dcvolt ileac motor çalıştırma

muratronik

Üye
Katılım
8 Haz 2013
Mesajlar
5
Puanları
1
selamun aleyküm sn. kontrolkalemi kullanıcıları aranıza yeni katıldım Elektrik konusunda bilgim var ama yetmediği için buradayım sizlerin bilgi ve tecrübelerinize ihtiyacım var sorum şu şimdi bende bi tane scooter var ve malesef 150 cc ve haliyle çok yakıyo eğer soruma umduğum cevabı alırsam bu dertten kurtulacağım diyeceğim o ki ben 12 volt 7 amper motosiklet akülerini birbirlerine bağlayarak galiba çapraz bağlanınca voltaj artıyor du 220 veya 380 e ulaşıp asansör veya dikiş makinası motorunu(çok güçlüdür) benim scootera bağlamak ve benim scootera bir tane araba şarj dinamosu takarak motor benzinde çalışırken şarj etmek ve şarj olunca da elektrikte kullanmak esas niyetim bu ama kardeşim öyle çok uğraşırsın gel böyle yap bak daha az dc volt ile şu motordan aynı performansı alırsın diyen varsa da çok sevinirim saygılar cevabın büyüğü küçüğü olmaz :eek:
 
Kardeş ne yaptın ... Tamam aküler birbirine bağlanır votaj artar da "Çapraz" "220-380" ... Elektrikten anlamadığın ortada kendine ve çevrene zarar vermeden bu işten vazgeç!
 
tam olarak anlayamadım ne demek istediğinizi yani mesela 18 adet 12 volt aküyü birbirine bağladığında nasıl bağlandığını tam olarak bilmiyorum bu şekilde yaparsak 216 volt elde ediyoruz elde ettiğimiz 216 dc volt ne gibi fayda ve zarar verir. dedim ya bilgim çok değil bu konuda.yani scooter motoru konusunda mekaniği konusunda kimseye sormam sorsam da çok nadir çünkü biliyorum ama Elektrik deyince korkarım o yüzden ne olacağını en kötü ihtimaller dahil bilmek isterim çünkü 18 akünün fizyolojik zararını tahmin edemem ama ekonomik zararı çok o yüzden bilene sormak gerek yani sığı değil detaylı bilgi gerek.
 
Madem motordan anlıyorsunuz biraz benzetme yapalım, (tam karşılığı olmaz ama fikir verir), misal ben motordan anlamıyorum ama araba elektriğinden çok iyi anlıyorum aklıma bir fikir geldi ve soruyorum, arkadaşlar ben motorumun silindir hacmini arttırmak istiyorum, buna 4 tane 6 silindir alıp çapraz bağlasam eklesem olur mu ne yapmam lazım? Sen duysan bunu ne saçmalıyor bu adam çapraz bağlama ne hem silindir hacmini nasıl yükseltebilirsin ki böyle o iş öyle yapılmaz şöyle yapılır ama sen yapamazsın altyapı lazım alet edavat lazım, hem bunu yapsan zaten motor üretirsin, yanlışmıyım. Sen şuanda hibrit skoter yapmak istiyorsun bunu yapmanın senin için en kolay yolu bir elektrikli scooter alıp motor akü sarz kısmını - zaten yanmalı motordanda anlıyorsun- kendi yanmalı motorlu scooter ına uygun şekilde ilave etmek. Ayrıca elektrikli motor için kullanılan aküyü yanmalı motorun ürettiği hareketi sarz dinamosu ile elektriğie çevirip sarz etmek sana kar sağlamaz iyice zarar verir, her dönüşüm kayıp demektir, ancak şu fayda sağlar scooter fren yaparken veya yokuş aşağı inerken elektrikli motor bataryalarını sarz edebilirsin.
 
