Dalgıç Pompa

kumanda devren için 220giriş 220 çıkış transformatör kullanırsan sorun çözülecektir.
fakat motor çalışınca gerilim 345 volt a kadar düşüyorsa bu daha fazla akım çekmene neden oluyor. hem sarfiyatını arttırır. hemde kumanda devrendeki malzemeler zarar görecektir.
en iyisi bu sistemde motor sürücü yada frekans konvertörü kullanman olacaktır.
 
sistemde gerilim düşümünden motor üçgene geçince kumanda fazı düştüğü için zaman rölesi kararsız kalıyor bırakıp cekiyor , buna baglı olarak üçgen kontaktörü kumanda devresini zaman rölesi devreden cıkıcak sekilde düzeltirsen sorun çözülür.
 
bence kontaktör arızalı

kontaktörü kontrol et
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
kompanzasyon panosunda bende kontaktörlerde zırıltı problemi yaşıyorum.
voltaj 230 volt olarak ölçüyorum ama kontaktör zırlıyor
herzaman olmasa da arada bir zırrıltı yapıyo nedenini anlayamadım
iki ayrı pano yaptım kompanzasyon panosu ikisinde de Siemens kontaktörler kullandım
ama iki pano da da zırıltı problemini yaşadım
acaba nedendir ??
saygılarımla...
 
kompanzasyon panosunda bende kontaktörlerde zırıltı problemi yaşıyorum.
voltaj 230 volt olarak ölçüyorum ama kontaktör zırlıyor
herzaman olmasa da arada bir zırrıltı yapıyo nedenini anlayamadım
iki ayrı pano yaptım kompanzasyon panosu ikisinde de Siemens kontaktörler kullandım
ama iki pano da da zırıltı problemini yaşadım
acaba nedendir ??
saygılarımla...

Kontaktörlerin demir nüvelerinin arasında parçacıklar olabilir (genellikle toG). Bu durumda nüve tam kapanamayacağı için zırıltı yapar. Bazen de bu mekaniksel olarak karşımıza çıkar. Kontaktörün üzerine biraz tıkırdayınca kesilir (Kontaktör enerjili değilken.). Ama sonra tekrar başlar.
 
Kontaklar meme yapmış olabilir veya tozlu bir ortamsa üzerinde toz birikmiş olabilir.
bide bunu kontrol et derim...
 
voltaj düşmesinden kaynaklanıyor kumanda devresine 380/220 trafo koyarsan sıkıntı ortadan kalkar
 
geçen hafta aynısı oldu bende.55 kw motoru 110 kva ak.a jeneratörle yı-üçgn çalıştırmaya kalmışlar.3TF51 kontaktör jeneratorun bayılma-bayılmama (çökme - çökmeme( halinde olması sebebıyle bobini darbelenmiş.şebeke gelince de denedim tırlama var.değiştirdim kontaktörü olay bitti.

bu arada senin sistemde mutlaka voltajı çökerten bişey vardır.mesafeye dıkat et kuyular derın mesafe uzun.kesıt önemlı.kontaktör geçişlerinde ince kesıtlı kablo kullanmış olabılırsın.değiştirin kalınlaştırın derim.imkan varsa da dalgıca ınenı değiştirin.ben geçen hafta kuyudan çıkış yaptım.dalgıcı hasarlı dıye çıkardık yerıne yedek sıfır vardı ama alet hayvani bişey 55kw 75 bg 113 amp sanıyede 35 lıtre su.ve mevcut dalgıcım tek kablo.ona en az 50 lik çift kablo inecek.buda 175 metre kuyu ıcın 350 mt 50 lık kablo yenı pano demek.mevcut panoya gelen hat da taşıyacak kapasıtede değildi zaten.vs.vs.vs.
 
Kesit hesabım ve gerilim düşümü değerim uygun diyorsanız;
Yıldızdan üçgene geçiş süresininde önemi büyük. Direk bağlamada nominal akımın 6-7 katı yıldız üçgende 2 katı akım çeker klasik bilgisi vardır. Motor Yıldız devrini almadan üçgene geçerse yıldız-üçgen yol vermenin bir önemli kalmaz yıldızdan üçgene geçerkenki boşlukta olaya eklenince motor direk yol verilmiş gibi demeraj akımı çeker neticesinde gerilim düşümü neticesinde de kontaktör bobininin tam çekememesi ve bahsettiğiniz sesi çıkartmasıyla sonuçlanır.

Sn oğuzt1974 kompanzasyon sisteminde normal kontaktör kullanımının neticelerini yaşamaktasınız. Kontaktörleri değiştiremem masrafa giremem diyorsanız kontaklarını değiştirin ve sık devreye girip çıkan gruplara deşarj ünitesi kullanınız. Kompanzasyon sistemi her 6 ay'da bir bakım gerektiren sistemdir, titreşimden vuku bulan gevşemeler, temizlik çok önemlidir.
 
arkadaşım zırlama genelde mekanik sebeplerden kaynaklanıyor. kontaktörü değiştirip tekrar denerseniz düzelebilir
 

Forum istatistikleri

Konular
129,840
Mesajlar
930,683
Kullanıcılar
452,682
Son üye
ugurcankut1

Yeni konular

Geri
Üst