Dalgıç Motor

4” de n büyük dalgıç motorda Radyal ve eksenel yükler için kaymalı yatak (journal bearing) kullanılır. Genelde grafit den yapılan yatak malzemesi çok iyi taşlanmış çelik yüzeyde su filmi üzerinde kayarak gerekli dinamik basıncı oluşturur ve pompadan gelen yükleri dengeler.
Motorun içine su konulması yataklarda ki su filmi için gereklidir. Oluşan ısınında dışarı atılması içinde iyi bir iletkendir.
Motor sargıları özel plastik kaplı malzemeden yapıldığı için yalıtım problemi olmaz. Kablo ek yerleri de aynı şekilde izole edilmiştir.
 
Son düzenleme:
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
edebiyat formu deil burası bende edebiyatçı deilim ismini sölesem anlıcanmı
 
evet arkadaşın dediği gibi,motor haznesine su konur.10kw lık bir pompa kurdum.üretici firma susuz çalıştırmayınız diyor.suyu azalmışsa özellikle saf su ilave edin diyor.
 
dalgıç motorları yağ ile soğutmalıdır ancak bazıları su ile soğutmalıdır. su soğutmalıda bobin korunmaktadır yani su ile bobinin teması yoktur.
 
Su soğutmalı dalgıç motorlar tamamen su ile dolu olduğu için her şey ( bobin dahil ) su ile temas halindedir.
 
edebiyat formu deil burası bende edebiyatçı deilim ismini sölesem anlıcanmı
bu sayfayı yeni okudum.evet anlarım uşaklı.senin yaşın kadar benim meslek hayatım var.hatta daha fazlası.emekli oldum ve 28.5 sene çalışma hayatım olmuş.emeklilik hesaplarında çıkan rakam bu.edebiyatçı olman gerekmiyor.yüce rabbim insana 2 kulak vermiş.yada 2 göz vermiş 2 kere oku/dinle 1 kere konuş demek istemiş.bence yazmadan önce klavyeyi daha çok karekter koysakda düşünme şansın olurdu
 
1) Dalgıç Motorlar, yataklarının yağlanması ve motor soğutulmasının sağlanması için çalıştırılmadan önce mutlaka, içinde hiç hava boşluğu kalmayacak şekilde temiz su ile doldurulmalıdır. Motor içinde hava kalmadığından emin olmak için su, motor yatıkken doldurulmalı ve doldurma işlemini takiben en az 20-30 dk. beklenerek azalan su tamamlanmalıdır.

Motor içine asla yağ koymayınız.

Soğuk hava şartlarında, kuyu dışında bekletilen motorun suyu, donarak motora zarar vermemesi için mutlaka boşaltılmalı veya motor suyuna Tablo 1 deki oranlarda etilen glikol ( içme suyuna uygun tip) karıştırılmalıdır.

Su / Etilen glikol
( Antifriz)
Min. Bekleme
Sıcaklığı
3 / 1-16 ˚C
2 / 1-24 ˚C
1 / 1-37 ˚C
0 Etilen glikol-55 ˚C



Tablo 1

Motor dik durumda muhafaza edilmelidir.

1-1 Su Doldurma 1 2

- Motoru yatık konuma getiriniz.

- 1 nolu su doldurma ve 2 nolu su boşaltma tapalarını açınız.

- Motorun içinde hava kalmayacak şekilde temiz su ile doldurunuz. Şekil a

- 2 nolu su boşaltma tapasını kapatınız ( Şekil a ).
1
- Motoru dik konuma getiriniz.

- 1 nolu su doldurma tapasından eksik suyu tamamlayınız.

- 20-30 dk. bekleyiniz.

- Böylece motor içinde hava kalmayacaktır.

- Eksilen su varsa tekrar tamamlayıp tapayı kapatınız. ( Şekil b)
Şekil b


arkadaşlar ben kendim 25 yıldır dalgıç motor üretimi yaparım dalgıç motor yağlı ve sulu olmak üzere iki çeşittir genelde 7,5 kw ve üzeri sulu motordur su ile yağlama yapar ve kendini soğutur
 

Forum istatistikleri

Konular
129,050
Mesajlar
922,856
Kullanıcılar
451,321
Son üye
mehmet emin sözen

Yeni konular

Geri
Üst