gumush
Üye
- Katılım
- 7 Mar 2009
- Mesajlar
- 212
- Puanları
- 6
- Yaş
- 48
Ilk tasarim su sekildeydi. Bazi sorunlar nedeniyle tasarimi degistirmelimiyim diye dusunuyorum.
Simdi karsilastigim sorunlar sunlar
Sigmalar disindaki kisimlar 6mm alu ve punch kesim abkant ile bukum seklinde olacakti. Ancak sonuclar bekledigim gibi olmadi.
Ornegin Z ekseninde abkant sonrasinda deliklerin tam olarak karsi karsiya gelmesi gerekiyordu ancak azda olsa kacikliklar oldu.
Ote yandan 6mm alu olarak kesilen parcalarda kenarlar tam olarak duz acilar tam olarak 90 derece olmadi. Bunun otesinde 6mm bekledigimden cok daha esnek oldu
Diger bir konu arabalarda ortaya cikti. Iki araba olunca deliklerin duz bir cizgi uzerinde olmasi hassas bir konu oluyor. Arabalar tek olarak bile azda olsa bir direnc ile harekete basliyor. Asagidaki gibi arabalari birlestirince hareket iyice zorlasti. ( iki arabayi elimde tutarak hareket ettirdigimde plaka bagli haline gore belirgin daha rahat hareket ediyor )
Diger bir konuda spindle degisikliginde oldu , ilk basta kress taslama motoru ile tasarimi yapmistim ama simdi 2.2KW hertz spindle var. (6-7kg) Boyuk cok daha yuksek baglanti yerleri farkli.
Tasarim sirasinda vidali mil baglanti aparatinin ray arabalarinin bitimi ile ayni hizaya gelecek sekilde tasarlamistim. Boylece ilave bir parca gerekmeyecekti. Ancak bu durumda mil sonunda motorun nema34 olmasi nedeniyle motor arabalarin uzerinde bir noktada bitiyor. Yani uzun spindle olur ise o zaman spindle'in uzeri motor ile kesisebilir.
Yan duvarlarin acili olmasi agirlik merkezini asagidaki arabalarin arasinda tasimama izin veriyordu.
Parcalarin genel durumu bu sekilde.
Simdi alternatiflerim ;
Tasarimi tamamen degistirmek
Sadece Z'yi yeniden tasarlamak ?
Abkant ile katlama yerine tum parcalari daha kalin 10mm yada 15mm olarak frezede kendim hazirlamam yada lazerde kestirmem ve sonra katlama yerine vida ile birlestirmem.
Simdi karsilastigim sorunlar sunlar
Sigmalar disindaki kisimlar 6mm alu ve punch kesim abkant ile bukum seklinde olacakti. Ancak sonuclar bekledigim gibi olmadi.
Ornegin Z ekseninde abkant sonrasinda deliklerin tam olarak karsi karsiya gelmesi gerekiyordu ancak azda olsa kacikliklar oldu.
Ote yandan 6mm alu olarak kesilen parcalarda kenarlar tam olarak duz acilar tam olarak 90 derece olmadi. Bunun otesinde 6mm bekledigimden cok daha esnek oldu
Diger bir konu arabalarda ortaya cikti. Iki araba olunca deliklerin duz bir cizgi uzerinde olmasi hassas bir konu oluyor. Arabalar tek olarak bile azda olsa bir direnc ile harekete basliyor. Asagidaki gibi arabalari birlestirince hareket iyice zorlasti. ( iki arabayi elimde tutarak hareket ettirdigimde plaka bagli haline gore belirgin daha rahat hareket ediyor )
Diger bir konuda spindle degisikliginde oldu , ilk basta kress taslama motoru ile tasarimi yapmistim ama simdi 2.2KW hertz spindle var. (6-7kg) Boyuk cok daha yuksek baglanti yerleri farkli.
Tasarim sirasinda vidali mil baglanti aparatinin ray arabalarinin bitimi ile ayni hizaya gelecek sekilde tasarlamistim. Boylece ilave bir parca gerekmeyecekti. Ancak bu durumda mil sonunda motorun nema34 olmasi nedeniyle motor arabalarin uzerinde bir noktada bitiyor. Yani uzun spindle olur ise o zaman spindle'in uzeri motor ile kesisebilir.
Yan duvarlarin acili olmasi agirlik merkezini asagidaki arabalarin arasinda tasimama izin veriyordu.
Parcalarin genel durumu bu sekilde.
Simdi alternatiflerim ;
Tasarimi tamamen degistirmek
Sadece Z'yi yeniden tasarlamak ?
Abkant ile katlama yerine tum parcalari daha kalin 10mm yada 15mm olarak frezede kendim hazirlamam yada lazerde kestirmem ve sonra katlama yerine vida ile birlestirmem.