Diyotu hangi kabloya bağlamalıyım ?

@alfaromeo arkadaş haklı, köprü diyot kullanılması gerekir, çünki pervane ve dolayısıyla motor her zaman aynı yönde dönmez. Bu yüzden dinamoyu, ürettiği voltajın yönü periyodik olmasa da değişebilen bir kaynak olarak değerlendirmek ve çıkış uçlarını köprüye bağlamak daha doğrudur.

Çoğunluğun önerdiği gibi aküden dinamoya akacak akımı tek diyotla da engelleyebilirsiniz fakat bu durumda motor beklenenin tersine döndüğünde, üretebileceği gücü kaybetmiş olursunuz.

Bununla birlikte, bu tür bir şarj devresinde köprü diyotların bir başka kullanım yeri daha vardır: şarj edilecek paralel bağlı aküleri birbirinden izole ederek kendi aralarındaki akım alışverişini engellemek..
 
iki diot kullanılsa nolur.biri akünün + anoduna ters.. biri - katota düz ....
 
Sayın tyildizak ustam !
Pervane dönerken hep aynı yönde döner, bazen sağ bazen sol dönmesi söz konusu değil. Rüzgar yön değiştirse bile pervane de arkasındaki kuyruk yardımı ile yönünü hep rüzgara döner. Kanat açıları nedeniyle de hep aynı yönde döner.

Gerçi ben öğreneceğimi öğrenmiştim, ama konuya ilgi devam ettiği için kendimi cevap vermek zorunda hissettim. Gene de ilginiz için teşekkürler.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,115
Mesajlar
933,271
Kullanıcılar
453,179
Son üye
canerakdeniiz

Yeni konular

Geri
Üst