Eski dizel araçlarda bunu yapmak neredeyse imkansızdır bilindiği üzere ; zira çalıştırdıktan sonra anahtarı çıkart cebine at gene durduramazdın o motorları . Bu noktada çekilen bir kolla motora müdahale edilerek motor durdurulurdu . Hala merak ederim o çekilen kol motora giden yakıtı mı havayı mı kesiyor du diye ?
Eski dizel araçlarda bunu yapmak neredeyse imkansızdır bilindiği üzere ; zira çalıştırdıktan sonra anahtarı çıkart cebine at gene durduramazdın o motorları . Bu noktada çekilen bir kolla motora müdahale edilerek motor durdurulurdu . Hala merak ederim o çekilen kol motora giden yakıtı mı havayı mı kesiyor du diye ?
Havayı olması daha muhtemel diye düşünüyorum ; bir atmasyon tahminle rölanti valfinin motora verdiği havayı da keserek ateşlemeyi hepten durduruyor olabilir.Yakıtı kesmesi motora hava da yaptırabilir keza.
Havayı olması daha muhtemel diye düşünüyorum ; bir atmasyon tahminle rölanti valfinin motora verdiği havayı da keserek ateşlemeyi hepten durduruyor olabilir.Yakıtı kesmesi motora hava da yaptırabilir keza.
Şehirlerarası otobüslerde görürsünüz ; şöför amca sinyal kolu gibi bir kolu cart curt çekiştirir durur. O tertibat bildiğim kadarıyla şaft freni ama volanda kampanayı senden duydum.