pompa bile denmez direk pompa cikisini sokun pompanin emis borusunu yagin icine sokup motoru calistirin bakin bakalim yag pompa cikisindan basinc li sekilde cikiyormu parmaginizla cikis deligini tikamaya calisin eget elinizi itiyor sa pompa saglamdir regilatore bakmak gerekir yag gelmiyorsa motor ile pompa baglanti kamasi siyirmis olabilir yok siyirmamis ise yapacak bisey yok o pompa tamir edilemez elk sistemine gelince motorun ters dommesi gibi bi durum soz konusu deyildir zaten sistem monofaze ve elektroniktir sistemin yenisi tahmini rakam 500 tl civaridir coktandir takmiyorum sık ariza verdigi icin
 
dediğinizi yaptım hiç basınç yok.Bu sadece dişlilerin dönmesiylemi basınç yapıyor?Bu basınç nasıl oluyor da yeterli geliyor.Bu tip pompaların hepsi aynı ilk defa böyle bir durumla karşılaştım hiç bir aşınma yok motor devirinde dönüyor basınç yok
 
Dogru dur disli pompalar bu sekilde calisir ufak bi bosluk olusmasi yeter calismamasi icin yagin icindeki kimyalsallar belli bi zaman sonra dislileri bozuyor malesef paletli pompalar daha uzun dayaniyor ancak o kadar minik boyutta olanlari cok pahalidir en iyisi atip yenisini almak
 
konu çözümsüz kalmış, bakanlar için aydınlatıyım temizleyince basınç düşüyor sık tarafında bir imbus ve somun çifti var çeken kısmın ordan o imbusu içe doğru vidalayıp somunla kontra yaparsan basınç artışı olur. Temizlediğin için pislik vs gitti orda basınç yapan o nedenle basıncın düşmüş olabilir.
 
Dişli pompa çıkışına paralel bağlı basınç emniyet subabı (valfi) varsa (mutlaka olması gerekir) iç yayları deformeyle bozulmuş ve çıkan yağ basıncı bu yüzden basınç oluşturmadan direk tanka by-pass olup sıfırlanıyor olabilir. Normalde çıkışa paralel bağlı çalışan basınç emniyet subapları, çok normal (fonksiyonel) olarak çalıştığında, dişli pompa çıkışındaki yağ basıncı belirli limitler dahilinde kalınıp bu basınç kontrol subabıyla kontrol altında olur, ama örneğin yağ basıncının normal basınçlı çıkışı eğer filtre, boru içi tıkanması, vb. gibi herhangi bir nedenle tıkandığında, yağ tanka geri dönmeyip artan bu geri basınçla iyice yükseldiğinde bu yüksek basınç, emniyet subabıyla hidrolik borularınna, hidrolik tesisata zarar vermemesi için basınç emniyet subabıyla yüksek olan bu basınç tanka by pass edilir. Bu elemanlar ayni düdüklü tencerelerin üzerindeki basınç emniyet subaplarının yüksek buhar basıncında açılıp çalışabilmesi gibidir. Bu subaplar bu tencerelerde bozulursa tencere içinde yine basınç artışı olamaz. Bence öncelikle bu yönüyle basınç düşmesini (sıfırlanmasını) araştırın. Kolay gelsin.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…