teşekkürler o da aklıma geldi (fren yaparken veya yokuş aşağı inerken elektrikli motor bataryalarını sarz edebilirsin) fakat dediğim gibi elektrikli scooterlar hem maliyetli hemde onlarda ki motorlar güçlü değiller tamam ben sorumu düzelterek sorayım 220 dc volt 220 ac volta denk olur mu yani acnin çalıştırdığı motoru çalıştırır mı ?
 
https://www.kontrolkalemi.com/forum/elektronik-genel/77769-dc-akim-carpma-etkisi-hakkinda-yardim/sayfa2.html

https://www.kontrolkalemi.com/forum/genel-aydinlatma/67261-led-aydinlatma-guc-hesabi.html

Bu konularda iş güç enerji den bahsettik bunları anlamanız-öğrenmeniz lazım.

sorunun asıl cevabı hayır.

ama duruma göre değişir;

-eğer motor hem ac hem dc ile çalışan tip ise olur çalışır (tabi dc kaç volt ile çalışıyorsa onu vermek gerekir)

-invertör kullanırsan (yeterli güçdeki akü ve invertör ile) çalışır, nasıl adaptör 220 AC yi 5 V dc ye dönüştürüp cep telefonu sarz etmenizi sağlıyorsa, invertörde misal 12 V DC yi 220 V AC ye çevirip 220 V cihazları çalıştırmanı sağlar. Enerji korunumludur, güç yeterli olmak zorundadır, açıklamalar yukarıdaki linklerde mevcut.

Bu işi başaramayabilirsiniz fakat bu yolda birçok şey öğrenebilirsiniz.
 
Hepsini oldu sayalım, akımı yetmez ama 18 adet 12 Volt 12 Amper akü kullansan bile yaklasık 100 kg ağırlığa ulaşacak ve fazlasıyla yer kaplayacak bu durumu da hesaba katın bence.
 
sn karaapak ve omertek teşekkürler öncelikle 18 adet 12 volt 7 amper akü ortalama 36 kg yapıyor ve 126 amper elde ediliyor fazla bi yer kaplamıyor. sonra örnek veriyorum dediniz ki hem dc hem ac ile çalışıyorsa olur, böyle bir motoru buldum diyelim atıyorum 100 dc voltla çalışıyor ben tuttum 9x12 =108 volt yaptım bu şekilde çalışırmı ve 9x7=63 amper yapar 63 amper bu motoru kaç saat çalıştırır diyelim ki 5 saat çalıştırdı bunu 10 saat çalıştırmak için 9x12+9x12 yapsak voltaj yine 108 ama amper 126 olsa olur mu ? anlayışınız için teşekkürler zamanında edisonda çok uğraşmış ama sonuç ortada saygılar.
 
Bir tiyo daha vereyim :) Eğer aküleri paralel bağlasaydın 126 Amper olurdu fakak bu seferde Voltajın 12 Volt kalacaktı.Siz aküleri seri bağladığınız için Voltaj yükselecek ama Akım 7 Amper kalacak.
 
Aslına bakarsan ilk mesajında bu işi çok yakıt harcadığın için yapmak istediğini belirtmişsin.Bu sistemi mekanik olarak bi şekilde kurduğunu farzedelim.Bu durumda 1-Ağırlık arttığı için yakıt sarfiyatın artacak. 2-Şarj için takacağın alternatör benzinli motora ek bir yük getirecek yine yakıtı arttıracak. 3-Diyelimki alternatör takmadın aküleri dışardan şarj cihazıyla doldurdun bunun bile bir maliyeti olacak.

Bence en güzeli Scooterin orjinal akü voltajı ile aynı olan(Şarj için tekrar uğraşmana gerek kalmaz scooterin kendi şarj regülatörü ile şarj olur) 40-60 amper bir akü ve buna uygun scooter motoru kullanman.Zayıf olur dersen mekanik tecrüben olduğu için voltajı akü voltajı ile aynı olmak şartı ile farklı motorlar bulabilirsin.Yine aynı şeyi söyleceğim ama bunları yapsan bile benzinli motor hız ve performansının yanından geçemeyeksin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst