DC ve Seri motorda uyartim sarigi neresidir?

life.cycle

Üye
Katılım
8 Nis 2009
Mesajlar
4
Puanları
1
Arkadaşlar forumunuzda henüz yeniyim.Hocamız derste seri ve şönt motorlarda uyartım sargısı koparsa ne olur? diye bir soru sordu ve bunu sınavda bize soracağını söyledi.Nette çok farklı şeyler yazıyor kimisi stator bobinine denir diyor, kimisi stator bobini ayrıdır uyartım sargısı yardımcı sargıdır diyor.Bu uyartım sargısı cidden nedir ve hem seri de hem de şönt motorda koparsa ne olur? Beni bir aydınlatırsanız çok mutlu olurum.Teşekkür ediyorum.
 
uyartım yani ikaz sargısı DC motorlarda olur.Kumanda panonusunun yapımı ikaz voltajı kesilince duracak şekilde yapılır.ikaz ve armatür sargısı birbirinden bağımsızdır.
 
Enduktor sargisi denilen sargilarin bir diger ismi uyartim sargisi mi ? yoksa bu uyartim sargisi denilen sey hem enduvideki sargilardan hem de enduktordeki sargilardan ayri bir sargi mi ? ve koparsa ne olur ?

Tesekkur ederim eagleee arkadasim..

peki bu ikaz ya da uyartim sargisi denilen sey enduktor(stator) sargisi mi yoksa ayri bir sargi mi ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Uyartım sargısı mıknatısı olmayan dc motorlarda gerekli manyetik alanın oluşturulduğu sargıdır. n=E/K.fi formülü ile dc motorların devir sayısı hesaplanır. Uyartım sargısının kopması işlemine gelince bu seri ve şönt motor için ayrı ayrı değerlendirilir. Seri motorda endüvi sargıları ile uyartım sargıları birbirine seri bağlandığı için uyartım sargısının kopması motor akımını komple keseceği için problem olmaz Ancak şönt motorlarda durum tamamen farklıdır. (kompunt motorda şönt motor ile aynı) Bu motorlarda uyartım sargısı endüvi sargısına paralel bağlanır ve uyartım sargısının kopması endüvi devresindeki akımın kesilmesine yol açmaz aksine devir sayısını sonsuza doğru sürükler. Sonra nemi olur. Bunu anlatacak canlı şahit bulamazsınız çünkü motor parçalanıncaya kadar devir yükselmesi devam eder. Herkese saygılar.
 
ali kaya hocam agzina sağlık güzel anlatmışsınız.Ancak şönt motorun enduktör kısmında bulunan uyartım sargılarına akım gitmezse içerdeki endüvi neye göre dönecek bir dış tepki olması gerekmiyor mu yani kendi başına endüvide manyetik alan oluşsa ne yazar.bunu çok merak ediyorum.Saygılar
 
ali kaya arkadaşımızın dediği teorik olarak doğru yani boşta çalıştırılan şönt motorun uyartım sargısı koparsa manyatik alan azalacağı için motor devri artacaktır.fakat yük altında ise bu motor gerekli döndürme momentini kaybedeceği için motor duracaktır.burda motorun dönmesini sağlıyacak manyatik alan sargılarda aluşacak artık mıknatıslanmadır.
 
oonur cok tesekkur ederim arkadasim.Aradigim cevabi verdigin icin Allah senden razi olsun.

oonur arkadaşım Allah senden razı olsun.Nasıl bir yardımının dokunduğunu bilemezsin.Çok teşekkür ediyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
129,709
Mesajlar
929,158
Kullanıcılar
452,415
Son üye
SERDAR KAÇR

Yeni konular

Geri
Üst