dc motor

harun07

Üye
Katılım
29 Nis 2014
Mesajlar
18
Puanları
1
slm arkadaslar...yardımınıza ıhtıyacım var ;altarnatörden cıkan wltu köprü dıyotla düzelttım cıkısına bır dc motor takıp kulanmak ıstedım ama olmuyor motor çalışmıyor bunun nedenı nedir?bırde ac motor takıp denedım yine olmadı :s
taktıgım motorlar cok kücük voltlarda örnegın oyuncak araba motoru gıbı yanı volt yetmezlıgı yüzünden hata vermıyor başka bırsey var ama ben bulamadım :(
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Merhaba.Alternatörden çıkan ac.'yi köprü ile doğrulttuktan sonra çıkan dc.nin voltaj değeri ile motorun (Fırçalı veya fırçasız) çalışma voltajı değerleri uyuyor,motor yine dönmüyorsa,bağladığınız motorun gücü (Watt. değeri) çok fazla olabilir veya çalışırken mili boşta da olmayıp zorlayıcı bir yüke bağlıysa yine dönmeyebilir. Alternatörden direk çıkan ac. ile sadece ac. bir motoru (Üretilen bu güçle de motor gücü arasında çok fark da yoksa eğer)(Oyuncak bir üniversal motorsa ac./dc. ile de çalışır) köprü diyottan çıkan dc. ile dc. bir motoru (Dc ile doğrultulan güçle bu dc. motorun çektiği güç ve çalışma voltajı arasında fark yoksa) çalıştırabilirsiniz.

Burada alternatörle üretilen bu gücün sadece voltaj değerine de bakmayın,amper değeri çok düşükse,çıkışına bağladığınız bu motorun,amper (Güç) ihtiyacı daha fazla ise,bağlanan motor kısa devre etkisi yapan düşük omajlı (Direnç değerli) kalın bir kablo (tel) etkisini de yapabilir bu durumda.Yani bir akım bu motor sargılarından normalde geçer,ancak dönme eylemini hiç yapamaz.Alternatörle üretilen bu güçteki amper değerinin çok düşük düzeyde kalıp,motorun istediğinin ise çok yüksek kalması,yani bir güç yetmezliği probleminden dolayıdır bu sorununuzun kaynağı da muhtemelen.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
bir ihtimal köprüyü yanlış bağlamış olabilirsin
 
tsk ederim ama zaten degerlırını olmus olsa supe duymazdım neyse tsk ederim
 
köprü dogru baglandı baglamada sorun yok ne dc nede ac hıc bır motor calıstıramıyorum ama ledlerım oldukca güzel yanıyor akımın dc olduguna eminim ama üreten motorun amperi ne kadar onu bılmıyorum ...pekı benim motor calıstırabılmem icin ne yapmam gerekıyor?
 
Merhaba.Motordan geçen bu amperi ölçmeniz lazımdır.Dc motora giden kablolardan birini bir dijital avometredeki amperi ölçen kısmından seri olarak geçirip,motora bağlıyken kaç amper geçiyor bunu ölçmelisiniz.Dijital avometreyi amper kısmındaki (DCA) DC 10A veya DC 20A kısmına getirin.Kırmızı jakı (+ probu) üst deliğe (10 A veya 20 A) geçirip de takın.Daha sonra motora alternatörden akım giderken,bu seri bağlı avometrenin amper kısmında kaç A veya mA tam olarak da geçiyor bunu okuyun.Bu değer çok düşük çıkıyorsa alternatör ac'den de yeterli ac akımı uygun amper değeriyle veremiyor demektir.Bu değer çok düşük çıkmasına karşın motorların çalışmayıp ledin yanması ise normaldir.Çünkü ledler çok düşük amperle de yanabilir.Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,815
Mesajlar
920,685
Kullanıcılar
450,906
Son üye
Ümitgüçlü71

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst