Dc motorun gerilimini nasıl arttırabiliriz?

Bence cam otomatiği motorunuzda arıza vardır yada bu motordan gelen mekanik enerjiyi camı indirip kaldırmak için kullanan mekanik aksamda. Böyle düşünmemin sebebi motora enerji gelene kadar olan anahtar ve kablo tesisatını kontrol etmiş olmanızdan kaynaklanıyor. Ayrıca sizin ve diğer arkadaşların dediği gibi marş motorunu rahatlıkla çalıştıran bir akü cam motorlarında hiç zorlanmaz sorunun voltajı yükseltmekle çözüleceğini hiç zannetmiyorum ama illaki voltajı yükseltip bir deneyeyim derseniz araştıracağınız devreler şunlar; voltage booster, step up converter, dc-dc converter yada dc-dc çevirici, burada çalışması pek uygun değil ama gerilim katlayıcılar (voltage doubler gerilimi yaklaşık ikiye katlar, voltage tripler yaklaşık üçe katlar). Bu devrelerin çıkış akımı güçlü ve tam doğru akım olanlarını yapmak biraz zor öyle bir iki transistörle olmuyor, hazır entegreler var (lineertech.com du herhalde arama sayfası var istediğiniz özellikleri giriyorsunuz size uygun entegreleri gösteriyor) ama bu hazır entegrelerin çıkış akımı yüksek değil sizin motor kaç amper akım çeker bilmiyorum, yüksekse zor. Ben yinede düzgün çalışan taraftaki motorun çektiği akımı ve yavaş çalışan taraftaki motorun akımını ölçüp karşılaştırmanızı eğer yüksek bir fark varsa yani yasvaş çalışan taraf yüksek akım çekiyorsa motorda bir problem olduğu anlamına geleceğini düşünerek bu yolu bir denemenizi tavsiye edebilirim.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Peki o halde şu soruya cevap verirmisiniz? Aracı çalıştırıp rölantide 3-4 dakika çalıştırıp cam düğmelerine basınca nasıl herşey normale dönüyor? Ama marş sisteminde böyle bir sorun yok. Araç çalışmadan önce sağ cam 8 sn çalıştıktan sonra 5,5 sn'de iniyor.

Sol'cam'da ise bu süre en fazla 1,5 sn oynuyor? Yani direkt akü ile alakalı ama marş motoru bundan neden etkilenmiyor? Ben şöyle bir mantık yürüttüm. Marş motorunda bir devre var ve bu devre voltaj düşük olsa bile voltajı yükseltiyor.Ya da çok kalın bir kabloya sahip olduğu için böyle bir sorun yaşamıyor. Ama aynı zamanda ben kabloları da kalınlaştırdım.
 
Motor kapalı iken 12,6 Volt
Motor çalışırken 14,4 Volt gerilim alırsınız sebebi budur.Araba çalıştıktan sonra marşa basmadığınız için aradaki farkı görememeniz normal.
 
sol cam en fazla 1.5 saniyede sağ cam en az 5.5 sn de iniyor demişsiniz; bu iki camında normalde motor açık veya kapalı aynı sürelere sahip olması gerekmez mi? gerekir, öyleyse sağ cam motorunda veya mekanik aksamında problem olması ihtimali halen var demektir.
 
mesajına cevap aldıktan sonra kaybolucak tipte bir üyeye benziyor. bu kadar insan cevap yazıyor ama o hala anlamamakta direniyor ve sinirleniyor. hiç sevmem böyle şeyleri.
 
Aksine arkadaşım, konuyu sürekli takip ediyorum. Daha önce de bir konu açtım kimse cevap vermedi. Bunun içinde kimseyi yadırgamıyorum, lütfen önyargılı olmayalım. Böyle düşüncelere nerden varıyorsunuz bir anlam veremiyorum. Sinirlendiğim de yok.

Herneyse; Sol cam 1,5 sn de inmiyor, yani sol cam ile sağ cam arasında ki hız farkı bu. Hangi elektrikciye sorduysam, kablo uzunluğundan dolayı sağ camın daha yavaş çalıştığını söylediler, bu normalmiş. Zaten sol motor inip kalkarken motorun sesi bayağı duyuluyor. Sağ cam ise daha sessiz çalışıyor.
 
Benim için cevap alıp kaçsanda farketmez kardeşim ben seni buraya bağlamak için yazmıyorum insanlara yardım etmek benim için bir eğlence karşılığını yardım ettiğim anda almış oluyorum zaten insanların kendi dertlerine kendi çarelerini bulabilmeleri için akıllarında bir yıldırım çakabildiysek ne ala onlar zaten bunu yangına çavirirler.
gördüğüm tüm arabalarda camlar aynı hızda inip kalkıyor kabloyla falan çok alakasını olacağını sanmıyorum. Bak ses farkıda var diyorsun kablo uzun olsa kısa olsa ne olur ses farkı nasıl yapsın sen şu motor da problem var mı konusunu bir sorgula dene mümkünse motorları yer değiştir yada motorlarda ki akım değerlerinide bir ölç karşılaştıralım hem merak ettim kaçtır soruyorum söylüyorum halen motorda hiç problem olamazmış gibi yazıyorsun dene bakalım görelim :)
 
Hadi bakalım motoru da deniyeceğim. Gerilimi ölçtüm sırada akım kaldı.
 
Arkadaşlar ne hikmetse bugün tam tersi sol cam da da sorun çıktı ve çok yavaşladı, yarın şaseyi bir bakacağım öncelikle.
 
Evet arkadaşlar sorun çözülmüştür. Hiç ummadığım halde arızanın sebebi bulundu. Arızanın sebebi dandik universal kit cam motorları. Çünkü her yolu denedim, kalın kablo,röle,akü'den direk alma. Ben kalın kablo be röle takınca camlar hızlanmıştı ama sonra yine bozuldu. İnip kalkarken takılan sağ camım düzeldi şimdi sol cam takılmaya başladı. Daha 1 aylık sistem.Anlayacağınız tam bir fiyasko
 

Forum istatistikleri

Konular
128,827
Mesajlar
920,805
Kullanıcılar
450,916
Son üye
Nedim korkmaz

Yeni konular

Geri
Üst