Bunlar ancak elde ekipman varsa denenerek görülebilecek fikirler . Yoksa frekans motoru ile kullanılacak asenkron motorlar bile normalde tasarım olarak daha farklı. Ben arkadaşa sürücü alda böyle yap demiyorum. Elde malzeme varsa denenebilir .
Ekipmana gerek yok, kagit kalem yeterli.
Devir sayisi n=60*F/P devir sayisini yari yariya dusurmek icin frekans F/2 yapilabilir.
Bu durumda XL=2*pi*L*F/2 den yari yariya duser.
XL yari yariya dusunce akim 2 kat artar diyebiliriz. O zaman da motor yanar. Bu durumda akimi artirmamak icin gerilimi yari yariya dusururuz.
Bu durumda guc yariya duser.
Simdi motorumuzu yari devirde calistirmak icin hiz kontrol cihazi frekansi ve gerilimi yari yariya indirdi.
Guc de 1/2 azaldi.
Dahlender motorda gene n=60*F/P
P iki kat buyuk yapilinca devir yariya duser.
Dusuk devir sayisina gecince guc gene ayni kalacak.
F degismedi. Voltaj degismedi. Sadece devir sayisi yariya dustu.
Ama bir kontrol etmek lazim. Aciklamamda bir sorun var gibi.
Bir iki dahlender motor etiketine baktim mesela bir motorda iki devirden birincisinde iken guc 900w iken digerinde 600w oluyor.
https://avys.omu.edu.tr/storage/app...rlara yol verme MEGEP DERS NOTLARI DERS 7.pdf