Devre kesici röle hakkında yardım

Merak edenler için Marş kesme olayını gecikmeli role modülü ile hallettim.
 
abi bağlantısını nasıl yaptın bende de aynı problem var araç marşa fazla basıyor yardımcı olabilirmisin
 
Merhaba arkadaşlar çalıştığım yerde böyle bir arıza ile karşılaştım devresini atıyorum size burada sistem arıza rolesi devreyi kesiyor rölenin A 1 bobin ucuna gelen kabloyu çıkarttım sistem şu an çalışıyor.Butun devre elemanlarını tek tek kontrol ettim ama çözemedim başka nerelere bakabilirim roleyi tetikleyen ne olabilir.sisteme enerji geliyor swich ve sensör bağlantılarını kontrol ettim acil stop ya da pompaları motorları denedim çözemedim yardım eder misiniz.
IMG_20210323_150244.jpg
 
Merhaba arkadaşlar çalıştığım yerde böyle bir arıza ile karşılaştım devresini atıyorum size burada sistem arıza rolesi devreyi kesiyor rölenin A 1 bobin ucuna gelen kabloyu çıkarttım sistem şu an çalışıyor.Butun devre elemanlarını tek tek kontrol ettim ama çözemedim başka nerelere bakabilirim roleyi tetikleyen ne olabilir.sisteme enerji geliyor swich ve sensör bağlantılarını kontrol ettim acil stop ya da pompaları motorları denedim çözemedim yardım eder misiniz. Ekli dosyayı görüntüle 72908
elinde şema var zaten ölçü aleti ileti röleyi devreye sokan enerjiyi basit yoldan bulabilirsin
 
Nasıl bulabilirim mesela meslekte yeniyim anlatabilir misiniz.
 
R3 kontaktörünün neden çektiğini bulun. B1-B14, OL1-22, OL2-22,OL3-22, TR1-12, R1-12, LS2-7, R3-24 BU uçların hepsini sökünce R3 çekmeyecektir. Sonra teker teker uçları bağlayın hangi ucu bağladığınızda R3 çekiyor bakın. Atıyorum TR1-12 yi bağlayınca R3 çektiyse arıza TR1 kaynaklıdır. Oraya yoğunlaşır sebebini araştırırsınız. Şuanda yaptığınız iş yanlış arıza olmasa sistem çalışırdı. Bir kazaya sebep olabilirsiniz.
 
Nasıl bulabilirim mesela meslekte yeniyim anlatabilir misiniz.
ölçü aletini kumanda çalışma voltajına uygun ayarlayıp şemadaki gösterilen arıza rölesini devreye sokan diğer rölelerin arıza rölesini devreye alan kontağını boşa alıp hepsini tek tek kontrol edeceksin hangisi çıkış veriyorsa sıkıntı ondadır
 
nasıl yaptın detaylı anlatsan bizde faydalansak
IMG20211121205649.jpg
esasında olay çok basitmiş 40 amper mini röle ile hallettim start stop cihazının içini açıp baktığımda içindeki röleler 30 amperdi 40 amperlik röle işimi gördü araç karbüratörlü ve gazlı motor soğukken çok geç aldığı halde röle sıkıntı yapmadı bende sıkıntı motor ısındıktan sonraydı motor çabuk çalıştığı için marş azda olsa basmaya devam ediyordu ama artık sorun kalmadı röle anında kesiyor
IMG20211121205649.jpg
esasında olay çok basitmiş 40 amper mini röle ile hallettim start stop cihazının içini açıp baktığımda içindeki röleler 30 amperdi 40 amperlik röle işimi gördü araç karbüratörlü ve gazlı motor soğukken çok geç aldığı halde röle sıkıntı yapmadı bende sıkıntı motor ısındıktan sonraydı motor çabuk çalıştığı için marş azda olsa basmaya devam ediyordu ama artık sorun kalmadı röle anında kesiyor
birde bana göre gecikmeli zaman rölesi kullanılırsa sorun olur soğuk havalarda yada motor soğukken sürekli bas bırak aküyü daha çok zorlar akü çabuk biter tam alıcak derken devreyi keser birdahaki marşa akü bitmiş olabilir bana göre en iyi yöntem soğuk havalarda gazda çalıştırırken kontağı 2-3 kez açıp kapatmak ve tek marşta çalıştırmak bendeki start stop cihazında düğmeye basılı tutunca daha fazla marşa basma süresi var motor soğukken yada soğuk havalarda işe yarıyor
 
Son düzenleme:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,735
Mesajlar
929,371
Kullanıcılar
452,457
Son üye
powerotomasyon.net

Yeni konular

Geri
Üst