Dc-dc voltaj regulatörü 2500w

kusay

Üye
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
32
Puanları
1
Yaş
43
Arkadaşlar merhaba,
elektrikli aracımın 72 v 2500 watt motoru var, ben 60 v 40a giriş gücü vererek 2 adet 1800 w dc-dc yükselticiden kullansam paralel yada seri bağlantıda 72 v 35 a 2500 watt değerine ulaşabilirmiyim?
2 adet regülatör kullanılacak ve 2 ayrı sisteme 60 v 40 a akım girilecek
 
Arkadaşlar merhaba,
elektrikli aracımın 72 v 2500 watt motoru var, ben 60 v 40a giriş gücü vererek 2 adet 1800 w dc-dc yükselticiden kullansam paralel yada seri bağlantıda 72 v 35 a 2500 watt değerine ulaşabilirmiyim?
2 adet regülatör kullanılacak ve 2 ayrı sisteme 60 v 40 a akım girilecek

Siz bu motoru test mi etmek istiyorsunuz?

Yoksa gereken gücü verip tam devir tam kapasitede uzun süre çalıştıracak misiniz?

Amacınız nedir?
 
test değil, kullanmak amaçlı, voltajı sabitleyip, aküyü biraz daha fazla kullanmak amacım, 2500w rampada yükte kullandığı değer normalde 72v 20 amper güç çekiyor çoğunlukta, belki en çok 2 dakikalık 72 v 35 amper güç çekecek haricinde 1200 1500 w arası çalışacak motorum.Aküye zarar vereceğini biliyorum önemli değil bu, lifepo4 ve jel akü olarak iki sistem var, pako aracılığıyla geçişler yapıyorum, bu sistem için jel akü tarafını kullanacağım
yada iki sistemide ortak kullanabilirim, her iki tarafada 1800 v dc regülatör kullanıp iki adet 40 v dc çıkış alıp seri bağlamada 80 v 35 amper alabilirmiyim

regülatörün verdiği değer 40a 1800 w 10-90v değiştirme
 
Merhaba. Bu seri bağlantıyla 80 volt, 35 amperi mutlaka alırsınız, çünkü jel aküler kendi amper kapasitelerinin çok üzerinde anlık akımları verebildikleri için bu olur. Ancak DC-DC konverterlerin Elektrik dönüştürme verimi ne olursa olsun bu durumda 60 volt, 40 A akü çok daha kısa sürelerde bitecek, uzun menzillerle size hizmet veremeyecektir. Çünkü bu durum DC-DC konverterlerinin enerji dönüşüm kayıpları ve 2 ayrı DC-DC konverteri tek bir aküyle beslediğiniz içindir. 80 volt, 40 A'lik tek akü temin edip sadece onunla çalıştırmanız mümkün olabilse elektrik çalışma verimi ve menzili daha iyileşmiş olur. Lityum fosfat ve jel aküler ayrı ayrıysa ve DC-DC konverterleri ayrı ayrı besleyerek çalışırsa verim ve menzil çok düşmüş olmaz, bu şekilde yine daha verimli bir çalıştırma şekli olabilir. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
cevap için teşekkürler, 6 adet 60 amper jel akü var, seride 72 v 60 amper, şarj olduğunda 82 voltu görüyor, 10 km gittikten sonra rampalarda gaza basınca 62 voltun altına iniyor ve motor duruyor, amacım aküleri dahada yormak aslında, 8 adet 60 amper aküyü 2 gruba bölüp, 4 akülü 60 amperli 2 sistem yapıp, belirttiğim dc dönüştürücülerle 72 v 35 a gücü almak için aküleri akım çekmek.62 voltun altını gördürmeden sisteme sabit akım vermek niyetim.
Kontak anahtarına sabit 72 v vermekte var aklımda ama, akülerin tam verimde çalışmadığını düşünüyorum, 2 kw güç çekmek yerine 3 kw güç çekmek istiyorum, motor buna izin vermiyor gibi düşünüyorum
 
Son düzenleme:
3 konu var.

Birincisi rampada aku gerilimi düşüp sistem kapaniyorsa bunu konverterler ile çözemezsiniz. Sizin sorununuz aku tarafında. Akulerini motorun istediği gücü vermemekte.

İkinci konu piyasada satılan Çin mali voltaj yukselticiler üzerinde yazan gücü vermezler.

Üçüncü konu hadi voltaj yukseltici kullanmaya kalktınız motor akuden sabit akim cekmez. Siz gaza yuklendiginizde yada ilk kalkislarda akuden çekilen akim anlık 50 - 100 amperleri bulabilir. Konverterler bu noktada sikinti cikarir.
 
Serkan bey çok teşekkür ediyorum bilgilendirme için.

2 farklı akü sistemi var araçta, 2 ay öncesinde yaptığım lifepoe4 72 volt 50 amper, bms 72 v 100 amperdir,
jel aküllü sistemimde 72 v 60 amper yeni sayılır 4 aylıklar ama ilginç bir şekilde 10 km jel aküler, 10 km lifepoe4 gidiyor,

1 ay öncesine kadar şarj ettiğimde 7 8 saatte şarj oluyorlardı, aküler bittiğinde 5 kw enerji çekerlerdi şarjda ama şimdi 1-2 saatte doluyorlar ve1 kw güç çekiyorlar, aradaki uzatma kablosunu kalınlaştırdım, şarj cihazları değiştirildi, sorunsuzlar, akü yerlerini değiştirdim, akülerin boşta değerleride iyi 13.5 v ama sorunu çözemedik ne yaptıysak,

dc voltaj yükselticiyle aküdeki gücü daha fazla çekip güya 7 8 saat şarja çıkarırmıyım diye garip bir ne yapacağımı bilememekten boş döngüye düştüm sanırım. lifepo4 grubuna 8000 tl harcama yaptım, hiçbir sorunu yok, orion marka piller kullandım, bms güçlü ama 10 km yol gitmesi canımı sıktı, ilk zamanlarında sorun yoktu 40 50 km yol yaptırıyordu birden 10 15 km lere düştü

motorum servise gitti ama nafile ilgilenen yok, yaptık deyip gönderdiler ama değişen birşey olmadı
 
Son düzenleme:
Mantık hatası şurada var. Diyelim ki akü grubunun voltajini boost converter ile yükselttiniz. Bu sefer akü voltajiniz alt seviyesinde altına inecek.

Su an görünen motorun kendini kapanmasının nedeni akü voltajinin belli bir seviyenin altına inmesi olarak görünüyor.

Aku gruplarinizda bir zafiyet var. Ya tam sarj olmuyor ya bağlantılarda gevşeklik var yada hücrelerin biri sıkıntılı.

Şu lifepo4 pilleri bende Meral ediyorum.

Size tavsiyem,

Akü gruplarının ikisininde tam sarj edin ve her bir hücre voltajlarini not alın. Sonra her iki akü grubunu yolda kullanın ve bittiği noktada beklemeden hemen yine aynı grupları hucre gerilimlerini ölçün ve kıyaslayin.

Bu test az çok size bir bilgi verecektir diye tahmin ediyorum.

İlk basta 50 km gidip su an 10 km de kalması bir sorun ama nerede bu sorun aküdemi, motor surucude mi, motorda mi, yoksa mekanik aksamda mi? Adım adım ilerlemek lazim.
 
lifepoe4 kapalı kutu olduğundan de hücre voltajı alınamıyor fakat tam şarjda 81 v , bittiğinde akü değeri boşta 76 v, (6 akü olarak değerlendirilirse 13.5 v şarj olduğunda, bittiğinde boşta 12.6 değeri oluyor akü başına)

aynı durum jel aküler içinde geçerli tam şarjda 81 v, bittiğinde 76 v değerinde, hepside 12.5 12.6 değerinde oluyor.Garantide olduğundan aküleri hücre hücre ölçemedim, açtığımda garanti dışı olacak jel aküler.

mesela akü bitti geldim şarja taktım 5 kw güç çekti sonra yine 10 km gitti desem motorda sorun var diyeceğim, 10 km'ye 1 kw güç harcıyor, 10 kmye 5 kw çekse sorun motorda olurdu motor seçeneği kalkıyor aradan.

aküler bozuk olma ihtimali büyük ama bittiğinde aldığım değerler, sistemin yeni olması, şarj cihazlarının sorunsuz olması, 2 farklı akü sisteminin olması, birden 40 50 km lerden 10 kmye düşmesi kafamı karıştırıyor. araç şarjdan çıktığında 3 kişi 25-30 derecelik eğimde sorunsuz çok güçlü olarak gidiyor, 2500 w sorunsuz çekiyor akülerden, 10 kmden sonra aküler aniden zayıflıyor en ufak rampada kalıyor ama düz yolda gitmeye devam ediyor.

En iyisi ilk kontak anahtarına giden voltajı yükselteyim, sabit 72 v vereyim, onda güç çekme olayı yok sadece akü grubunun voltajını kontrol ediyor, 62 v altına düşerse kapatıyor sistemi bunu engelleyim
 
En iyisi ilk kontak anahtarına giden voltajı yükselteyim, sabit 72 v vereyim, onda güç çekme olayı yok sadece akü grubunun voltajını kontrol ediyor, 62 v altına düşerse kapatıyor sistemi bunu engelleyim

Bunu engellediginizde tamam arac hareket edecek ama aku voltajı bu sefer limtinde altına inecek. Araç durmadan devam edecek.

Bu durum aku kimyasını bozacak. Sonuç akuleriniz daha kısa sürede ömrünü tamamlayacak. Faydalı değil zararlı bir yoldasınız. Beyini kandirmaniz aku ömründen gidecek. Sizin sorununuz başka yerde.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,832
Mesajlar
930,570
Kullanıcılar
452,658
Son üye
yılmaz_yılan

Yeni konular

Geri
Üst